Nissan Micra 2003-12-01
POLECAMY
Nissan Micra - ceny samochodów, wyposażenie
Nissan Micra - galeria zdjęć


Kiedy w pierwszych dniach 2003 roku nowa Micra trafiła do europejskich użytkowników, jej debiut rozpoczął nowy rozdział w historii sukcesów japońskiego koncernu. Micra ma dobre tradycje - wcześniejsza generacja tego pojazdu była bowiem pierwszym japońskim samochodem, który w 1993 roku zdobył tytuł "Europejskiego Samochodu Roku". Przez blisko 10 lat Micra wciąż znajdowała nabywców. W odpowiedzi na potrzeby klientów wyprodukowano w tym czasie ponad 1.3 miliona tych małych samochodów.

Historia sukcesu teraz zaczyna się powtarzać. Najnowsza generacja Micry zachowuje cechy poprzedniczki, ale jest przy tym większa, bardziej uniwersalna i znacznie nowocześniejsza. Nową Micrę skonstruowano z myślą o specyficznej klienteli złożonej z indywidualistów poszukujących rzeczy wyjątkowych i ponadczasowych nie interesujący się popularnym trendami. Autko to ma nadwozie zaprojektowane w Japonii, podczas gdy wnętrze stworzono w Europie. Głównym motywem stylizacji zewnętrznej są zaokrąglone kształty nadające sylwetce auta przestrzeni i lekkości. W rezultacie uzyskano obszerne wnętrze akcentowane przez duże poziome płaszczyzny nadwozia oraz krótkie zwisy.

Pomimo, iż krótsza o 30 mm od poprzedniczki, nowa Micra jest szersza, wyższa i ma aż o 70 mm większy rozstaw osi. Pasażerowie siedzą bardziej pionowo, co nie tylko poprawia komfort jazdy, ale również umożliwia wygospodarowanie większej przestrzeni bagażowej. Ułatwia to także wygodniejsze wsiadanie i wysiadanie z samochodu. Tylną kanapę można przesuwać wzdłuż nadwozia na odcinku 20 cm, a więc bagażnik mieści od 251 do 371 litrów. Dzięki kompaktowej konstrukcji zawieszenia podłoga w Micrze jest tylko nieco ponad 40 cm nad ziemią.

Stylistycznymi wyznacznikami nadwozia Micry są wysoko zamontowane, owalne reflektory i charakterystyczna atrapa chłodnicy ze "skrzydełkami", która jednoznacznie identyfikuje samochód jako członka rodziny Nissana. Nieco mniej wyszukana forma tylnych lamp również podkreśla własny charakter marki. Dodatkowe, trzecie światło "Stop" zamontowano w Micrze pod spoilerem tak, aby nie ograniczało widoczności do tyłu. W ogóle widoczność jest atutem Micry. Dzięki przeszkleniu kabiny i cienkim słupkom jest ona świetna we wszystkich kierunkach.

Mając na uwadze wymagania przyszłych użytkowników, śmiałej stylizacji nadwozia odpowiada przytulne i praktyczne wnętrze. Kabina została zaprojektowana w monachijskim Nissan Design Europe i oprócz przestronności jest pełna rozwiązań zwiększających komfort funkcjonalność. Atmosferę wnętrza kształtują wysokiej jakości materiały tapicerskie i nowe tworzywa sztuczne, których faktura przypomina w dotyku materiał. Przyciski w kolorze kości słoniowej umieszczono ergonomicznie w dzielonej konsoli środkowej. Auto jest praktyczne - ma schowki m.in. w desce rozdzielczej, który otwiera się konwencjonalnie, ale w środku podzielony jest na 3 "przedziały". Pierwszym jest pokrywa, na której można np. postawić butelkę z napojem, przechować długopisy, czy paczkę chusteczek do nosa. Nad odchylanym "mapnikiem" formatu kartki A4 znajduje się jeszcze schowek na książkę gwarancyjną i instrukcję obsługi.

W droższych wersjach wyposażeniowych schowek jest także pod fotelem pasażera. Ma pojemność aż 12 litrów, co wystarcza do przechowania 20 płyt CD, parę sportowego obuwia lub nawet laptopa. Micra ma także 2 uchwyty na butelki w tylnej części kabiny, duże kieszenie w drzwiach, a nad uchwytem na kubki dyskretny mini schowek mieszczący telefon komórkowy, pilota drzwi garażowych lub kartę paliwową.

Micra ma zjednać nabywców dzięki zastosowaniu przystępnych rozwiązań ułatwiających im użytkowanie auta. Zgodnie z filozofią Nissana dotyczącą wykorzystania techniki dla wygody człowieka, najnowsza Micra prezentuje bardzo ciekawe rozwiązania. Przykładem jest tu np. "Intelligent Key", czyli system umożliwiający otwieranie pojazdu na odległość bez używania klasycznego zamka . Wystarczy zbliżyć klucz do samochodu na odległość 80 cm i otworzyć auto jedynie przyciskając guzik na klamce. Kluczyka nie trzeba też wkładać do stacyjki. Zamiast niej jest zwykłe pokrętło. Nie ma też obawy o awaryjność tego rozwiązania. W razie czego Micrę można otworzyć i uruchomić w tradycyjny sposób.

Drugą ciekawostką w Micrze jest tzw. "Friendly Lighting". Działanie tego systemu polega na tym, że światła samochodu mogą gasnąć dopiero po 2 minutach od wyłączenia silnika, odcięcia zapłonu i zamknięcia drzwi. W aucie jest także system "Battery Safe", który automatycznie wyłącza światła wewnątrz pojazdu, jeśli kierowca zapomniał je wyłączyć. Dzieje się tak automatycznie, jeśli czujniki zamontowane w kabinie nie wykryją w niej żadnego ruchu. Czas reakcji "Battery Safe" można ustawić od 10 minut do nawet 2 godzin.

Micra - chociaż należy do grupy małych i popularnych samochodów - jest wyposażona tak jak droższe auta. Może mieć m.in sterowanie układem audio i komputerem pokładowym z kierownicy, automatyczną klimatyzację. W standardzie jest również energooszczędne elektryczne progresywne wspomaganie układu kierowniczego. Zastosowano także wycieraczki z czujnikiem deszczu. Również wycieraczka tylnej szyby działa automatycznie i uruchamia się przy każdym włączeniu biegu wstecznego, jeśli włączone są w tym samym momencie wycieraczki przednie.

Komputer pokładowy, ukryty w konsoli centralnej powyżej systemu audio, informuje o podstawowych funkcjach podróży: podaje datę, czas, temperaturę na zewnątrz, zużycie paliwa, dystans przejechany i możliwy do przejechania itp. O japońskim rodowodzie przypomina miły detal - po wprowadzeniu odpowiednich danych samochód przywita nas każdego ranka i złoży życzenia w dniu urodzin. Nowa Micra jest sprzedawana w 2 poziomach wyposażenia: podstawowym Visia i sportowym Tekna.

Do napędu Micry zastosowano do wyboru: trzy silniki benzynowe 1,2 o mocy 65 KM, 1,2 o mocy 80 KM i 1,4 o mocy 88 KM. Od kwietnia 2003 r. Micra może być napędzana pozyskanym od Renault turbodieslem z bezpośrednim wtryskiem common-rail o mocy 65 KM. Od 2004 roku w ofercie będzie drugi diesel - z intercoolerem - o mocy podwyższonej do 82 KM. Micra jest dostępna z 5-biegową przekładnią ręczną lub za dopłatą w 4-biegową elektronicznie sterowaną przekładnią automatyczną (tylko w wersjach z silnikami 1,2 80 KM i 1,4 88 KM). Podstawowymi cechami silników benzynowych Micry są m.in zastosowanie części o obniżonym tarciu oraz nowe, lekkie tłoki. Pozwoliło to na obniżenie poziomu hałasu i wibracji, a także znaczne zmniejszenie zużycia paliwa. Zaadaptowanie zmiennych faz rozrządu (VTC) pozwoliło zaś na podwyższenie momentu obrotowego, polepszenie przyjemności z jazdy i obniżenie emisji szkodliwych substancji.

Nowa generacja Micry to samochód zbudowany na nowej płycie podłogowej tzw. B-platform, opracowanej wspólnie z Renault. Obydwa koncerny połączyły swoje siły i dzieląc koszty zaprojektowały jedną płytę podłogową. Ma ona np. całkowicie płaskie dno, co znacznie poprawiło opływ strug powietrza. Nowe auto ma również doskonałą zwrotność - średnica zawracania Micry pomiędzy krawężnikami wynosi tylko 8,8 m. W zawieszeniu przednim zastosowano ramę pomocniczą, kolumny Mc Phersona i drążek stabilizujący, zaś z tyłu nową belkę skrętną ze sprężynami śrubowymi i amortyzatorami. W ramie pomocniczej użyto elementów gumowych, które redukują przenoszenie hałasu i wibracji z jezdni na samochód.

Micra drugiej generacji to również samochód odpowiednio bezpieczny. Oprócz wzmocnionej i projektowanej strefowo struktury nadwozia w wyposażeniu podstawowym znalazły się dwie poduszki powietrzne z przodu (dla kierowcy i pasażera), wszystkie siedzenia wyposażone są w bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa (także środkowe na tylnej kanapie), a w pasach przednich zastosowano ponadto napinacze i ograniczniki siły naciągu.

Poza tym samochód w standardzie otrzymał niezły układ hamulcowy i systemy wspomagające kierowcę w czasie jazdy: ABS, wspomaganie siły nagłego hamowania Brake Assist oraz EBD. Micra otrzymuje koła 14 lub 15-calowe, które lepej tłumią nierówności i mieszczą większe tarcze hamulcowe. W standardzie montowany jest również ISOFIX - system mocowania dziecięcego fotelika.

Tak jak poprzedni model, nowa generacja Micry jest produkowana w zakładach w Sunderland w Wielkiej Brytanii, ale niestety w tym przypadku już nie przekłada się to na niską cenę. Po części z winy bogatego wyposażenia seryjnego cena Micry w porównaniu z konkurentami wydaje się wygórowana. I to jest największą barierą w zdobyciu znaczniejszej popularności w Polsce.

Żródło: mamad galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe