Renault prezentuje swoją wizję przyszłości we Frankfurcie 2017-09-20

Auto wiadomości dostarcza Motonews.pl MotoNews.pl

Samochód koncepcyjny SYMBIOZ, prezentowany po raz pierwszy na Międzynarodowym Salonie Samochodowym we Frankfurcie 2017, pokazuje, jak będzie wyglądać samochód i jakie będzie zajmował miejsce w społeczeństwie w roku 2030 według Renault. Będzie to autonomiczny, elektryczny samochód wyposażony w mobilne technologie, zintegrowany z ekosystemem, w którym żyje człowiek. Ze względu na swoje miejsce w ekosystemie oraz funkcje, technologie i stylistykę, ten samochód koncepcyjny oferuje zupełnie nowe poczucie komfortu i nową koncepcję mobilności.

Renault SYMBIOZ

Zmienia się sposób, w jaki korzystamy z samochodów. Samochód jest teraz czymś więcej niż narzędziem pozwalającym nam dojechać z punktu A do punktu B. Wyposażony w zaawansowane technologie staje się interaktywną, spersonalizowaną przestrzenią, która zapewnia pasażerom łączność z innymi samochodami, osobami i przedmiotami. Naszym zdaniem w 2030 roku będziemy sprawniej potrafili zarządzać energią zintegrowanymi mobilnymi technologiami, a jazda autonomiczna zmieni nasz sposób życia i poruszania się. – Thierry Bolloré, dyrektor ds. konkurencyjności Renault

Kolejną światową premierą na tegorocznym Międzynarodowym Salonie Samochodowym we Frankfurcie będzie Nowy MEGANE R.S. z układem 4Control, unikatowym w tym segmencie. Model zapewnia jedyną w swoim rodzaju przyjemność sportowej jazdy. Nowy MEGANE R.S. robi wrażenie zwrotnością na ciasnych zakrętach i świetną stabilnością na łukach pokonywanych z dużą prędkością.

Nowe Renault MEGANE R.S.

Nowe Renault MEGANE R.S. godnie reprezentuje Renault Sport dzięki swojej dynamice, sprawności i przyjemności z jazdy. Projektując nowy model chcieliśmy przesunąć jeszcze dalej granice możliwości samochodów sygnowanych R.S. Dzięki know-how zdobytemu w wyścigach możemy zaproponować unikatową ofertę, która wyróżnia się na rynku sportowych samochodów doskonałym trzymaniem się drogi. – Patrice Ratti, dyrektor generalny Renault Sport Cars

Od mobilności przyszłości po niczym niezakłóconą przyjemność z jazdy – Renault proponuje wizję samochodu spełniającego potrzeby człowieka, by jego życie stało się łatwiejsze.

Żródło: motonews.pl

Cztery premiery Kia podczas IAA 2017 2017-09-19

Auto wiadomości dostarcza Motonews.pl MotoNews.pl

Obok samochodu studyjnego o nazwie Proceed Concept, którego nadwozie pokazuje jak mógłby wyglądać hot hatch skonstruowany na bazie cee’da nowej generacji na stoisku Kia debiutują aż trzy nowe modele – zupełnie nowy Stonic oraz Picanto w wersji X-Line i odświeżone Sorento, które teraz dołączy do rodziny modeli Kia o przydomku GT-Line.

Światowy debiut Kia Proceed Concept

Auto studyjne zdradza nowy typ nadwozia samochodu marki Kia. Wydłużony hot hatch prezentuje się równie atletycznie jak obecny pro_cee’d, przy czym jeszcze bardziej rzuca się w oczy i jest tak samo funkcjonalny. Zaprojektowany z myślą o kierowcach nowego pokolenia, pokazuje jak mógłby wyglądać model należący do rodziny cee’da następnej generacji.

Gregory Guillaume, szef stylistów Kia Motors w Europie, powiedział: „Wielu europejskich kierowców poszukuje alternatywy dla klasycznych mocnych trzydrzwiowych hot hatchy. Tak zrodził się pomysł na nieco inny niż tradycyjny i oczywisty model w rodzinie cee’da. Proceed Concept to projekt bardzo śmiałego samochodu. Auta, które mogłoby być następcą pro_cee’da. Hot hatchem dla kierowców, którym zależy na samochodzie o znakomitych osiągach”.

Proceed Concept – niski, smukły i lekki, z przerysowaną linią dachu, o dynamicznych proporcjach i kompaktowych rozmiarach – już na pierwszy rzut oka zdradza swoją zwinność. Sylwetkę samochodu uzupełnia kilka wyrazistych detali. Dynamiczna linia okien podąża za linią dachu aż do końca pokrywy bagażnika, podczas gdy tylny słupek z logo GT i w kształcie uciętej od góry płetwy rekina wizualnie wzmacnia brak słupków B w karoserii. Wypukłe boczne przetłoczenia nadwozia przejaskrawiają smukłą talię auta, a dodatkowe przetłoczenia na tylnych błotnikach nadają tylnej części karoserii umięśnionego charakteru. Sześcioramienne obręcze kół z lekkich stopów mają średnicę 20 cali.

Premiera Kia Stonic – crossovera o kompaktowych rozmiarach

Nowa Kia Stonic to miejski crossover, przyciągający uwagę wyglądem. Stonic jest bardzo ważnym modelem marki Kia z punktu widzenia wzrostu sprzedaży jej samochodów w Europie. Kompaktowy crossover należy do najszybciej rozwijającego się segmentu aut, których sprzedaż rośnie bardzo szybko. Już teraz sprzedaż samochodów, które zaliczają się segmentu małych crossoverów i SUV-ów, wynosi 1,1 miliona egzemplarzy rocznie, co w Europie stanowi około 7% rynku. Przewiduje się, że do 2020 roku popyt na auta tego typu wzrośnie do ponad 2 milionów sztuk rocznie.

Kia Stonic jest samochodem o największej możliwości personalizacji wyglądu w historii marki Kia zarówno z zewnątrz, jak i w kabinie. Auto zostało zaprojektowane z myślą o gustach europejskich odbiorców. Pod względem designu Stonic jest, jak dotychczas, jednym z najodważniejszych aut Kia, które dzięki typowym elementom jest natychmiast rozpoznawalne jako samochód tej marki. Stylistyka Kia Stonic – zaprojektowana w Europie, we współpracy z koreańskim studiem designu Kia – charakteryzuje się podłużnymi liniami i delikatnie rzeźbionymi powierzchniami blachy. Ponieważ możliwość personalizacji wyglądu jest bardzo ważna dla klientów, którzy decydują się na zakup małego crossovera, Stonic może mieć nadwozie malowane w dwóch kolorach. Stonic będzie dostępny w aż 20 dwukolorowych tonacjach barwy nadwozia, z możliwością wyboru pięciu kolorów dachu.

Projektując wnętrze nowego crossovera projektanci Kia szczególny nacisk położyli na ergonomię. Zależało im również, aby już od pierwszego spojrzenia na deskę rozdzielczą Stonic prezentował się jako samochód zaawansowany technologiczne. Ponadto, nabywcy będą mogli skorzystać z ogromnej możliwości personalizacji wyglądu wnętrza. Jedno z najbardziej zaawansowanych technologicznie aut w swojej klasie będzie oferowało dostęp do wielu systemów poprawiających bezpieczeństwo, komfort i wygodę.

Nowa Kia Stonic pojawi się w Polsce w sprzedaży już na początku października.

Nowa Kia Picanto nabiera charakteru crossovera

Nowe Picanto, które debiutowało na początku roku, będzie od teraz dostępne także w nowej wersji wyposażenia – X Line. Wersja ta otrzymała charakterystyczną dla aut marki Kia osłonę chłodnicy w kształcie tygrysiego nosa i bardziej imponujące zderzaki rodem z SUV a, z przednią i tylną nakładką zderzaka, które wyglądają jak wykonane z metalu.

Picanto ma najbardziej obszerną w swojej klasie kabinę, z największą przestrzenią dla nóg i nad głowami. Bagażnik ma pojemność 255 litrów (VDA) – to więcej niż jakikolwiek inny samochód tej klasy. Tylna kanapa jest dzielona w stosunku 60:40 i można ją złożyć na płasko, powiększając przestrzeń bagażową do 1010 litrów.

Podobnie jak wszystkie inne modele, także nowa wersja Picanto będzie sprzedawana w standardzie z gwarancją na 7 lat lub 150 tys. km przebiegu.

Picanto X Line pojawi się w sprzedaży w Polsce z początkiem 2018 roku.

Odświeżona Kia Sorento w wersji europejskiej

Sorento po faceliftingu, 7 osobowy topowy SUV marki Kia, podczas IAA we Frankfurcie jest szerokiej publiczności prezentowany po raz pierwszy.

Auto trafi do sprzedaży w Polsce w I kwartale 2018 roku.

Nowa Kia Sorento jest dostępna z najnowszym systemem multimedialnym z ekranem dotykowym o przekątnej 8 cali, nawigacją i z systemem informacyjnym Kia Connected Services firmy TomTom®. Po raz pierwszy Sorento jest oferowane także z najnowszymi zaawansowanymi systemami wspomagania kierowania DRIVE WiSE Advanced Driver Assistance Systems (ADAS). DRIVE WiSE jest odzwierciedleniem filozofii firmy Kia, która pragnie tworzyć inteligentnie bezpieczne pojazdy wykorzystujące technologie aktywnego bezpieczeństwa, których celem jest unikanie lub ograniczanie skutków kolizji.

Kia Sorento po faceliftingu oferuje odświeżony wygląd zewnętrzny i nowe wnętrze oraz najnowsze rozwiązania firmy Kia w zakresie bezpieczeństwa i łączności z Internetem. Dostępna jest także nowa wersja wyposażenia – GT Line – oraz nowa wydajna, automatyczna, 8 stopniowa skrzynia biegów oferowana z silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2,2 litra.

Kia Stinger w sprzedaży w Polsce na przełomie września i października

Kia Stinger będzie oferowana w jednej z trzech wersji silnikowych: z turbodoładowaną benzynową jednostką napędową o pojemności 2,0 l, z turbodieslem o pojemności 2,2 litra, który – prawdopodobnie – okaże się najpopularniejszą wersją silnikową na rynkach Starego Kontynentu oraz z mocnym 3,3-litrowym silnikiem V6 twin-turbo o mocy 370 KM. Stinger to najmocniejszy samochód produkowany seryjnie w historii marki Kia.

Żródło: motonews.pl

Toyota C-HR Hy-Power - hybrydowy crossover 2017-09-18

Auto wiadomości dostarcza Motonews.pl MotoNews.pl

Toyota C-HR wprowadziła do segmentu crossoverów nową jakość pod względem stylistyki nadwozia, doskonałe właściwości jezdne oraz napęd hybrydowy nowej generacji. Wyjątkowy design to jedno ze źródeł sukcesu komercyjnego tego modelu, który szybko stał się najpopularniejszym samochodem hybrydowym w Europie. Koncepcyjna Toyota C-HR Hy-Power to odważna interpretacja designu debiutującego w tym roku crossovera Toyoty, która imponujący efekt wizualny łączy z nowym hybrydowym układem napędowym, zapewniającym znacznie wyższe osiągi.

Toyota C-HR Hy-Power

Od chwili swojej premiery pod koniec 2016 roku Toyota C-HR niezmiennie cieszy się dużym wzięciem na rynku. Nowa propozycja Toyoty w segmencie tzw. średnich crossoverów, zaprojektowana na platformie podwoziowej TNGA (Toyota New Global Architecture), szybko zdobyła uznanie dzięki odważnej stylistyce nadwozia, dobrym własnościom jezdnym i dużej przyjemności prowadzenia. Istotnym aspektem, który wpłynął na sukces rynkowy tego modelu, była dostępność wersji z opracowanym przez Toyotę napędem hybrydowym najnowszej generacji, która stanowi większą część całkowitej sprzedaży tego modelu na rynku europejskim (ponad 75 procent).

Seryjna wersja tego modelu posłużyła projektantom Toyoty za inspirację do opracowania nowego koncepcyjnego modelu hybrydowego o wyższej mocy i znacznie śmielszej stylistyce, gdzie większą rolę odgrywa inwencja i emocjonalne podejście twórców. Owocem tego eksperymentu, będącego dziełem studia ED2, europejskiej pracowni stylistycznej Toyoty pod Niceą, jest nowa Toyota C-HR Hy-Power Concept, która ma swoją światową premierę podczas tegorocznego Salonu Samochodowego we Frankfurcie.

Model koncepcyjny

Zamiarem Toyoty było dalsze rozwinięcie założeń stylistyki Toyoty C-HR w sposób, który pozwoli stworzyć atrakcyjny samochód, jeszcze bliższy upodobaniom potencjalnych nabywców, którymi są ludzie o mocno zindywidualizowanych gustach i stylu życia. Dla tej grupy kierowców kluczowymi kryteriami oceny auta są stylowy charakter i radość z jazdy. Nowe studium nadwozia w twórczy sposób rozwija romboidalny motyw szlifowanego diamentu, dominujący w stylistyce seryjnie produkowanego modelu. Jednocześnie na uwagę zasługuje bardzo wysoka jakość wykonania i widoczna w każdym aspekcie dbałość o najdrobniejsze szczegóły wykończenia. Design podkreśla także obecność hybrydowego układu napędowego o znacznie wyższej mocy, który zapowiada poszerzenie realizowanego przez koncern programu wdrażania napędów hybrydowych.

Stylistyka nadwozia

Od samego początku prac nad Toyotą C-HR Hy-Power Concept projektanci założyli, że w poszukiwaniu pożądanego efektu nie będą uciekać się do nadmiernej stylizacji ani powierzchownych ozdobników. Zamiast tego, poszukiwania szły w kierunku wydobycia i jeszcze mocniejszego podkreślenia walorów designu wersji seryjnej. Osiągnięto to poprzez nowatorskie zastosowanie oryginalnej kolorystyki, materiałów wykończeniowych oraz detali stylistycznych. O tym, jak bardzo spokrewnione są obie wersje, świadczy fakt, że w aucie koncepcyjnym zastosowano dokładnie te same blachy nadwozia co w modelu seryjnym.

Szukając dalszych możliwości wykorzystania motywów romboidalnych, które są dominującym elementem stylistyki Toyoty C-HR, projektanci studia ED2 znaleźli inspirację w naturalnych procesach, które przemieniają węgiel w diamenty, a także w niezwykłym połączeniu twardych, zimnych skał wulkanicznych, we wnętrzu których może kryć się rozgrzane do czerwoności, płynne jądro.

Ta właśnie inspiracja doprowadziła do zastosowania nowego, srebrnego lakieru w odcieniu Dark Carbon z matowym wykończeniem, który doskonale podkreśla interesujące zestawienie ostrych konturów nadwozia i starannie modelowanych powierzchni z głębokimi przetłoczeniami. Końcowy efekt uwydatnia zastosowanie lśniących wysokim połyskiem elementów w kolorze czarnym, wśród których uwagę zwraca przedni dolny spojler, powierzchnia nad znaczkiem fabrycznym Toyoty z przodu nadwozia czy też wykończenie wydatnie zaznaczonych nadkoli. Ten interesujący efekt podtrzymują elementy z ciemnego chromu, w tym ozdobne obramowania reflektorów, ramki szyb oraz 20-calowe obręcze kół z lekkiego stopu.

Efekt zaskakującego kontrastu styliści uzyskali, dodając jaskrawe elementy o wykańczanej galwanicznie powierzchni w pomarańczowym odcieniu Burning Orange, widoczne na przednich słupkach, obudowach bocznych lusterek oraz listwach ozdobnych wbudowanych w zespoły reflektorów. Ten sam jaskrawy kolor pojawia się także w postaci akcentów uwydatniających romboidalne oczka siatki zamykającej dolny wlot powietrza z przodu.

To połączenie formy, kolorystyki i wykończenia powierzchni daje jeszcze ciekawszy efekt w okolicach dachu samochodu. Całą powierzchnię dachu pokrywa specjalna folia o oryginalnym wzorze, z widocznymi romboidalnymi figurami przypominającymi cięte kryształy diamentów, które jednocześnie zmieniają barwę od najciemniejszego odcienia czerni z tyłu, aż po jaskrawy pomarańcz z przodu, z jednoczesnym kontrastowaniem płaszczyzn matowych i powierzchni wykończonych na wysoki połysk.

Wnętrze

We wnętrzu odnajdziemy wyraźną kontynuację motywów stylistycznych widocznych na zewnątrz nadwozia. Przede wszystkim uzyskano podkreślenie efektu wizualnego za pomocą silnego przeciwstawienia kolorów: czarna tapicerka i czarne wykończenia kontrastują z detalami stylistycznymi w jaskrawopomarańczowym kolorze Burning Orange.

Wygodne fotele, doskonale podtrzymujące ciało, zostały wykończone obiciami z czarnej skóry, które kontrastują z pomarańczowymi zagłówkami i bocznymi profilami podpierającymi. Natomiast na oparciach i poduszkach siedzeń dominuje jaskrawa przędza tkaniny, która układa się w krzyżowy, tkany wzór przypominający asymetrycznie ułożone romby. Ten sam design powtarza się na wewnętrznych wykończeniach drzwi, na których umieszczono podłokietniki, również w kolorze jaskrawopomarańczowym. Dodatkowym zabiegiem stylistycznym jest zastosowanie pomarańczowego wykończenia pasa, który biegnie przez całą szerokość tablicy przyrządów i do którego nawiązują obramowania ekranu dotykowego multimedialnego systemu Toyota Touch® 2.

Nowy hybrydowy układ napędowy wysokiej mocy

Nowy koncepcyjny crossover Toyoty został zaprojektowany z myślą o zastosowaniu nowego hybrydowego układu napędowego o mocy wyższej i lepszych osiągach niż seryjny napęd o mocy 122 KM obecnie produkowanej wersji Toyoty C-HR. Jest to zapowiedź strategicznej zmiany we wdrażaniu technologii, w której Toyota jest od lat światowym liderem. Będzie ona polegała na znacznie szybszym wdrażaniu układów hybrydowych o wyższych osiągach i udostępnianiu ich we wszystkich podstawowych modelach japońskiego producenta. Więcej informacji na temat dalszych perspektyw rozwoju programu hybrydowych układów napędowych zostanie podanych do wiadomości na początku 2018 roku.

Żródło: motonews.pl

archiwum auto wiadomości

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe