Skoda Superb 2003-11-12
POLECAMY
Skoda Superb - ceny samochodów, wyposażenie
Skoda Superb - galeria zdjęć


Najpierw pokazany jako studium o nazwie Montreux, a w 2002 roku wprowadzony do produkcji Superb - co z angielska oznacza tyle co "wspaniały" - miał w zamyśle czeskich konstruktorów nawiązać do dawnej świetności firmy i tym samym pomóc odbudować prestiż marki kojarzącej się wtedy jeszcze z dawnymi demoludami. Produkowany przed wojną pierwszy Superb był w swoim czasie naprawdę nowoczesnym i reprezentacyjnym pojazdem. Aby jednak nie ryzykować zbyt wiele opracowując nowy pojazd pełnymi garściami zaczerpnięto z zasobów Volkswagena, który właśnie w 2001 roku pokazał odświeżonego Passata. Czesi jednak doskonale wykorzystali chwilę i stworzyli swoją limuzynę na bazie Passata produkowanego w Chinach, który ma dłuższą o 10 cm płytę podłogową. W ten sposób Superb, mimo że jest technicznym bliźniakiem limuzyny VW, oferuje znacznie obszerniejszą kabinę.

Jednak w przypadku Skody Superb nie tylko ilość miejsca wewnątrz jest godna zainteresowania. Nasi południowi sąsiedzi poświęcili wiele uwagi najdrobniejszym szczegółom i każdy właściciel Superba może się cieszyć całym szeregiem interesujących rozwiązań. Duża wielofunkcyjna kierownica w aucie tej klasy cenowej stanowi cenny wyjątek. Podobnie jak reflektory bi-ksenonowe, regulowany na wysokość podłokietnik, tempomat, automatyczna klimatyzacja, czujnik parkowania, niezły alarm, sensor deszczu i automatycznie przyciemniane lusterka. Co więcej, jakość wykończenia odpowiada tej z Passata, a więc zarówno materiałom, jak i spasowaniu części nie można nic zarzucić. Sama deska rozdzielcza jest prawie identyczna z tej z Volkswagena, ale nie ma niebieskiego, tylko zielone podświetlenie. Czyżby więc osiągnięto wzór ergonomii?

Przednie fotele mają całkowicie elektrycznie sterowane ustawienia, wykorzystując atut dłuższej platformy sporo udogodnień mają pasażerowie z tyłu. Gdy mają ochotę wyciągnąć zmęczone nogi, można w prawym przednim fotelu odchylić część oparcia i ułożyć się wygodnie na wznak. Kiedy jest się zmuszonym opuścić przyjemną kabinę Superba można skorzystać z parasola schowanego w podłokietniku w tylnych drzwiach. Obszerny jest również bagażnik mieszczący 462 litry. Jest on na tyle obszerny, że aby ułożone w nim przedmioty nie obijały się o ściany kufra stworzono składany układ plastikowych ścianek Cargoflex. Podobnie jak skrzynki pozwalają one zachować w bagażniku porządek.

Różnica między Passatem i Superbem widoczna jest tylko w drobnych szczegółach. I tak na przykład w Skodzie klimatyzacja choc automatyczna, to nie jest dwustrefowa. Także tempomat nie ma radarowego czujnika odstępu od poprzedzającego pojazdu. Ale czy warto o to kruszyć kopie? No, właśnie - najważniejsze dla VW jest to, że Superb oferowany jest tylko jako sedan, a Passat najchętniej wybierany jest przez nabywców w odmianie kombi. Kto jednak słucha plotek, może już wie, że gdy zakończy się produkcja obecnej generacji Passata, Skoda planuje wprowadzić swoje pierwsze kombi w klasie premium.

O wysokich aspiracjach Skody świadczy prawie kompletne wyposażenie w systemy elektroniczne. Nad zachowaniem się auta na drodzie i tym samym bezpieczeństwem prowadzenia czuwa cała armia elektronicznych krasnolodków - od ABS-u, przed EPS, MBA i kilka innych układów. Skoda jest też wyposażona w komplet poduszek powietrznych chroniących zaróno pasażerów z przodu, jak i z tyłu.

Tak wiele komfortu i elektroniki jest odpowiendnia dla mocnych jednostek napędowych. Masa pustego Superba wynosi 1645 kg. Bazowym silnikiem jest 2-litrowy silnik VW o mocy 115 KM. Wśród odmian benzynowych jest jeszcze 6-cylindrowy motor o pojemności 2.8 l i mocy 193 KM. Ta wersja oferowana jest w połączeniu z automatyczną skrzynią Tiptronic. Pod maską Superba najczęściej można jednak spotkać silniki wysokoprężne. Początkowo Skoda oferowała tylko 2,5-litrowy V6 TDI o mocy 155, a obecnie 163 KM, ale od tego roku w sprzedaży znajduje się nowy 1.9 TDI o mocy 130 KM. Żaden z tych silników nie jest konstrukcją czeską, ale właśnie na tym Skoda buduje swój nowy image - i to z coraz lepszym skutkiem.

Żródło: mamad galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe