Renault Master 2004 2003-11-03
POLECAMY
Renault Master - ceny samochodów, wyposażenie
Renault Master - galeria zdjęć


Renault Master i Opel Movano reprezentują typową cechę aut dostawczych - umiejętność dostosowania się do potrzeb.

Odmłodzony Master, podobnie jak i jego brat bliźniak Movano, zostają wprowadzone do sprzedaży począwszy od listopada 2003 r. Dzięki nowoczesnemu i pełnemu ekspresji stylowi, właściwemu dla wszystkich pojazdów użytkowych gamy Renault oraz szeregu zmian w stosunku do swego poprzednika, zdobywcy tytułu " Van of the Year " 1998, nowy Master ma wszelkie szanse ku temu, by zająć czołowe miejsce na rynku furgonów w Europie.

Pierwsze co rzuca się w oczy patrząc na nowego Mastera to typowy dla Renault wyrazisty i nowoczesny design. Kształt przednich reflektorów, pionowo ustawione lampy tylne i wyraźnie zaznaczone nadkola przypominają mniejszego Trafica i Kangoo. Poza tym zderzak został teraz wyprofilowany tak, aby zapewniał lepszą ochronę. Osłona chłodnicy o strukturze plastra miodu posiada wkomponowane logo marki. I wreszcie boczne i tylne listwy ochronne nie tylko podkreślają praktyczne walory auta, ale i akcentują solidny wygląd pojazdu.

Wnętrze kabiny Mastera nigdy nie było jego słabą stroną. Teraz jednak projektanci Renault postanowili jeszcze bardziej upodobnić je do auta osobowego. Do nowych kolorów karoserii stworzono odpowiednie wzory i układy kolorów tapicerki. Teraz można tu wybierać między obiciem skóropodobnym, zwykłą materiałową i z tkaniny o podwyższonej trwałości.

Dzięki nowemu wystrojowi wnętrza auto coraz bardziej przypomina biuro na kółkach. Wiadomo bowiem, że kierowcy samochodów dostawczych sporą część swej pracy poświęcają na wypełnianie dokumentów. A więc kabinę nowego Mastera, zaprojektowano tak, by była jak najbardziej komfortowa, przytulna i zaciszna. Deskę rozdzielczą zainspirowały linie deski Trafica. Dźwignia zmiany biegów, jest obecnie umieszczona na desce rozdzielczej, co daje możliwość swobodnego przechodzenia z boku na bok. Zmianę biegów dodatkowo ułatwia podłokietnik przy fotelu kierowcy. Uzyskana dzięki temu przestrzeń pozwala jeszcze na przejście z kabiny do części ładunkowej.

Samo miejsce kierowcy w odmłodzonym Masterze zapewnia optymalne warunki pracy. Fotel kierowcy ma trzyfunkcyjną regulację (wysokości, wzdłużną i kąta pochylenia oparcia), a nowe czteroramienne koło kierownicy ma dużą średnicę zapewniającą większy komfort. Ważną rzeczą jest dopracowanie wspomagania i układu kierowniczego, które zapewnia lżejszą pracę i ułatwia manewrowanie.

Nowy Master ma teraz wyposażenie jeszcze do niedawna zupełnie obce pojazdom dostawczym. Obecna jest namiastka tempomatu - regulator prędkości, a oprócz tego komputer pokładowy. Zastosowanie reflektorów o podwójnym układzie optycznym z kloszami z gładkiego szkła zapewnia bardzo dobrą widoczność i spokojną jazdę w nocy. Zapalniczka i drugie gniazdo 12 V umożliwiają jednoczesne doładowanie elektronicznego notatnika i telefonu komórkowego. Cyfrowy zegar i wyświetlanie temperatury zewnętrznej na odrębnym wyświetlaczu dopełniają wyposażenia. Ciekawostką jest 6-stopniowa regulacja dmuchawy. I wreszcie wspomnieć należy o dostępnym w opcji pakiecie elektrycznym, obejmującym elektrycznie podnoszone szyby i podgrzewane lusterka wsteczne. Jeśli mowa o wyposażeniu dodatkowym, to w Masterze za dopłatą można mieć nawet fabrycznie montowaną klimatyzację, a to już naprawdę coś.

W porównaniu ze starszym Masterem wiele pracy poświęcono wytłumieniu kabiny. Według producenta jest ona teraz najcichsza na rynku. Do tego na nowo opracowano akustykę radioodtwarzacza: zmieniono wymiary głośników i zamontowano je w panelach drzwiowych w celu lepszego rozprowadzenia dźwięku w kabinie.

Aby jeszcze ułatwić pracę kierowcy pomysłowo rozmieszczono w całej kabinie schowki i dostosowano je do użytku w celach gospodarczych i służbowych. Dzięki nim, najpotrzebniejsze w pracy dokumenty są zawsze w zasięgu ręki. W centralnej części deski rozdzielczej jest zamykany w górnej części schowek i pionowy, rozchylany schowek na dokumenty formatu A4. Za schowek może służyć również miejsce przeznaczone na system nawigacji, tachograf lub radio.

Umieszczony po stronie pasażera uchwyt na dokumenty utrudnia zagubienie faktur, dowodów dostawy lub innych papierów. Zamykany na klucz schowek w desce rozdzielczej z oświetleniem wewnętrznym ma pojemność 5,2 litra i nadaje się do przechowywania wartościowych przedmiotów. W zależności od wersji, schowek umieszczony w górnej części, na miejscu poduszki powietrznej pasażera może zapewnić dodatkowe miejsce o pojemności 5 litrów.

Na obu końcach deski, pod bocznymi nawiewami, znajdują się dwa uchwyty na kubki, mogące pomieścić butelki o pojemności 0,33 l. Nowy Master proponuje także miejsce w kieszeniach drzwi, na butelkę o pojemności 2 litrów i dokumenty formatu A4. Górna półka usytuowana nad przednią szybą (w wersjach furgon H2 i H3) kryje miejsce na przechowanie większych przedmiotów. I wreszcie boczne wieszaki pozwalają na powieszenie odzieży użytkowników.

W seryjnej konfiguracji pojazd posiada z przodu 2-miejscową ławkę ze schowkiem o zmiennej konfiguracji, składającym się z siatki i wyjmowanej kieszeni. Począwszy od końca 2003 r., nowy Master będzie oferował w opcji 2-miejscową przednią ławkę tzw. biurową, ze schowkiem o zmiennej konfiguracji, składającym się z siatki i wyjmowanej kieszeni. Schowek ten może pomieścić tak różne akcesoria jak dokumenty, ubranie (obuwie, płaszcze...) lub przenośny komputer. Na postoju użytkownik może odchylić do przodu, niezależnie od siebie, każdą z połówek siedzenia, aby uzyskać dostęp do schowka. Dzięki tej innowacji pojawia się możliwość ukrycia wartościowych przedmiotów i zabezpieczenia ich przed zabrudzeniem. Ławka biurowa dysponuje także kieszeniami pod siedzeniem na mapy drogowe lub dokumenty formatu A4.

Gama Mastera po restylingu posiada dwie nowe jednostki napędowe, 2.5 dCi o mocy 100 KM i pochodzącą od Nissana 3.0 dCi o mocy 136 KM. Jednostka 2.2 dCi jest nadal dostępna w wersjach kombi 6/9 miejsc oraz w busie na 8/9 miejsc. Najsłabszy silnik 1.9 dCi 80 jako podstawowa jednostka gamy dysponuje mocą 82 KM, ale dzięki momentowi obrotowemu 200 Nm przy 2 000 obr/min nadaje się do użytku miejskiego i podmiejskiego.

Pod względem technicznym nowy Master ma wzbogacone wyposażenie, do którego należy m.in. system wspomagania nagłego hamowania, dostępny z układami ABS i EBV. Obok starszej 5-biegowej w wersji 3-litrowej pojawia się 6-stopniowa skrzynia biegów skonstruowana z przeznaczeniem dla aut z silnikami o wysokim momencie obrotowym. Dzięki nowym jednostkom napędowym poprawiły się właściwości dynamiczne pojazdu, ale zachowano przy tym ładowność i liczne możliwości dodatkowych adaptacji, najważniejsze cechy, które przyczyniły się do popularności poprzedniego modelu.

W przypadku Mastera Renault proponuje wersje do przewozu towarów (furgon oraz nadwozie skrzyniowe i wywrotka), a także do przewozu osób (kombi, minibus i bus). Dzięki takiej ofercie Master zadowoli sporą grupę użytkowników - zarówno klienta instytucjonalnego, jak i indywidualnego. Oczywiście dostępne są także wersje do indywidualnej zabudowy: podwozie z pojedynczą lub podwójną kabiną oraz jako podwozie z zespołem napędowym (np. do budowy samochodu kempingowego).

Dopracowany przez Renault nowy Master jest sprzedawany przez specjalną sieć Centrów Obsługi Firm, przeznaczoną dla klientów instytucjonalnych. Wraz ze swym oplowskim odpowiednikiem Master wytwarzany jest w zakładzie w Batilly we Francji.
Żródło: mamad galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe