Renault Kangoo 2003-04-15
POLECAMY
Renault Kangoo - ceny samochodów, wyposażenie
Renault Kangoo - galeria zdjęć


Choć sama bryła nadwozia pozostała niezmieniona, to z zewnątrz najpopularniejszy w Europie kombivan wyróżnia się - zwłaszcza z przodu - znacznie ostrzejszymi liniami i wygląda nieco bardziej dynamicznie. Trochę wydłużony i obniżony przód ma nowe zderzaki lakierowane w kolorze nadwozia, wydatniejsze błotniki i nowy kształt wlotu powietrza do chłodnicy. Zupełnie nowy kształt mają reflektory z kloszami z gładkiego szkła, a tylne lampy są teraz inaczej uporządkowane.

Podobnie jak najwięksi konkurenci, czyli Citroen Berlingo i jego bliźniak Peugeot Partner, także Kangoo zostało bardziej upodobnione do samochodu osobowego. Auto zostało wyciszone, ma teraz ładniejszą deskę rozdzielczą, wygodniejsze i mocniejsze siedzenia. Oprócz tego w odmłodzonym Kangoo znaleźć można elementy wyposażenia dotąd niespotykane w kombivanach tj. np. system nawigacji Carminat.

Mimo kosmetycznych zmian kabina zyskała nieco na funkcjonalności dzięki nowemu zamykanemu schowkowi w przednim panelu, konsoli z podstawkami na napoje, wyjmowanej popielniczce i kilku dodatkowym półeczkom. Fotele zapewniają wyraźnie lepsze trzymanie boczne. Poza tym wprowadzono do oferty nowe wzory tapicerki i trzy nowe kolory nadwozia. Nowinką jest też spojler pod przednim zderzakiem i progi ukształtowane tak, aby poprawiać zachowanie auta pod wpływem bocznego wiatru.

Jako opcja, po raz pierwszy w Kangoo, pojawia się pakiet wyposażenia obejmujący skórzaną tapicerkę, takież obicia kierownicy i dźwigni zmiany biegów. Przy okazji modernizacji Renault dodało jeszcze do tego modelu kilka elementów zwiększających bezpieczeństwo bierne. Należą do nich kolumna kierownicza, która w momencie kolizji przesuwa się w kierunku silnika, a także jako opcja boczne poduszki z przodu.

Podobnie jak starsza wersja, także nowe Kangoo seryjnie wyposażone jest w dwa czołowe airbagi. Ponadto auto ma regulowany punkt kotwiczenia pasów bezpieczeństwa, napinacze i ograniczniki napięcia, a na tylnej kanapie - rozkładanej asymetrycznie - na wszystkich miejscach znajdują się 3-puntowe pasy z napinaczami. Na środkowym miejscu z tyłu zamontowano jeszcze zaczepy isofix dla fotelików dziecięcych. Aby lepiej zabezpieczyć podróżujące z tyłu dzieci tylne odsuwane drzwi ryglują się automatycznie podczas jazdy. W części ładunkowej furgonetki na ścianach bocznych pojawiły się praktyczne i podnoszące poziom bezpieczeństwa szyny mocujące z przesuwanymi zaczepami.

Od strony technicznej w Kangoo zmieniło się jednak niewiele. Nowa wersja jest teraz standardowo wyposażona w ABS najnowszej generacji z systemem rozdziału siły hamowania na poszczególne koła (EBV). Oprócz lepszego wyciszenia odmian wysokoprężnych dodano do palety nowy benzynowy silnik 1.6 16V o mocy 95 KM dostępny w opcji także z proaktywną automatyczną skrzynią biegów. Jej elektroniczne układy sterowania rozpoznają styl jazdy kierowcy i odpowiednio dobierają jeden z dziewięciu zaprogramowanych profilów pracy. Nowy silnik i automat pozwalają Kangoo na przyspieszenie do 100 km/h w czasie 12,4 sekundy i osiąganie prędkości maksymalnej 162 km/h. Zużycie paliwa wynosi średnio 8 litrów na 100 km, a więc jest porównywalne do wersji ze skrzynią manualną.

W ofercie pozostały dotychczasowe jednostki: 1.2 o mocy 60 KM, 1.2 16V o mocy 75 KM oraz oszczędne diesle z wtryskiem common-rail 1.5 dCi w trzech wersjach o mocach 55, 65 lub 80 KM. W ofercie utrzymano również podstawowy silnik diesla o tradycyjnej konstrukcji z wtryskiem pośrednim 1.9D o mocy 55 KM.
Żródło: mamad galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe