Honda Jazz 2003-11-24
POLECAMY
Honda Jazz - ceny samochodów, wyposażenie
Honda Jazz - galeria zdjęć


Tak, tak - odkąd Civic z generacji na generację pęczniał i dziś jest zaliczany nie do klasy mini, ale do kompaktów, Honda nie sprzedawała w Polsce żadnego auta miejskiego. Ani pierwszy Jazz, ani Logo nie były oficjalnie importowane. Dopiero pod koniec 2002 roku do sprzedaży trafił nowy Jazz, który jednak autem miejskim jest raczej tylko z nazwy. Podobnie jak Mercedes klasy A mała Honda znajduje się gdzieś pomiędzy minivanami, a segmentem B. Z Mercedesem Jazz ma też inną wspólną cechę - dość wysoką cenę. Tylko, że nie ma się co oszukiwać - image Hondy jeszcze jest daleki od tego, jakim cieszy się Mercedes. Konkurencja w postaci np. Hyundaia Getza kusi ceną znacznie skuteczniej.

Nadwozie Hondy Jazz ma 3,83 m długości przy rozstawie osi 2,45 m. Już samo to sugeruje dość obszerną kabinę. W istocie sprawia ona wrażenie bardzo pojemnej, ale największym atutem jest możliwość bardzo różnorodnej aranżacji wnętrza. Jeśli dodać do tego wyjątkowo staranny montaż okazuje się, że mały Jazz jest wart swojej ceny.

Ale od początku: Po zajęciu miejsca na fotelu kierowcy można poczuć się jak w każdej Hondzie. Deska rozdzielcza składa się z trzech okrągłych instrumentów, a trzyramienna kierownica budzi jeszcze mocniejsze sportowe skojarzenia. Honda uniknęła tu efektownych drobiazgów na rzecz ergonomii i trochę ascetycznej elegancji. Np. regulacja radia odbywa się poprzez dwie zwykłe gałki, a ciemnoszara tapicerka nie kontrastuje z kolorem tworzyw i dzięki temu wnętrze jest spokojne i stonowane. Większości ludzi to się podoba i dobrze, że nie zrezygnowano z praktycznej strony aranżacji wnętrza, bo zarówno z przodu, jak i z tyłu pasażerowie mają do dyspozycji sporą ilość schowków. Ciekawostką jest wyjmowana popielniczka w kształcie zamykanego kubeczka, który może służyć też jako pojemnik na drobiazgi.

Przednie fotele odznaczają się bardzo dobrym trzymaniem bocznym i przez niektórych mogłyby zostać uznane za sportowe. Bardzo interesującym rozwiązaniem jest konstrukcja tylnej kanapy. Dzięki niskiej podłodze jest ona postawiona na stalowych pałąkach i jej asymetrycznie składane części po ułożeniu tworzą płaską powierzchnię o długości 150 cm i szerokości 104 cm. Jeśli jej się nie składa pod kanapę można wsunąć sporą ilość bagażu. Niemniej sam bagażnik też jest spory, jak na tę klasę, bo do linii okien mieści 380 litrów.

Inną mocną stroną Hondy, jest tradycyjnie już dla tej marki silnik. W Polsce oferowana jest tylko jedna jednostka - benzynowy 1.4 o mocy 83 KM. Mimo, że lubi on zwłaszcza wysokie obroty i może być "rozkręcany" do 6000 obr./min, to wykazuje się dobrą elastycznością i wyraźnie przyspiesza już od 1800 obr./min. Moc maksymalna rozwijana jest przy 5700 obr./min. Prędkość maksymalna 170 km/h jest osiągana bez trudu i długiego czekania. Aż trudno uwierzyć, że to jednostka 8-zaworowa i z jednym wałkiem rozrządu. Średnie zużycie paliwa kształtuje się na poziomie 6,7 l/100 km. Producent podaje bardziej optymistyczną wartość 5,7 l/100 km.

Prowadzenie małego Jazza sprawia dużo frajdy. Dość sztywno ustawione zawieszenie - ale nie do tego stopnia, by jazda po polskich wybojach była koszmarem - i żwawy silnik prowokują do dynamicznej jazdy. Jednak układ kierowniczy przy większych prędkościach mógłby wymagać więcej siły mięśni. Wspomaganie wyraźnie dostosowane jest do ruchu miejskiego i raczej damskiej ręki. Z kolei słowa uznania należą się Hondzie za skrzynię biegów. Jest ona krótko zestopniowana, zmiana biegów jest doskonale wyczuwalna i odbywa się przy stosunkowo krótkich ruchach dźwigni. Za dopłatą oferowana jest jeszcze bezstopniowa automatyczna skrzynia.

Mimo bardzo przemyślanej i budzącej uznanie konstrukcji Honda Jazz nie ma w Polsce łatwego życia. Jako auto sprowadzane z Japonii odstaje trochę ceną od konkurencji. Pomimo tego dotychczasowa sprzedaż według Hondy przerasta wcześniejsze oczekiwania. Trudno się temu dziwić, nawet uwzględniając brak wyboru silników i rodzajów nadwozia. Pewnym wytłumaczeniem jest bogate wyposażenie podstawowe: ABS, wspomaganie, 2 poduszki powietrzne (boczne są niedostępne), napinacze pasów, elektrycznie regulowane lusterka i otwierane szyby. Na liście opcji jest właściwie tylko szyberdach, aluminiowe felgi i klimatyzacja.

Żródło: mamad galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe