Renault Scenic II 2003-05-30
POLECAMY
Renault Scenic II - ceny samochodów, wyposażenie
Renault Scenic II - galeria zdjęć


Francuski koncern chyba przyzwyczaił już nas do swojej odmiennej stylistyki. Nowy Scenic II od poprzednika różni się znacznie bardziej dynamicznym wyglądem - jest nieco szerszy i niższy - ale zachowuje proporcje typowe dla vana.

Ostre kształty reflektorów i masywne nadkola nadają mu rasowego wyglądu i upodabniają do najmłodszych modeli w rodzinie Renault. Także i to auto ma z tyłu wydzielony "kuperek", choć w tym przypadku znacznie mniej rzuca się on w oczy i pozwala na pomieszczenie większej ilości bagażu. Spora jest też tylna pokrywa, w której niezależnie otwierana jest szyba.

Renault, będący pionierem w dziedzinie pojazdów jednobryłowych, wykorzystał całe swoje doświadczenie, aby stworzyć w Scenicu II jak najbardziej obszerne i funkcjonalne wnętrze. Dzięki poziomemu profilowi dachu zwiększono o 26 mm przestrzeń nad głowami na przednich siedzeniach, co sytuuje go na jednym z czołowych miejsc w tej kategorii. O 22 mm zwiększona została szerokość na wysokości podłokietników, a w trosce o poprawę przestronności na tylnych siedzeniach promień na wysokości kolan zwiększono do 226 mm. Duża jest także przednia szyba o powierzchni 1,40 m2, ale jej ułożenie jest bardzo płaskie, co może utrudniać np. skrobanie szronu zimą.

Dość przytulna kabina wyposażona jest w deskę rozdzielczą z centralnie umieszczonym zestawem wskaźników. Ukształtowane na wzór Espace rozwiązanie takie jest dyskusyjne, ale na pewno daje możliwość obserwacji wskaźników wszystkim pasażerom pojazdu. Oprócz głównego wyświetlacza także dźwignia zmiany biegów i hamulec postojowy (teraz uruchamiany automatycznie dźwigienką) powędrowały z podłogi na dół środkowej konsoli i na prawą stronę kolumny kierowniczej.

Uzyskana dzięki temu przestrzeń na podłodze pozwoliła na umieszczenie między przednimi fotelami bardzo praktycznego 15-litrowego schowka. Po zwolnieniu elektrycznej blokady można go swobodnie przesuwać od deski rozdzielczej do tylnych siedzeń, co czyni z niego element dodatkowo poprawiający rodzinną atmosferę i kontakt między pasażerami przednich i tylnych siedzeń. Schowki są zresztą w Scenicu II wszędzie - w podłodze pod nogami pasażerów z tyłu, pod i między fotelami z przodu, pod fotelami z tyłu oraz w przednim panelu (chłodzony i o pojemności 17 litrów). Dodatkowo uwagę zwracają też duże kieszenie w drzwiach.

W zależności od ustawienia tylnych siedzeń, objętość przestrzeni bagażowej może się wahać się od 430 do 480 litrów. Przedni fotel pasażera może być składany, tworząc sztywny i płaski stolik. Pasażerowie tylnych siedzeń uzyskują dzięki temu lepszą widoczność do przodu i ułatwia to również załadunek przedmiotów o większej długości.

Wiele uwagi poświęcono materiałom i rodzajom wykończenia kabiny Scenica II, w szczególności poprzez zastosowanie wykończenia typu "slush" w górnej części deski rozdzielczej. Ponadto sposób zaprojektowania elementów sterowania według stylu zwanego "Touch Design " zapewnia prawie intuicyjne i łatwe użycie. Jedną z opcji w nowym Scenicu jest duży panoramiczny dach podobny do tego z Espace IV.

Podstawowym założeniem konstruktorów opracowujących Scenica II było połączenie koncepcji pojazdu jednobryłowego z przyjemnością prowadzenia limuzyny. W modelu tym wykorzystano więc innowacje techniczne wprowadzone wcześniej przez Renault w samochodach wyższych segmentów, takie jak automatyczny hamulec postojowy, karta Renault "Hands free" oraz wyposażenie podnoszące bezpieczeństwo bierne. Scenic II jest też pierwszym w tej grupie samochodem oferowanym w dwóch długościach nadwozia - w odmianach 5- i 7-osobowej.

Poza tym Scenic II jest kontynuacją pomysłu pojazdów "a la carte", zapoczątkowanej w modelu Megane II i umożliwiającej indywidualny dobór wystroju wnętrza spośród wersji Authentique, Expression, Dynamique lub Privilege, poziomu wyposażenia Pack, Confort lub Luxe oraz zespołu napędowego do upodobań i potrzeb klienta.

Wykorzystując udoskonalenia wprowadzone w Megane II w znacznym stopniu wyeliminowano szumy i wygłuszono hałasy pochodzące z komory silnika. Zastosowano też wydajniejszy niż w Megane II układ ogrzewania i klimatyzacji. Sporo jest też praktycznych drobiazgów tj. żaluzje przeciwsłoneczne w tylnych drzwiach, czy panoramiczne lusterko wewnętrzne pozwalające na kontakt wzrokowy z pasażerami z tyłu.

Zupełnie inna niż w poprzednim Scenicu jest już pozycja za kierownicą. Jest bardziej pozioma, a kierownica ustawiona jest bardziej pionowo. Na przyjemność prowadzenia wpływ ma też krótki skok dźwigni zmiany biegów. Mimo to jednak kierowca nadal siedzi wysoko i patrząc z góry ma zapewnioną widoczność typową dla pojazdów jednobryłowych. Oprócz tego Scenic II ma reflektory bi-ksenonowe, system kontroli ciśnienia w oponach oraz ciekawostkę - klapkę wlewu paliwa z wbudowanym korkiem.

Zastosowane w Scenicu II przednie i tylne układy zawieszenia odziedziczone po Megane II charakteryzują się dość precyzyjną kontrolą toru jazdy i zapewniają niezłe trzymanie się drogi. Wybór stabilizatorów poprzecznych o większej średnicy oraz szeroki rozstaw kół pozwolił na ograniczenie bocznych przechyłów nadwozia oraz lepszą ich kontrolę. Wspomaganie kierownicy jest elektryczne i charakteryzuje się zmienną siłą pracy zależnie od prędkości.

Gama silników benzynowych Scenica II obejmuje jednostki 1.4 16V 98 KM, 1.6 16V 115 KM i 2.0 16V 136 KM. W ofercie silników wysokoprężnych dostępne są jednostki 1.5 dCi 80 KM, 1.5 dCi 100 KM oraz 1.9 dCi 120 KM o maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 300 Nm. Oferowane 5- i 6-biegowe skrzynie mechaniczne oraz skrzynia automatyczna Proactive ze sterowaniem impulsowym pochodzą z Megane II, z tym, że nieco zmieniono lub przeprogramowano ich przełożenia.

Renault Scenic II jest wyposażony w system kontroli toru jazdy ESP nowej generacji z funkcją kontroli podsterowności. Podobnie jak u poprzednika oferowane są na życzenie opony systemu PAX pozwalające na dalszą jazdę po przebiciu. Całość uzupełnia standardowo montowany układ ABS oraz układ wspomagania nagłego hamowania.

Aby auto było co najmniej tak bezpieczne jak Megane II w konstrukcji Scenica II przewidziano liczne wzmocnione strefy kontrolowanego zgniotu. Są tu także 3-punktowe pasy bezpieczeństwa dla wszystkich pasażerów i do 6 poduszek powietrznych, w tym dwie przednie poduszki powietrzne dostosowujące swe działanie do siły zderzenia.

Tak więc Scenic II ma wszelkie szanse ku temu, by kontynuować sukces swego poprzednika. Dodatkowo może w tym pomóc 12-letnia gwarancja antykorozyjna i przedłużone do 30 tysięcy kilometrów okresy międzyprzeglądowe.
Żródło: mamad galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe