Fiat Punto 2003-06-12
POLECAMY
Fiat Punto - ceny samochodów, wyposażenie
Fiat Punto - galeria zdjęć


Fiat Punto to popularny samochód, który w polskich warunkach z konieczności pełni rolę samochodu rodzinnego. Jest bowiem jednym z najtańszych aut segmentu B, a biorąc pod uwagę stosunkowo obszerną kabinę i wymiary zewnętrzne jeszcze 15 lat temu śmiało można by go zaliczyć do grupy kompaktów.

Punto drugiej generacji w wersji roku 2003 ma zupełnie zmieniony przód nadwozia charakterystyczny dla najnowszych i przyszłych modeli Fiata. Auto to ma wszelkie szanse ku temu, by stać się spadkobiercą sukcesu swojego poprzednika. Choć Fiat podkreśla, że to zupełnie nowy samochód, to struktura nadwozia i większość silników pozostała taka sama. Punto zaprojektowano zgodnie z najnowszymi tendencjami stylistycznymi i choć dla niektórych mniej agresywny kształt reflektorów z przodu i powiększone klosze z tyłu mogą oznaczać krok w tył, to nowe nadwozie nadal może się podobać. Wciąż odznacza się wyraźnymi liniami sylwetki, prostotą stylu i dbałością o szczegóły.

Znacznie ładniejsze jest wnętrze odmłodzonego Punto. Zyskała na urodzie deska rozdzielcza. Teraz umieszczono na niej nowy wyświetlacz wielofunkcyjny, a w środkowej konsoli pojawiły się zupełnie nowe systemy audio m.in. z odtwarzaczem MP3 i systemem nawigacji. Przy kierownicy mogą być zamontowane przyciski do obsługi radia i tempomatu. Mniej kontrowersji będą też budzić zestawienia kolorów wnętrza, które są obecnie bardziej stonowane i nie będą razić tak, jak wcześniej np. niebieska tapicerka z szarymi i czarnymi tworzywami.

Punto II już w momencie swej premiery było pierwszym samochodem w swej grupie wyposażonym w elektryczne wspomaganie kierownicy z funkcją mocniejszej pracy przy parkowaniu. Przy okazji faceliftingu Punto uzupełniono wyposażenie standardowe. Teraz już w najtańszej odmianie Active oferuje, przednie poduszki powietrzne po stronie kierowcy i pasażera, centralny zamek i elektrycznie podnoszone szyby. W opcji teraz autko to może być wyposażone w system dwustrefowej klimatyzacji, co jak na segment B jest zupełną nowością.

Nowe Punto jest pierwszym modelem koncernów Fiata i GM, który wyposażono w turbodiesel z wtryskiem common rail drugiej generacji: produkowany w Bielsku-Białej 1.3 Multijet 16V o mocy 70 KM. Silnik ten waży tylko 130 kg, jest mały i można go zmieścić nawet w najmniejszych modelach koncernu. Mimo to odznacza się wysoką sprawnością i niezawodnością. Teoretyczny przebieg jaki założyli konstruktorzy wynosi 250 tysięcy kilometrów i to np. bez potrzeby wymiany paska rozrządu. Do tego okres między wymianą oleju przedłużono do 30 tysięcy kilometrów. Prędkość maksymalna Punto z silnikiem 1.3 Multijet wynosi 164 km/h, a średnie zużycie oleju napędowego 4,5 l/100 km.

Trochę inaczej ustawiono też gamę pozostałych jednostek. Podstawowe to nadal benzynowe jednostki FIRE o pojemności 1,2 l i mocach 60 lub 80 KM. Ale pojawił się nowy "średniak" 1,4 16V o mocy 95 KM. Najmocniejszym nadal jest 130-konny silnik 1,8 16V. Oprócz nowego turbodiesla wśród silników są jeszcze 2 silniki wysokoprężne - wolnossący 1,9 D o mocy 60 KM i 1,9 JTD. Do tego Punto jest jak dotąd jedynym modelem w segmencie B, do którego oprócz manualnej skrzyni można zamówić tradycyjny automat lub skrzynię półautomatyczną z elektronicznie sterowanym sprzęgłem.

Punto jest najmocniejszym filarem sprzedaży samochodowej części koncernu Fiata. Nie bez powodu zmiany w tym modelu mogą mieć duże znaczenie w pokonaniu kłopotów finansowych tej firmy. Bowiem jako produkt Punto wiele zyskało - i co najważniejsze, jego cena nadal pozostaje na atrakcyjnym poziomie.
Żródło: mamad galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe