Citroën Jumpy 2003-10-21
POLECAMY
Citroen Jumpy - ceny samochodów, wyposażenie
Citroen Jumpy - galeria zdjęć


Pod względem konstrukcyjnym Citroen Jumpy jest bardziej użytkową wersją modelu Evasion - czyli odpowiada starszej generacji produkowanego wspólnie z Fiatem eurovana. Jumpy może występować jako 2- lub 3-miejscowy furgon albo jako 5- lub 6-osobowa wersja przeszklona. Pod względem wielkości i obszerności kabiny auto to jest jednym z mniejszych aut dostawczych i uzupełnia lukę pomiędzy Berlingo i Jumperem. Jego główną zaletą jest to, że do jego prowadzenia wystarczą umiejętności jazdy zwykłym samochodem osobowym.

Jednobryłowe nadwozie ma ciekawą, aerodynamiczną sylwetkę. Maska silnika i szyba przednia stanowią niemal prostą linię, która płynnym łukiem przechodzi w dach. Dostęp do skrzyni ładunkowej lub tylnego rzędu siedzeń umożliwiają dodatkowo boczne rozsuwane drzwi umieszczone po prawej stronie auta. Dokonując metamorfozy modelu Evasion w Jumpy odjęto lewe odsuwane drzwi i zamiast podnoszonej klapy wstawiono otwierane na boki dwuskrzydłowe drzwi. Krawędź przestrzeni bagażowej ma szerokość 1,43 m, a więc zmieści się tu nie tylko paleta. Walorem Jumpy jest ładowność 810 kg, a objętość pomieszczenia ładunkowego wynosi ponad 2 metry sześcienne. A konkretniej przy załadunku po dach w 5- lub 6-miejscowym Jumpy mieści się 2300 litrów bagażu. Jeszcze pojemniejsza jest odmiana dostawcza, bo przestrzeń ładunkowa ma 4000 litrów objętości.

Jumpy ma wygodne, przestronne wnętrze, które zapewnia komfort podróżowania zbliżony do samochodów osobowych. Tablica rozdzielcza mimo nietypowych kształtów zapewnia wygodną obsługę. Charakterystyczna jest trójkątna konsola środkowa, w której umieszczono m.in. dźwignię zmiany biegów w formie joysticka. Kilka ciekawych schowków i kieszeni pomaga odpowiednio rozmieścić niezbędne drobiazgi i zwiększa funkcjonalność wnętrza.

Do napędu Citroena Jumpy pozostawiono już tylko jednostki wysokoprężne. Dostawczy "blaszak" napędzany jest słabszym 95-konnym silnikiem HDI, a odmiany kombi mają pod maską 16-zaworową wersję tej jednostki o mocy 110 KM. Wszystkie te jednostki są czterocylindrowe z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem common-rail. Mocniejsza jednostka pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 165 km/h i średnie zużycie paliwa na poziomie auta osobowego, czyli 7 l/100 km. Obydwie jednostki współpracują tylko z mechaniczną skrzynią 5-biegową.

Zawieszenie osi przedniej Jumpy jest niezależne i składa się z kolumn McPersona, trójkątnych wahaczy dolnych, sprężyn spiralnych i stabilizatora przechyłów. W tyle znajdują się wahacze wleczone, sprężyny śrubowe, amortyzatory hydrauliczne i drążek poprzeczny. Oś tylna jest odkształcalna i spełnia rolę stabilizatora. Układ hamulcowy wyposażono w wentylowane tarcze z przodu i bębny z tyłu. Kierownicę we wszystkich wersjach standardowo wyposażono we wspomaganie.

Żródło: mamad galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe