Seat Cordoba 2003 2003-08-14
POLECAMY
Seat Cordoba - ceny samochodów, wyposażenie
Seat Cordoba - galeria zdjęć


Seat Cordoba to nie tylko Ibiza z kufrem. Dzięki swoim wymiarom i sporemu bagażnikowi auto to może konkurować z niejednym autem z grupy kompaktów.

Kolejnym odnowionym modelem w palecie hiszpańskiej marki jest Cordoba, na razie tylko w wersji sedan. Auto jest podobnie jak poprzednik bardziej rodzinną odmianą małej Ibizy. Oba modele mają identyczną konstrukcję przedniej części nadwozia, takie same elementy wnętrza i silniki. Jednak Cordobę wyróżnia masywny tył o dość agresywnej stylizacji przypominającej styl Alfy Romeo. Niestety, hiszpańskiemu modelowi brakuje lekkości Alfy, a bagażnik niezbyt dobrze komponuje się z całością. Na szczęście w Cordobie chodzi o coś innego.

Cordoba ma być przede wszystkim autem rodzinnym. W porównaniu do poprzednika nowy model stał się wyraźnie bardziej obszerny. Rozstaw osi zwiększono o 17 mm do 2,46 m, co pozwoliło wydłużyć kabinę. O 30 litrów większy jest też bagażnik i mieści teraz 485 litrów. Niestety, tak jak we wcześniejszych wersjach, otwór załadowczy jest mały, co utrudnia załadunek większych walizek albo np. pralki.

Wnętrze Cordoby jest takie samo jak w Ibizie. Zastosowane materiały są, jak na tę klasę pojazdu, bardzo dobrej jakości i widać tu powiązania z Volkswagenem. Cały przedni panel jest produkowany z wykorzystaniem nowej technologii pojedynczego wtrysku, w której łączenie pokrywy poduszki powietrznej pasażera z deską jest niewidoczne. Oparcie tylnej kanapy jest składane, co trochę poprawia możliwości ładunkowe auta.

Cordoba jest oferowana w trzech wersjach wykończenia i wyposażenia - Stella, Sport i Signo. Wszystkie mają w wyposażeniu ABS i dwie poduszki powietrzne. W bogatszych odmianach bez dopłat są też układy TCS i ESP oraz boczne poduszki powietrzne i asystent hamowania. Sama karoseria została dodatkowo usztywniona tak, aby zapewnić odpowiednio wyższy stopień bezpieczeństwa.

Do napędu Cordoby na początek przewidziano trzy silniki benzynowe i wysokoprężne o mocach od 64 do 130 KM. Ciekawostką fakt, że najmocniejszy dostępny silnik to diesel - nowy 1.9 TDI o mocy 130 KM. Jednostkę tę wyposażono w pompowtryskiwacze i jej maksymalny moment obrotowy osiąga wartość 310 Nm przy 1900 obr./min - czyli taki, jaki odpowiada 200-konnym silnikom benzynowym. Do seryjnego wyposażenia tej wersji Cordoby należy 6-biegowa skrzynia biegów, która w połączeniu z opracowanym przez Seata zawieszeniem ma zapewniać bardziej sportowe wrażenia. Pozostałe silniki to trzy benzynowe - 1.2 (64 KM, trzycylindrowy), 1.4 (75 KM) i 1.4 (100 KM) oraz wysokoprężne - 1.9 SDI (64 KM) i 1.9 TDI (100 KM).

Wydłużenie nadwozia w stosunku do Ibizy o 327 mm przyczyniło się do lepszego rozłożenia mas i w efekcie nowa Cordoba prowadzi się nieco lepiej niż Ibiza. Auto jest bardziej posłuszne kierowcy, ale z drugiej strony jest też cięższe. Poprawę prowadzenia Cordoba zawdzięcza zapewne koncepcji zwinnego nadwozia (agile chassis concept), która łączy dobór podzespołów i parametrów zawieszenia oraz opon i charakterystyki układu kierowniczego. Producent zapewnia, że efektem tych zabiegów jest precyzyjne prowadzenie pojazdu, lepsze reagowanie na polecenia kierowcy i pewność zachowań układu kierowniczego.

Nowa Cordoba ma już ugruntowaną pozycje na naszym rynku i zajmuje miejsce ponad Fabią sedan. Nowa stylistyka nakierowana na bardziej sportowe gusta na pewno trochę zmieni grupę odbiorców, ale czas pokaże, czy auto powtórzy sukces poprzednika.
Żródło: mamad galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe