Citroen Berlingo 2003-04-01
POLECAMY
Citroen Berlingo - ceny samochodów, wyposażenie
Citroen Berlingo - galeria zdjęć


Mimo że bliźniacze kombivany koncernu PSA dominują wśród aut wielofunkcyjnych, to także i one muszą nadążyć za konkurencją. Właśnie do salonów trafia odmłodzona wersja Citroena Berlingo.

Wspólny wysiłek Citroëna i Peugeota skierowany został w stronę zapewnienia większego komfortu i odejścia od koncepcji auta dostawczego na rzecz wielofunkcyjnego. W porównaniu z wersjami produkowanymi od 1996 roku Berlingo wygląda teraz bardziej świeżo, ma ciekawsze elementy stylistyczne nawiązujące do klasy SUV, a wewnątrz pod względem jakości materiałów i wykończenia nie różni się od aut zasadniczo osobowych. Berlingo ma więc stanowić ofertę dla rodzin, które lubią aktywny styl życia i często podróżują spędzając dużo czasu w samochodzie.

Z zewnątrz zmiany wprowadzone na przełomie 2002 i 2003 roku to przede wszystkim nowy przód z dużymi reflektorami o kloszach z przezroczystego szkła. Linia maski została podniesiona o 4 cm i zupełnie od nowa ukształtowano zderzak, który teraz jest znacznie bardziej masywny. Wyższy przód pozwolił na inne, bezpieczniejsze dla pasażerów ustawienie silnika.

W kabinie najbardziej w oczy rzuca się całkowicie nowa deska rozdzielcza z dodatkowymi schowkami i półeczkami. Nadal aktualny jest największy atut osobowego Berlingo - maksymalna objętość przestrzeni bagażowej wynosząca 2,8 m.sześc, a sam bagażnik ma objętość 624 l do dolnej linii okien. Aby stworzyć w Berlingo klimat odpowiedni dla auta osobowego przeniesiono wiele elementów z Xsary Picasso. Takie same są podłokietniki przy przednich fotelach, stoliki w tylnej części oparć, czy składany wózek ModuBox w bagażniku. W nowym Berlingo zastosowano też podobne do znanych z modeli C3 i C5 przełączniki, w tym także pilota do sterowania zestawem audio.

Wraz z odświeżeniem Berlingo nieco wzbogacono także jego wyposażenie. Nowością w tym segmencie jest np. dostępny w opcji tempomat. Od strony technicznej najważniejszą nowinką jest multipleksowy układ elektryczny znany już z innych aut Citroena. Dzięki niemu możliwe było zastosowanie nowych funkcji tj. automatyczne ryglowanie drzwi po przekroczeniu prędkości 10 km/h, automatyczną regulację prędkości pracy wycieraczek, czy samoczynne dostosowanie głośności radia do prędkości.

Nowy Berlingo w wersji furgon oferuje ładowność od 600 do 800 kg. Pojemność przestrzeni bagażowej wynosi 3 m. sześc. Dla bezpieczeństwa kierowcy i przewożonego ładunku w podłodze części bagażowej umieszczono 6 uchwytów kotwiczących. W wersji dostawczej oparcie fotela pasażera można położyć do przodu uzyskując podręczny stolik z klipem do mocowania dokumentów i uchwytem na napoje. Nadal oferowany jest również 100-litrowy schowek pod fotelem pasażera.

Na uwagę zasługuje wysoki poziom bezpieczeństwa, na który wpływają elementy konstrukcyjne pojazdu z wersji transportowej: rama wspomagająca, usztywniająca samonośne nadwozie, oraz masywny tylny zderzak, wytrzymujący obciążenie 150 kg, który spełnia funkcję progu lub podpórki ułatwiającej dostęp do ładunku. Poza tym są jeszcze powiększone poduszki powietrzne, belki wzmacniające w drzwiach, strefa kontrolowanego zgniotu oraz wzmocnienie przegrody pomiędzy komorą silnikową i kabiną pasażerską. Wszystkie te elementy zwiększają bezpieczeństwo, co jest szczególnie ważne w autach rodzinnych.

Citroën proponuje do nowego Berlingo taką samą gamę jak dawniej silników - 2 silniki benzynowe i 2 diesle. Spośród benzynowych najtańszy jest silnik 1.4 o mocy 75 KM. Jednak bardziej wart zainteresowania jest mocniejszy, ale i droższy silnik 1.6 16V o mocy 110 KM. Jego zużycie paliwa w ruchu miejskim wynosi 9,5 l/100 km i średnio 7,4 l/100 km. Wśród silników wysokoprężnych do wyboru są dwie jednostki: nieco wysłużony, ale wystarczająco oszczędny i bardzo niezawodny 71-konny 1.9 D z wtryskiem pośrednim i 90-konny HDI z wtryskiem bezpośrednim common-rail. HDI góruje nad starszą jednostką kulturą pracy i osiągami, a także zużywa nieco mniej paliwa (1.9 D spala średnio 6,6 l/100 km, a 2.0 HDI 5,5 l/100 km).

Również niewiele zmian wprowadzono w układzie jezdnym Berlingo. Poprawiono efektywność układu hamulcowego wstawiając wentylowane tarcze z przodu i układ ABS z rozdziałem siły hamowania na poszczególne koła. ABS jest jednak częścią wyposażenia standardowego tylko w osobowej wersji Multispace. Wszystkie nowe Berlingo mają za to wspomaganie układu kierowniczego o zmiennej sile pracy zależnej od prędkości obrotowej silnika.

Nowy Citroen Berlingo jest produkowany w Vigo w Hiszpanii oraz w Manguelde w Portugalii.

Żródło: mamad galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe