Mazda 2 2004-09-17
POLECAMY
Mazda 2 - ceny samochodów, wyposażenie
Mazda 2 - galeria zdjęć


Mazda 2 miała być kolejnym rywalem w mocno obsadzonym segmencie B wśród takich aut jak m.in. Fiat Punto, czy Opel Corsa. Okazało się jednak, że konkurencja jest zbyt mocna, a dokładniej to Mazda w Polsce ma zbyt słabą pozycję.

Mazda 2 jest pierwszą własną konstrukcją Mazdy produkowaną na Starym Kontynencie. Pozwolił na to mariaż z Fordem, który będąc właścicielem Mazdy uruchomił produkcję Mazdy 2 w swoich hiszpańskich zakładach w Walencji. Tam nowa Mazda produkowana jest wraz z Fordami Ka, Fiestą i Focusem. Autko wprowadzono do polskiej oferty w 2003 roku, ale chyba zbyt wygórowana cena i nieliczna sieć dealerska zmusiły importera do wycofania Mazdy 2 ze sprzedaży w Polsce.

Nowy wóz zastąpił jednocześnie dwa samochody japońskiej firmy - mikrovana Demio i małą Mazdę 121, czyli "przemalowanego" Forda Fiestę poprzedniej generacji. I mimo tego, że Mazda 2 jest zupełnie nowym pojazdem, to nadal istnieje pokrewieństwo konstrukcyjne z Fiestą - tym razem tej nowszej generacji. Oba samochody budowane są na tej samej płycie podłogowej i wspólne są niektóre silniki.

Mazda 2 produkowana jest tylko w jednej, pięciodrzwiowej wersji nadwozia. Wysokość 1,55 m to najlepszy wynik w segmencie, co od razu łatwo odczuć we wnętrzu. Nawet wysokim pasażerom nie powinno brakować miejsca w okolicach głów. Większa od przeciętnej dla tej klasy samochodu jest też przestrzeń na nogi przed tylną kanapą. Spore są też tylne drzwi, a dodatkowym ułatwieniem przy zajmowaniu miejsca na tylnej kanapie jest duży kąt ich otwierania - 80 stopni.

W kabinie uwagę zwraca dopracowana i po prostu ładna tablica rozdzielcza z matowymi srebrzystymi obwódkami wskaźników prędkościomierza i obrotomierza oraz wykończoną w podobnym kolorze środkową konsolą. Całość przypomina bardzo udane rozwiązanie z Mazdy 6. Po prawej stronie przedniego panelu wygospodarowano miejsce na dwa zamykane schowki. Sam bagażnik Mazdy 2 nie jest olbrzymi (ma 267 litrów objętości do linii okien), ale duża tylna klapa, niska krawędź i składane fotele pozwalają na sporo kombinacji przewożenia pasażerów ładunku.

Na polskim rynku Mazda 2 sprzedawana była tylko z trzema silnikami. Dwa z nich to jednostki benzynowe, a trzeci to wysokoprężny silnik TDCi powstały w ramach współpracy Forda z francuskim koncernem PSA. Silniki benzynowe mają pojemność 1,25 litra (75 KM) i 1,4 litra (80 KM). Na rynkach Europy Zachodniej jest oferowany jeszcze 100-konny benzynowy silnik o pojemności 1,6 litra. Jedyny diesel ma pojemność 1,4 l, turbosprężarkę i wysokociśnieniowy wtrysk typu common-rail. Mimo niewielkiej mocy 68 KM zapewnia on wysoką dynamikę jazdy przy bardzo niskim zużyciu paliwa. Napędzający Mazdę 2 turbodiesel na każde 100 kilometrów potrzebuje średnio 4,5 litra oleju napędowego.

Oprócz zwykłej 5-biegowej manualnej skrzyni biegów Mazda 2 z silnikiem 1,4 może być wyposażona w automatyczną przekładnię o nazwie Auto-Shift-Manual. Pozwala ona nie tylko na automatyczny tryb pracy, ale umożliwia również ręczną, sekwencyjną zmianę przełożeń.

Mimo braku 35-procentowego cła dość wysoka cena na naszym rynku była uzasadniania przez importera tych aut bogatym wyposażeniem. Jednak w najtańszej odmianie Core nie ma nic, czego nie oferowałaby taniej konkurencja. W tak zwanym standardzie oferowano tylko dwie czołowe poduszki, centralny zamek, immobilizer, wspomaganie kierownicy i regulację wysokości fotela kierowcy. Regulacja kierownicy jest tylko w pionie. Nie ma nawet radia, tylko instalacja do jego montażu. Rodzynkiem jest system awaryjnego wspomagania hamowania BA, który kontroluje prędkość i siłę, z jaką kierowca naciska na pedał hamulca i w razie potrzeby samoczynnie dociska klocki do tarcz. Ale to zbyt mało by powalić na kolana przynajmniej japońskich rywali...
Żródło: mamad galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe