Hyundai NEXO: samochód nowej generacji 2018-01-16

Auto wiadomości dostarcza Motonews.pl MotoNews.pl

Podczas targów elektroniki konsumenckiej CES 2018 w Las Vegas Hyundai zaprezentował całkowicie nowy model NEXO zasilany ogniwami paliwowymi. NEXO jest technologiczną wizytówką w rozbudowanym portfolio ekologicznych modeli Hyundaia i stanowi jednocześnie kolejny krok w dążeniu marki do oferowania Klientom najbardziej zróżnicowanej gamy modeli typu CUV.

Hyundai NEXO

NEXO doskonale wpisuje się w plan dynamicznego rozwoju aut niskoemisyjnych, zgodnie z którym do 2025 roku koncern Hyundai Motor Group wprowadzi do globalnej sprzedaży aż 18 ekologicznych modeli. Samochód został wyposażony w zaawansowane systemy wspomagania bezpieczeństwa, poszerzające jego potencjał autonomicznej jazdy.

Hyundai to pierwszy producent, który zastosował w swoim modelu system monitorowania martwego pola dookoła samochodu – Blind-spot View Monitor (BVM). Rozwiązanie to pomaga kierowcy obserwować, podczas zmiany pasa ruchu w dowolnym kierunku, otoczenie po bokach i z tyłu pojazdu, wyświetlając obraz z zainstalowanych tam kamer.

W NEXO pojawił się także, nowy dla marki Hyundai, system Lane Following Assist (LFA), dzięki któremu pojazd pozostaje centralnie na pasie ruchu. System działa od 0 do ~145km/h (90 mil/h), zarówno na autostradach, jak i w mieście. Może on współpracować ze wspomagającym jazdę po autostradzie systemem HDA, wykorzystującym dane z map oraz czujników, który w razie potrzeby dostosuje także prędkość do obowiązujących na danym terenie ograniczeń.

Z kolei system zdalnego parkowania – Remote Smart Parking Assist (RSPA) umożliwia zaparkowanie lub wyjazd z miejsca postoju, niezależnie czy kierowca znajduje się wewnątrz, czy na zewnątrz pojazdu. Uruchamiany za pomocą jednego przycisku, pozwala na pewne i prawidłowe zaparkowanie samochodu, zwłaszcza w trudnych warunkach.

„Energia pozyskiwana z wodoru to nasza przyszłość. Hyundai stał się liderem w wykorzystaniu technologii wodorowych oferując model ix35 Fuel Cell (Tucson Fuel Cell) – pierwszy na świecie seryjnie produkowany samochód zasilany wodorem”. – powiedział Dr Woong-chul Yang, Wiceprezes Hyundai Motor Company. „Jesteśmy dumni, że możemy zaprezentować model z wodorowymi ogniwami paliwowymi drugiej generacji, stanowiący jednocześnie kumulację najnowszych technologii”. – dodał.

NEXO to drugi, seryjny model z ogniwami paliwowymi marki Hyundai, który na wybranych rynkach będzie dostępny jeszcze na początku tego roku. Szacowny zasięg auta to 800 km, czyli prawie 200 km więcej, niż w poprzednim modelu.

Przy projektowaniu samochodu uwzględniono jego użytkowanie w skrajnych temperaturach. Przeprowadzone testy udowodniły, że uruchomienie auta jest możliwe nawet w temperaturze około -29°C. Doskonale sprawdza się także system chłodzenia działający w temperaturze do około 49°C.

Charakterystyka pojazdu:

  • niższa waga
  • dopracowany stosunek mocy do wagi
  • lepsze przyspieszenie od 0 do 100 km/h
  • większa przestrzeń wewnątrz kabiny

NEXO vs. ix35 Fuel Cell (Tucson Fuel Cell):

  • zbiornik oraz baterie modelu NEXO mają większą moc
  • silnik NEXO jest lżejszy
  • ulepszone zbiorniki na wodór (czas tankowania < 5 min)

Udoskonalenie napędu:

  • silnik NEXO jest lżejszy i mniejszy, zabiera mniej miejsca w porównaniu z poprzednikiem
  • większa wydajność ogniw
  • integracja modułów baterii

Prowadzenie:

  • szczytowy moment przyspieszenia zwiększony o 25% w porównaniu z modelem ix35 Fuel Cell (Tucson FCEV)
  • NEXO przyspiesza do 100 km/h 20% szybciej niż ix35 Fuel Cell (Tucson FCEV)
  • większy moment obrotowy

Zasięg:

  • szacowany zasięg na jednym baku wodoru ~800 km (wg testów NEDC)
Żródło: motonews.pl

Ferrari 488 Spider - imponujący kabriolet z wyjątkowym wnętrzem! 2018-01-15

Auto wiadomości dostarcza Motonews.pl MotoNews.pl

Imponujące osiągi gwarantowane dzięki silnikowi V8 Turbo 3,9 generującemu moc 670 KM oraz wspaniała, innowacyjna i aerodynamiczna sylwetka Ferrari 488 Spider 2017 – przyprawiają o mocniejsze bicie serca, zwłaszcza wtedy, gdy krajobraz i inni kierowcy w mgnieniu oka znikają z pola widzenia.

Ferrari 488 Spider

Zachwyt wzbudza też nowa wersja wnętrza, zaprojektowana w studiu Carlex Design i wykonana ze starannością jak z włoskiego butiku. Motywem przewodnim designu wnętrza było podkreślenie sportowej energii samochodu, jego innowacyjności i luksusu. Linie szycia foteli, jak i boków drzwi ,,płyną” dynamicznie harmonizując się z fantastycznym nadwoziem, które mimo chłodnego niebieskiego koloru wcale nie studzi emocji.

Wnętrze wykonane zostało z najwyższej jakości skóry i Alcantary. Ciemna kolorystka kabiny przełamana została żółtymi akcentami kedr i podszyć pod perforowanymi elementami foteli, podłokietnika czy też deski rozdzielczej. Zmodyfikowana została również kierownica, na której dominuje perforowana skóra i Alcantara. Stylowe połączenie materiałów, wzorów i struktur sprawia, że ten wyjątkowy kabriolet robi piorunujące wrażenie zarówno wewnątrz i na zewnątrz!

Zobaczcie zdjęcia z tej realizacji i dajcie znać, jak wam się podoba!”:)

Żródło: motonews.pl

Toyota ponownie ulubioną marką Polaków 2018-01-11

Auto wiadomości dostarcza Motonews.pl MotoNews.pl

Toyota jest na pierwszym miejscu zestawienia najchętniej wybieranych marek przez Polaków. Tak wynika z danych PZPM o rejestracji przez Klientów Indywidulanych nowych samochodów w 2017 roku.

To właśnie ci Klienci w ubiegłym roku zarejestrowali 18 889 samochodów Toyoty, aż o 21 procent więcej niż rok wcześniej. Pod względem rejestracji ogółem Toyota pobiła kolejny rekord z wynikiem 50 714 samochodów, lepszym o 24% względem 2016 roku.

  • Toyota najpopularniejszą marką wśród Polaków (Klienci Indywidualni);
  • Klienci Indywidualni zarejestrowali 18 889 samochodów Toyoty (wzrost o 21% vs 2016);
  • Trzeci z rzędu rekord całkowitej liczby rejestracji – 50 714 aut (wzrost o 24% vs 2016);
  • Toyota ponownie zwiększa swój udział w rynku – do 10,5% (9,8% w 2016);
  • 14 196 sprzedanych hybryd Toyoty, wzrost o 70%;
  • Hybrydy stanowią 27% całkowitej liczby rejestracji Toyoty;
  • Najczęściej kupowaną hybrydą w Polsce jest Toyota C-HR (4 283 auta), na drugim miejscu Toyota Auris (4 155 aut);
  • Yaris najpopularniejszym samochodem w Polsce wśród osób prywatnych (6 088 rejestracji) i najlepiej sprzedającym się modelem Toyoty (12 528 rejestracji);
  • AYGO na pierwszym miejscu w segmencie A (3 254 rejestracje), należy do niego ¼ rynku małych samochodów.
Toyota C-HR
Toyota C-HR

Klienci indywidualni zarejestrowali w ubiegłym roku 18 889 samochodów Toyoty, aż o 21% więcej niż rok wcześniej. Toyota zajęła w tej części rynku pierwsze miejsce, z udziałem 12,9%. Łącznie Toyota odnotowała aż 50 714 rejestracji nowych samochodów, po raz trzeci z rzędu bijąc rekord popularności w Polsce. Wzrost liczby rejestracji wyniósł aż 24%, zaś całkowity udział Toyoty w rynku samochodów w Polsce to obecnie 10,5% (wzrost z 9,8% w 2016).

Najpopularniejszym modelem Toyoty w Polsce jest Yaris, który jednocześnie zajmuje pierwsze miejsce na rynku wśród klientów indywidualnych. Osoby prywatne zarejestrowały 6 088 Yarisów – więcej niż jakiegokolwiek innego modelu w Polsce. Jego łączna liczba rejestracji wyniosła 12 528 egzemplarzy. Prywatni kierowcy sięgają po ten model równie chętnie jak firmy.

Toyota AYGO jest najczęściej wybieranym samochodem w segmencie A. W ciągu roku model uzyskał wynik 3 254 rejestracji, o 445 więcej niż następnego modelu w zestawieniu, a jego udział w segmencie to 24,1%.

Toyota Auris
Toyota Auris

Popularność Toyoty w Polsce w znacznym stopniu wynika ze stale rosnącego zainteresowania autami hybrydowymi. Spektakularny wynik 14 196 egzemplarzy, które opuściły salony Toyoty w 2017 roku, oznacza wzrost aż o 70% vs 2016. Hybrydy stanowiły aż 27% całkowitej liczby rejestracji nowych samochodów Toyoty w zeszłym roku kalendarzowym.

Najpopularniejszym modelem hybrydowym jest Toyota C-HR Hybrid z wynikiem 4 283 sprzedanych egzemplarzy. Tuż za nią znalazła się Toyota Auris Hybrid, którą wybrało 4 155 kierowców. Na trzecim miejscu uplasował się hybrydowy RAV4 – sprzedaż oszczędnego SUV-a zamknęła się liczbą 3 047 aut.

Żródło: motonews.pl

archiwum auto wiadomości

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe