Peugeot e-Legend Concept 2018-10-18

MotoNews.pl

Marka Peugeot odrywała ważną rolę w każdej rewolucji technologicznej, a teraz bez obaw podchodzi do kwestii transformacji energetycznej z przekonaniem, że za przyjemnością i radością z jazdy za każdym razem kryje się zaawansowana technologia.

Peugeot e-Legend Concept

Oferuje cztery tryby jazdy dostosowane do różnych warunków drogowych i potrzeb kierowcy:

Dwa tryby jazdy autonomicznej:

  • SOFT: sprzyja komfortowi użytkowników. Ograniczenie do minimum wyświetlanych informacji oraz projekcji na ekranie cyfrowym,
  • SHARP: dynamiczna jazda i maksymalne możliwości korzystania z cyfrowego świata (sieci społecznościowych, kalendarza, itp. …).

W trybie jazdy autonomicznej PEUGEOT e-LEGEND CONCEPT zmienia konfigurację kokpitu:

  • dzięki zastosowanej technologii przewodowego sterowania pojazdem (drive-by-wire), kierownica chowa się pod soundbarem odsłaniając w pełni 49-calowy ekran,
  • przednie fotele odchylają się do tyłu,
  • podłokietniki składają się automatycznie odsłaniając pojemny schowek ze strefą indukcyjnego ładowania smartfonów,
  • podstawowe elementy sterowania pozostają dostępne na wbudowanej w fotel kierowcy środkowej konsoli.

Użytkownicy mogą oddać się swoim ulubionym zajęciom: grać na wbudowanej konsoli gier wideo, oglądać filmy na parabolicznym ekranie centralnym albo na wyświetlaczach umieszczonych w osłonach przeciwsłonecznych.

Dwa tryby jazdy manualnej:

  • LEGEND: tryb jazdy przeznaczony do jazdy na trasie, a także stylistyczne nawiązanie do trzech zegarów legendarnego modelu 504 Coupé oraz cyfrowo imitowane drewno wyświetlane na licznych ekranach,
  • BOOST: dynamiczna i ekscytująca jazda wykorzystująca możliwości potężnego silnika elektrycznego. Niezwykle realistyczny obraz drogi o polu widzenia 180 stopni wyświetlany na wielkim ekranie.

Świat perfekcyjnych dźwięków i cyfrowych technologii

Dzięki współpracy z firmą SOUNDHOUND Inc.®, liderem w obszarze technologii sztucznej inteligencji, PEUGEOT e-LEGEND CONCEPT oferuje reagującego na polecenia głosowe osobistego asystenta, przystosowanego do jazdy w trybie autonomicznym. Za pomocą jednego, krótkiego zdania kierowca może zmienić tryb jazdy, posłuchać ulubionej playlisty, a nawet otworzyć lub zamknąć elektrycznie sterowane drzwi samochodu. System odpowiada przetworzonym cyfrowo głosem Gilles’a Vidala (dyrektora ds. stylu marki PEUGEOT) i obsługuje aż 17 języków! Wersja przystosowana do produkcji seryjnej będzie dostępna w samochodach marki PEUGEOT w ciągu dwóch lat.

Marka PEUGEOT wraz z firmą FOCAL pracuje nad systemem nagłośnienia przyszłości, który powstanie z połączenia najwyższych standardów z innowacyjnością i zapewni wyjątkowe doznania akustyczne.

Niezależnie od źródła, architektura systemu firmy FOCAL® zapewnia optymalne rozchodzenie się dźwięku. Zastosowany w PEUGEOT e-LEGEND CONCEPT system jest zwiastunem zintegrowanych systemów nagłośnienia przyszłości, które będą wyposażone w dwie innowacyjne funkcje audio:

  • „mapowania”, które umożliwia przesyłanie komunikatów nawigacyjnych na przykład tylko do kierowcy, podczas gdy pasażerowie słuchają muzyki,
  • „strefowania”, które umożliwia pełną personalizację treści i otacza każdego z pasażerów dźwiękową „bańką”, by nie przeszkadzać pozostałym użytkownikom.

Coupé wpisujące się w najlepsze tradycje marki

PEUGEOT e-LEGEND CONCEPT nawiązuje do DNA marki i uzupełnia je o nowe elementy łączące bogatą tradycję PEUGEOT z najbardziej zaawansowanymi technologiami w świecie motoryzacji. Marka udowadnia, że naszpikowany ultranowoczesnymi technologiami samochód może być atrakcyjny. Wybór nadwozia Coupé dla samochodu autonomicznego, zastosowanie nowoczesnej stylistyki oraz rozsądne i praktyczne wymiary oraz proporcje nadwozia zapewniają doskonałe doznania z jazdy. Pojawienie się nowych platform do napędów elektrycznych otwiera przed projektantami szerokie spektrum nowych możliwości dzięki wyeliminowaniu ograniczeń technicznych silników spalinowych.

Atletyczna i zmysłowa sylwetka

Przy tworzeniu technologicznej wizji przyszłości projektanci PEUGEOT e-LEGEND CONCEPT czerpali z dziedzictwa marki, nawiązując do kultowego modelu 504 Coupé. PEUGEOT e-LEGEND CONCEPT proponuje współczesną interpretację charakterystycznych dla jego poprzednika motywów stylistycznych:

  • lekka, atletyczna i zmysłowa sylwetka o ostro zarysowanych, dynamicznych liniach,
  • maksymalnie przeszklona i wyprofilowana kabina, przesunięta w kierunku tylnej osi.

Z przodu samochód jest rozpoznawalny dzięki charakterystycznemu motywowi trzech pazurów i podwójnym reflektorom. Pod przednimi reflektorami umieszczono elementy systemów wspomagania prowadzenia. Przednia maska płynnie łączy się z błotnikami. Przód został wizualnie podzielony na dwie części, które wyznacza czarna aluminiowa belka, nawiązująca do chromowanych zderzaków ze stali nierdzewnej.

Tylne światła, wykonane w zaawansowanej technologii, są również charakterystyczne dla PEUGEOT i przypominają potrójny ślad pazurów. Wielolistwowe trzecie światło stopu, umiejscowione w górnej części tylnej szyby, zajmuje całą jej szerokość i wykorzystuje efekt odbicia.

Boki nadwozia są podzielone na trzy strefy. Dolna płaszczyzna stanowi przedłużenie platformy pojazdu, a górna przyciąga uwagę dużą przeszkloną powierzchnią zainspirowaną proporcjami dolnej części nadwozia do szyb w PEUGEOT 504 Coupé. Dzięki dużym szybom wnętrze kabiny PEUGEOT e-LEGEND CONCEPT wypełnia się pięknym światłem. Nadkola mają zaakcentowane wklęsłe przetłoczenie, które z przodu zostało wykorzystane do umieszczenia w nim wlotu powietrza. Całości dopełnia metalowy łuk obramowania szyb bocznych, który jednocześnie eksponuje tylną szybę.
Na widocznym z zewnątrz, zamontowanym u podstawy tylnego słupka ekranie wyświetlane jest spersonalizowane powitanie oraz informacja o stanie naładowania akumulatorów. Na ekranie wyświetla się również ostrzeżenie dla osób z zewnątrz, że samochód porusza się w trybie autonomicznym. W bocznej szybie ukryto dyskretny dotykowy czujnik otwierania drzwi.

Szarość nadwozia została delikatnie przełamana subtelnym odcieniem szampana. W zależności od światła zewnętrznego, kolor zmienia się z chromu odbijającego całe otoczenie na polerowany metaliczny brąz. Efekt ten osiągnięto dzięki technologii podobnej do tej, jaką wykorzystują najwięksi producenci perfum w swoich flakonach.

Wymiary modelu PEUGEOT e-LEGEND CONCEPT (w mm):

  • długość: 4650,
  • szerokość: 1930,
  • wysokość: 1370,
  • rozstaw osi: 2690.

Auto zostało wyposażone w 19-calowe felgi i seryjnie produkowane opony firmy MICHELIN®.

Materiały najwyższej jakości

Dla uzyskania efektu jasnego, eleganckiego wnętrza, projektanci zdecydowali się na ciepłe materiały, kontrastujące z chłodnymi powierzchniami cyfrowych ekranów. To miła odmiana w świecie zmierzającym w szaleńczym tempie do powszechnej cyfryzacji.

Wraca aksamit, i to w najlepszym wydaniu: gładki, jedwabisty, niezwykle przyjemny w dotyku. Wykorzystano w nim nowoczesny, techniczny splot, który zapewnia większe możliwości w procesie produkcyjnym. Tkanina wytwarzana jest z wykorzystaniem technologii cyfrowych specjalnie dla modelu PEUGEOT e-LEGEND CONCEPT. Jest ona wykorzystywana jest również w modelach PEUGEOT 3008 i 5008.

W górnej części kabiny oraz w progach zastosowano drewno paldao, dostarczone przez firmę HERVET MANUFACTURIER®. To egzotyczne drewno pozyskiwane z lasów odnawialnych nawiązuje do mebli z lat 60-tych, wykonanych z palisandru lub hebanu. Wyraźne, ciemne żyły charakterystyczne dla tego gatunku drewna wydobywają głębię turkusowego błękitu foteli i podłogi. Ta nowoczesna interpretacja drewna przypomina deski rozdzielcze w wersjach GT modeli PEUGEOT 3008, 5008 i 508.

Przyjemny zapach w kabinie zapewnia dyfuzor, który uwalnia niepowtarzalne nuty zapachowe. Z myślą o modelu PEUGEOT e-LEGEND CONCEPT studio EX-NIHILO® stworzyło dwa specjalne zapachy.

We wnętrzu dominują cyfrowe elementy lub imitowany cyfrowo obraz prawdziwych materiałów. Projektanci wykorzystali dwa zasadnicze motywy: siatki przecinających się linii przypominających brąz lub imitujących drewno, z jakiego wykonywane są meble. Obraz wyświetlany jest na 16 ekranach o różnych wymiarach, np. na 49-calowym parabolicznymi ekranie umieszczonym pod soundbarem na wprost użytkowników, na 29-calowych ekranach w drzwiach lub 12-calowych ekranach w osłonach przeciwsłonecznych. Powierzchnie cyfrowe idealnie łączą się z otaczającymi materiałami i wtapiają w tło kabiny. Środkowa konsola zapewnia dostęp do głównych elementów sterowania za pośrednictwem pokrętła i 6-calowego ekranu dotykowego. Z lewej strony kierownicy znajduje się panel z przełącznikami cyfrowymi typu „toggle-switch” z menu kontekstowym i możliwością konfiguracji w zależności od trybu jazdy.

Kształt foteli przypominający literę H oraz ich pionowe przeszycia inspirowane są legendarnym modelem PEUGEOT 504 Coupé. Maksymalnie kompaktowe wymiary pozwalają na obniżenie masy, a perfekcyjne wyprofilowanie zapewnia wysoki komfort i stymulujące podparcie ciała dzięki wykorzystaniu pianki z pamięcią kształtu (jak perfekcyjnie skrojony garnitur). Poprzecznie ustawione zagłówki można dostosować do pozycji ciała lub całkowicie schować w siedzenie.

W rozwiązaniu Responsive i-COCKPIT® wykorzystano koncepcję i-COCKPIT®, powszechnie stosowanego w modelach marki. Głównymi elementami tego ergonomicznego rozwiązania jest ekran cyfrowy na wysokości wzroku kierowcy i ultrakompaktowa kierownica.

W 100% elektryczny układ napędowy

Model PEUGEOT e-LEGEND CONCEPT idealnie wpisuje się w realistyczną wizję transformacji energetycznej marki. Jest zasilany przez 100% elektryczny układ napędowy. Czerpiący energię z akumulatorów o pojemności 100 kWh silnik osiąga moment obrotowy 800 Nm i moc 340 kW, która przekazywana jest na cztery koła. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w niecałe 4 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 220 km/h. Zasięg zgodnie z normą WLTP wynosi 600 km, z czego 500 km jest dostępne już po 25 minutach dzięki szybkiemu ładowaniu. PEUGEOT e-LEGEND CONCEPT hołduje zasadzie „zero ograniczeń technologicznych” i oferuje indukcyjne ładowanie.

Żródło: motonews.pl

Volkswagen na targach IAA 2018 w Hanowerze 2018-10-17

MotoNews.pl

Volkswagen Samochody Użytkowe elektryzuje branżę dzięki ofensywie w zakresie samochodów z napędem elektrycznym – na 69. Targach Samochodów Użytkowych IAA (20-27 września) marka specjalizująca się w innowacyjnych rozwiązaniach w zakresie transportu przedstawia aż pięć bezemisyjnych samochodów. Tworzą one nową bogatą ofertę elektrycznych środków transportu do komercyjnego wykorzystania. Na IAA swoją światową premierę mają I.D. BUZZ CARGO, ABT E-Transporter, ABT e-Caddy, Cargo e-Bike oraz wyposażony w ogniwo paliwowe i zasilany wodorem Crafter HyMotion.

Volkswagen na targach IAA 2018 w Hanowerze

Dr Thomas Sedran, Prezes Zarządu marki Volkswagen Samochody Użytkowe, przedstawił cele marki – „Tradycją Volkswagena jest być o krok do przodu w stosunku do konkurencji. Dlatego już dzisiaj pracujemy nad rozwiązaniami, które znajdą zastosowanie w przyszłości i myślimy o zrównoważonej mobilności. Dla naszych klientów i dla lepszej jakości powietrza w naszych miastach”.

Cargo e-Bike

Volkswagen Samochody Użytkowe prezentuje na IAA 2018 także pierwszy elektryczny rower marki: Cargo e-Bike, czyli najnowocześniejszy rower do transportu towarów. Doskonale nadaje się on jako pojazd dostawczy docierający bezpośrednio do ostatecznego klienta. W sprzedaży trzykołowy pojazd pojawi się już w 2019 roku. Cargo e-Bike jest wyposażony w pedały, osiąga prędkość 25 km/h, a swojego użytkownika wspiera energią z elektrycznego silnika o mocy 250 wat (48V). Zaletą tego wehikułu jest to, że można wykorzystywać go wszędzie, nawet w obszarach ruchu pieszego. Elektryczny silnik jest zasilany energią z akumulatora litowo-jonowego. Zarówno układ napędowy, jak i sama konstrukcja trzykołowca zostały dostosowane do obciążenia wynoszącego 210 kg (łącznie z kierowcą). Najmniejszy w historii pojazd dostawczy marki Volkswagen Samochody Użytkowe ma z przodu dwa koła, między którymi znajduje się platforma ładunkowa. Mocuje się na niej skrzynię transportową o pojemności 0,5 m3. Specjalna konstrukcja przedniej osi sprawia, że skrzynia umocowana na platformie nie pochyla się w zakręcie razem z pojazdem, lecz stale jest utrzymywana w poziomie, zapewniając stabilność. Jest to zupełnie nowe rozwiązanie. Cargo e-Bike ma być produkowany w fabryce Volkswagena Samochody Użytkowe w Hanowerze.

ABT e-Caddy i ABT e-Transporter

ABT e-Caddy pojawi się na rynku w połowie przyszłego roku. Volkswagen Samochody Użytkowe przedstawia ABT e-Caddy także jako taksówkę. Nie bez przyczyny: samochód ten bazuje na przedłużonym Caddy Maxi, ma więc dużo miejsca dla pasażerów i na bagaż. Z zasięgiem 220 km (wartość prognozowana wg NEFZ) ten bezemisyjny pojazd doskonale nadaje się do użytku w europejskich miastach, w których wyznaczono strefy ekologiczne. Pod karoserią ABT e-Caddy pracuje silnik elektryczny o mocy 82 kW zasilany energią elektryczną z litowo-jonowego akumulatora o pojemności 37,3 kWh. ABT e-Caddy rozwija prędkość maksymalną 120 km/h, a dzięki przedziałowi ładunkowemu wynoszącemu 4,2 m3 należy do najpojemniejszych pojazdów elektrycznych w swojej klasie.

Volkswagen Samochody Użytkowe produkuje Transportery kolejnych generacji już od 80 lat. Teraz pokazał tego bestsellera w wersji z silnikiem elektrycznym – podczas IAA ma miejsce światowa premiera studyjnego ABT e-Transportera. Koncepcyjny model opracowany wspólnie z firmą ABT e-Line GmbH ma szansę zelektryzować targową publiczność. System jego akumulatorów został tak zaprojektowany, by w seryjnym produkcie można było zastosować akumulatory o różnej pojemności, odpowiednio do zadań tego auta i możliwości finansowych klientów. W podstawowej konfiguracji Transporter jest wyposażony w akumulator litowo-jonowy o pojemności energetycznej 37,3 kWh; druga wersje auta ma akumulator o pojemności 74,6 kWh. Zasięg poszczególnych odmian modelu wynosi – odpowiednio – 208 km i 400 km.

I.D. BUZZ CARGO

Jako pierwszy model w ramach ofensywy pojazdów elektrycznych Volkswagen Samochody Użytkowe przedstawił przed miesiącem nowego e-Craftera. Przedsprzedaż dostawczego auta z napędem elektrycznym rozpocznie się jeszcze we wrześniu. Na IAA 2018 Samochodów Użytkowych pojawiają się kolejne modele zasilane prądem. Gwiazdą wśród nich jest studyjny I.D. BUZZ CARGO – pierwszy samochód dostawczy skonstruowany na bazie modelu z rodziny I.D., do którego konstrukcji wykorzystano modułową platformę do budowy samochodów elektrycznych (MEB). Model ten wyróżnia się nowoczesną stylistyką, niezwykle przestronnym wnętrzem, wyposażeniem, w którego skład wchodzą m.in. automatyczny tryb jazdy (I.D. Pilot) oraz cyfrowy system Cargo, a także dużym zasięgiem. Dzięki zastosowaniu platformy MEB – zależnie od wielkości akumulatora i modelu auta – zasięg może wynosić od około 330 km do ponad 550 km (wg WLTP).

Crafter HyMotion

Na nowy teren Volkswagen Samochody Użytkowe wkracza także prezentując jako światową premierę Craftera HyMotion. Jest to pojazd transportowy wyposażony w ogniwo paliwowe, a więc zasilany wodorem. Craftera HyMotion skonstruowano głównie z myślą o pokonywaniu dużych odległości. Im większy dystans samochód przejeżdża każdego dnia, tym bardziej uzasadnione staje się wyposażenie tak dużego dostawczego auta w ogniwo paliwowe jako źródło napędu. Zbiorniki Craftera HyMotion zmieszczą 7,5 kg wodoru, dzięki temu 4,25-tonowy transporter może przejechać ponad 500 km. Tankowanie auta trwa mniej więcej tyle samo czasu, co tankowanie Craftera z tradycyjnym napędem. Właśnie dzięki temu nowy bezemisyjny model może okazać się szczególnie atrakcyjny do komercyjnych zastosowań. Mimo dużego zasięgu, Crafter HyMotion ma większe maksymalne obciążenie niż e-Crafter. Na razie Crafter HyMotion jest pojazdem studyjnym, gdy jednak pojawi się odpowiednia infrastruktura mógłby wejść do seryjnej produkcji. Obok Caddy Maxi HyMotion, którego pokazano po raz pierwszy w 2009 roku w ramach „Hydrogen Road Tour”, Crafter HyMotion jest drugim studyjnym modelem marki Volkswagen Samochody Użytkowe wyposażonym w ogniwo paliwowe.

Thomas Sedran podkreślił, że pomimo postępu w elektryfikacji produktów marki Volkswagen Samochody Użytkowe w niedalekiej przyszłości, w najbliższym czasie jej modele wciąż będą napędzane wysoce zaawansowanymi silnikami wysokoprężnymi, które świetnie sprawdzają się przy dużych przebiegach, w trudnym terenie i podczas pracy przy dużym obciążeniu.

Volkswagen Samochody Użytkowe już dziś pokazuje rozwiązania na przyszłość. Sedran – „Łączymy teraźniejszość z przyszłością, zgodnie z mottem marki na IAA, które mówi „Transportujemy twoją przyszłość, która zaczyna się już teraz”.

W Hanowerze – od 20 do 27 września 2018 r. – marka Volkswagen Samochody Użytkowe pokazał 50 pojazdów zbudowanych na bazie wszystkich modeli. Stoisko mieści się w hali numer 12. Ponadto, 21 innych pojazdów można podziwiać na wystawie znajdującej się na zewnątrz. Odwiedzający mogą umówić się również na jazdę testową dodatkowymi 37 samochodami, które można przetestować na torze ADAC.

Żródło: motonews.pl

Nowy Jeep Cherokee 2018-10-16

MotoNews.pl

Z połączenia tradycji, zaawansowanej technologii, wysokiej jakości wykonania i designu powstał nowy Jeep Cherokee, kolejna odsłona najsprawniejszego w swojej klasie SUV-a, który tak samo dobrze sprawdza się na ulicach miasta, jak i na pełnych przygód terenowych szlakach.

Jeep Cherokee 2018

Nowy model, który może poszczycić się nowym, wyróżniającym go wyglądem pozostaje wierny DNA marki Jeep®. Nowy Cherokee wyposażony jest w przyjazne użytkownikowi technologie zapewniające większy komfort, lepszą łączność ze światem, bezpieczeństwo i funkcjonalność. Jest to właściwy wybór dla Klienta poszukującego SUV-a o wyrazistym designie do przeżywania „miejskich przygód”, który jednocześnie zapewnia wzorcowe osiągi pod kątem możliwości terenowych.

Nowy model Cherokee zapewnia wyjątkowy komfort prowadzenia, dzięki nowoczesnym silnikom połączonym z ulepszoną i bardzo wydajną skrzynia biegów, niezależnemu zawieszeniu przedniemu i tylnemu oraz gwarantuje doskonałe umiejętności jazdy w terenie dzięki trzem systemom napędu 4×4.

W nowym Cherokee znajdziemy oszczędny silnik turbo diesel MultiJet II o pojemności 2.2l o mocy 195 KM połączony z ulepszoną, dziewięciostopniową, automatyczną skrzynią biegów. W przyszłym roku gama silników zostanie wzbogacona o nowy, czterocylindrowy silnik benzynowy turbo o pojemności 2 litrów, z bezpośrednim wtryskiem paliwa i szacowaną mocą 270 KM, zapewniający wyjątkowe osiągi i oszczędność paliwa.

Nowy Jeep Cherokee będzie dostępny w wersjach wyposażenia Limited oraz Overland i pojawi się w Salonach Jeepa w połowie września 2018 roku. W przyszłym roku gama najsprawniejszego SUV-a w swojej klasie zostanie wzbogacona o wersję niepokonanego Trailhawka.

Autentyczny design marki Jeep®

Nadwozie nowego Jeepa Cherokee zostało odświeżone, by nadać mu nowy, bardziej współczesny i wyróżniający wygląd, ukazujący charakter klasy Premium marki, który nadal pozostaje wierny kultowej stylizacji Jeepa. Nowy design nadwozia obejmuje nowy pas przedni, reflektory LED, światła do jazdy dziennej oraz światła przeciwmgielne z jasnymi detalami wykończenia. Charakterystyczna maska silnika w stylu „waterfall” ma nową, lekką aluminiową konstrukcję i jest oddzielona od przednich błotników, by podkreślić wyrazisty charakter Cherokee.

Podobnie tył samochodu, który teraz jest bardziej nowoczesny i harmonijny, podkreślony nowoczesnymi światłami otoczonymi delikatną ramką stworzoną przez czerwone światła LED okalające światła stop i kierunkowskazy. Nowa jest również tylna klapa bagażnika wykonana z lekkich materiałów ze zintegrowaną listwą oświetleniową oraz wyżej umieszczoną klamkę, aby zapewnić większy komfort otwierania. Ponadto, klapę bagażnika można otwierać automatycznie poprzez przesunięcie stopą pod dolną częścią zderzaka.
Klienci docenią również nowy bezkorkowy wlew.

Wreszcie, nowy Jeep Cherokee nadal będzie oferował możliwość jazdy z otwartym dachem, dzięki dwuczęściowemu panoramicznemu dachowi Command View z elektrycznie sterowaną roletą słoneczną, która rozciąga się od krawędzi szyby czołowej aż do tyłu pojazdu. Panoramiczny dach Command View dostępny jest, jako opcja.

Standardowa gama Jeepa Cherokee oferuje nowe wzory obręczy kół, w tym 19″ polerowane felgi aluminiowe w modelu Overland.
Klienci będą również mieli do wyboru 10 różnych kolorów nadwozia: biały Bright White, czarny Diamond Black, czerwony Velvet Red, srebrny Billet Silver, szary Granite Crystal, brązowy Light Brownstone, czerwony Firecracker Red, niebieski Hydro Blue (dwa ostatnie wyłączne dla wersji Trailhawk) oraz dwa nowe kolory – zielony Olive Green, biały perłowy Pearl White.

Zmodernizowane wnętrze Jeepa Cherokee stało się teraz bardziej komfortowe i funkcjonalne, dzięki praktycznym schowkom oraz nowym funkcjom technologicznym. Wnętrze to charakteryzuje się stylowym designem, wyrazistymi kształtami, wysokiej jakości materiałami, mistrzowskim kunsztem wykonania oraz dbałością o szczegóły.

Potwierdzeniem tego są eleganckie wykończenia w kolorze błyszczącej czerni Piano Black i satynowanego chromu Satin Chrome wokół radia, nawiewów oraz dźwigni zmiany biegów, co nadaje wnętrzu oryginalnego i harmonijnego charakteru.

Dodano także przycisk elektrycznego hamulca postojowego znajdujący się w pobliżu dźwigni zmiany biegów w celu ułatwienia jego obsługi. Na kierownicy modeli wyposażonych w dziewięciostopniową, automatyczna skrzynię biegów i napęd 4×4, w zależności od poziomu wyposażenia, pojawiły się ponadto zintegrowane łopatki zmiany biegów.
Konfigurowany zestaw wskaźników ma kolorowy wyświetlacz 7-calowy (TFT). Wyświetlacz wyświetla informacje, które kierowca może z łatwością skonfigurować podczas jazdy, w tym nawigacja, prędkość, zużycie paliwa w czasie rzeczywistym, ostrzeżenia z zakresu bezpieczeństwa, tempomat adaptacyjny, informacje audio oraz te dostarczane przez systemy Jeepa, w tym Selec-Terrain.

Tunel centralny została przeprojektowany tak, by uzyskać dodatkową przestrzeń z większym schowkiem z przodu, idealnym do przechowywania telefonów komórkowych, smartfonów i innych urządzeń, zaraz obok wbudowanego portu USB zapewniającego łatwy dostęp do usług związanych z łącznością.
Zwiększono również pojemność bagażnika o 70 litrów, co pozwoliło na zwiększenie pojemności załadunkowej w sumie do 570 litrów i 1555 litrów przy złożonych siedzeniach tylnych, co zapewnia dodatkową przestrzeń do wygodnego transportu różnego rodzaju i różnych wymiarów sprzętu.

Nowoczesne silniki

Aby zaspokoić potrzeby i preferencje wszystkich Klientów, gama silników nowego Jeepa Cherokee została poszerzona i oferuje różne opcje.

Jest 2,2-litrowy silnik turbodiesel MultiJet II z technologią Stop/Start (ESS), zapewniający niewiarygodną elastyczność i doskonałe osiągi we wszystkich warunkach. Silnik generuje moc 195 KM i występuje w połączeniu z dziewięciostopniową, automatyczną skrzynią biegów oraz napędem 4×4. Maksymalny moment obrotowy wynosi 450 Nm.

Konstrukcja czterocylindrowego silnika 2.2 Multijet II przewiduje specjalną, aluminiową głowicę cylindrów z dwoma wałkami i 16 zaworami, zaprojektowaną pod kątem zwiększonego ciśnienia roboczego systemu common rail z Injection Rate Shaping, który pracuje przy 2000 barów. Projekt tłoków, korbowodów i wału silnika został udoskonalony pod kątem redukcji masy.

Kształt komory spalania oraz zmniejszone ciśnienie sprężania gwarantują niską emisję trujących cząstek NOx oraz wysokie osiągi, natomiast nowe wtryskiwacze rozpylają paliwo bardzo delikatnie, co ewidentnie korzystnie wpływa zarówno na zmniejszenie poziomu hałasu, jak i ograniczenie spalania.

Silnik ma nową turbosprężarkę o zmiennej geometrii zintegrowaną z kolektorem wydechowym: to rozwiązanie, które redukuje wagę silnika i poprawia funkcjonalność układu przetwarzania spalin. Jest to rozwiązanie łączące funkcję Selektywnej Redukcji Katalitycznej (SCR) z substratem DPF, mające na celu zmniejszenie emisji NOx poprzez wstrzykiwanie ADBlue.

Silnik 2.2 MultiJet II spełnia najnowsze normy Euro 6D-Temp

W 2019 roku dostępny będzie nowy, 2-litrowy, czterocylindrowy silnik rzędowy turbo z bezpośrednim wtryskiem o szacowanej mocy 270 KM i momencie obrotowym 400 Nm, zestawiony z dziewięciostopniową, automatyczną skrzynią biegów. Wyposażony w technologię Stop/Start (ESS), nowy silnik benzynowy zapewnia oszczędność paliwa i będzie dostępny w modelach z napędem 4×4.

Silniki Jeep Cherokee można połączyć ze zmodernizowaną, dziewięciostopniową, automatyczną skrzynią biegów TorqueFlite. Zmodernizowana skrzynia wykorzystuje nowe oprogramowanie do kontroli, by zapewnić precyzyjne reakcje, szybkie przyspieszenia i płynne zmiany biegów. Ponadto zapewnia agresywny start oraz płynne i stałe rozwijanie mocy na długich odcinkach autostrady.

Po raz pierwszy w Cherokee, model może zostać wyposażony w tryb ręcznej zmiany biegów za pomocą łopatek na kierownicy, co jeszcze bardziej podkreśla sportowy charakter i komfort jazdy (ta funkcja jest standardem w wersjach z automatyczną skrzynią biegów i napędem 4×4).

Doskonałe osiągi na drodze

Przednie niezależne zawieszenie z kolumną McPhersona oraz tylne niezależne zawieszenie wielowahaczowe potrafią zniwelować nierówności podczas jazdy szosowej i terenowej, zapewniając najwyższy komfort podróżującym. Przednie zawieszenie oferuje 17 cm skok, zaś tylne 19 cm, tak by zapewnić lepszą artykulację. Izolowana tylna rama pomocnicza, wysoce wytrzymała przednia belka poprzeczna ze stopu metali lekkich oraz lepsza sztywność skrętna, wszystko to przyczynia się do płynniejszej i cichszej jazdy oraz lepszego prowadzenia nowego Cherokee.

Niezrównane zdolności 4×4 Jeepa

Dostępny z napędem na wszystkie koła, nowy Cherokee oferuje możliwość dokonania wyboru spośród trzech innowacyjnych systemów napędu 4×4, które zapewniają niezrównane możliwości jazdy 4×4 w każdych warunkach eksploatacji.

Jeep Active Drive I: system ten został całkowicie przeprojektowany. Inżynierowie Jeepa dokonali redukcji masy oraz podwyższyli efektywność modułu tylnego napędu (RDM) nowej generacji, który jest w pełni automatyczny i zapewnia płynną jazdę (niezależnie, od tego, czy korzysta się z napędu 4×4) przy dowolnej prędkości jazdy. Powoduje to obniżenie masy o około 8 kilogramów oraz zmniejszenie momentu hamującego przy niskiej prędkości o połowę, co zapewnia oszczędność paliwa. System Jeep Active Drive I nie wymaga ingerencji ze strony kierowcy i samoczynnie koryguje zjawisko znoszenia podczas dynamicznej jazdy, pozwalając skuteczniej panować nad pojazdem w przypadku pod- i nadsterowności.
Active Drive I to stały napęd 4×4, który nie wymaga obsługi przez kierowcę. W normalnych warunkach przenosi cały dostępny moment obrotowy na przednie koła, monitorując prędkość przedniej i tylnej osi. Jeśli system wykryje, że oś przednia porusza się szybciej niż oś tylna, przenosi moc przez jednostkę przenoszenia mocy na oś tylną, aż do momentu, gdy prędkości będą równomiernie rozłożone, zapewniając tym samym łatwe prowadzenie w każdych warunkach.

Jeep Active Drive II: system ma podobne cechy jak Active Drive I, ale dodatkowo, dzięki 2-biegowemu modułowi transferu mocy (PTU) pojawił się tryb 4WD Low z przełożeniem redukcyjnym 2,92:1, które zwiększa umiejętności podjazdu pod strome i śliskie wzniesienia, jak również zapewnia doskonałe całkowite przełożenie przeniesienia napędu podczas ekstremalnej jazdy terenowej.
System ten obejmuje także asystenta zjazdu ze wzniesienia (HDC), co pozwala Cherokee na kontrolowany zjazd ze wzniesienia w trudnym terenie bez konieczności używania przez kierowcę pedału hamulca.

Jeep Active Drive Lock: system Jeep Active Drive Lock łączy wszystkie zalety systemu Jeep Active Drive II z dodatkową możliwością blokowania tylnego mechanizmu różnicowego w celu zapewnienia większej trakcji podczas ekstremalnej jazdy terenowej. W system ten wyposażona jest jedynie wersja Trailhawk, która na rynkach europejskich będzie dostępna od pierwszego kwartału 2019 roku.
Jeep Active Drive Lock obejmuje ponadto funkcję Selec-Speed Control, która umożliwia kierowcy ustawianie prędkości pojazdu podczas jazdy w terenie od 1 km/h do 9 km/h, idealnej do wspinania się po skałach, pokonywania przeszkód i przedzierania się przez brody.

Selec-Terrain: wszystkie systemy napędu 4×4 w Cherokee maja unowocześniony system zarządzania trakcją Jeep Selec-Terrain, z czterema trybami (Auto, Śnieg (Snow), Sport oraz Piasek/Błoto (Sand/Mud)). Wersja Trailhawk oferuje także tryb Skały (Rock), aby można było przeżywać przygody w najtrudniejszych warunkach terenowych.

Odłączana tylna oś: dostępna z wszystkimi systemami napędu 4×4, redukująca straty energii, gdy napęd 4×4 nie jest potrzebny, a tym samym wpływająca na zmniejszenie zużycia paliwa. Odłączana tylna oś bezproblemowo przełącza pomiędzy napędem na dwa i cztery koła w celu ciągłego zarządzania momentem obrotowym i nie wymaga to żadnej ingerencji ze strony kierowcy.

Technologia przyjazna użytkownikowi w systemach UconnectTM czwartej generacji

Nowy Jeep Cherokee wyposażony został w najnowsze systemy multimedialne UconnectTM, zapewniające szeroką gamę funkcji, jak: nawigacja, rozrywka oraz łączność ze światem wzbogacające wrażenia podczas jazdy oraz poprawiające komfort pasażerów.

W zależności od wersji wyposażenia, nowy Jeep Cherokee może zostać wyposażony w UconnectTM z 7-calowym lub UconnectTM z 8,4-calowym ekranem dotykowym o wysokiej rozdzielczości. Nowe systemy UconnectTM mają zwiększoną moc procesora oraz szybszy czas uruchamiania. Pozwala to kierowcy sterować bezpośrednio z wyświetlacza klimatyzacją, nagłośnieniem audio i wieloma innymi funkcjami bezpośrednio z ekranu UconnectTM. Systemy UconnectTM mają kolorowy ekran dotykowy o wysokiej rozdzielczości i są kompatybilne z aplikacjami Apple CarPlay oraz Android AutoTM.

Zakres funkcji nowego systemu UconnectTM obejmuje także system głośnomówiący, korzystanie z nawigacji przy pomocy komend głosowych oraz odczytywanie wiadomości, co zapewnia bezpieczną i bezstresową jazdę, zawsze w kontakcie ze światem. Opcje zintegrowane z radiem umożliwiają kierowcom i pasażerom słuchanie internetowych stacji radiowych w streamingu za pośrednictwem Bluetooth i podłączanie swoich urządzeń (o ile są kompatybilne) do gniazdek USB lub AUX. Nawigacja w systemie UconnectTM 8.4″ NAV pozwala na intuicyjnym korzystaniu z systemu poleceń głosowych, pozwalających Klientom wypowiedzieć po prostu adres i uruchomić nawigację.

Usługi Jeep UconnectTM LIVE dostępne w UconnectTM NAV 8.4″

Dostępny w Jeepie Cherokee system UconnectTM NAV 8,4″ oferuje również usługi UconnectTM LIVE, które po podłączeniu smartfona, dają Klientom możliwość wyświetlania i obsługi różnych aplikacji na ekranie UconnectTM. Aplikacja UconnectTM LIVE może zostać pobrana z App Store lub z Google Play i zainstalowana na smartfonie.

Dzięki UconnectTM LIVE, użytkownicy mogą wybrać bezpośrednio na wyświetlaczu radio „Tune In”, które oferuje dostęp do ponad 100 000 internetowych stacji radiowych na całym świecie; „Deezer”, internetową platformę muzyczną oferującą dostęp do ponad 35 milionów utworów lub serwis Reuters, aby otrzymywać na bieżąco informacje z całego świata. Aplikacja zapewnia również bieżące informacje na temat ruchu drogowego.

Szeroki wachlarz systemów bezpieczeństwa i ochrony

Jeep Cherokee został zaprojektowany z kompletną ofertą systemów bezpieczeństwa i ochrony. Pierwszym elementem bezpieczeństwa jest platforma Compact U.S. Wide (CUS-wide) składająca się z solidnej bazy skonstruowanej w 65% z wysokowytrzymałej stali. Następnie inżynierowie dodali do niej zarówno systemy aktywnego, jak i pasywnego bezpieczeństwa, w tym osiem poduszek powietrznych, tylną kamerę ParkView z dynamiczną siatką, system stabilizacji toru jazdy (ESC), system zapobiegania przewróceniu się pojazdu (Electronic Roll Mitigation), system ostrzegania przed najechaniem na poprzedzający pojazd (Active Forward Collision Warning-Plus) z systemem hamowania awaryjnego przed pieszymi (Pedestrian Emergency Braking), system wykrywania martwego pola (Blind Spot Monitoring) z systemem wykrywania obiektów na drodze cofania (Rear Cross Path detection), asystenta pasa ruchu (LaneSense Lane Departure Warning-Plus), aktywny system wspomagania hamowania awaryjnego (Advanced Brake Assist) oraz aktywny ogranicznik prędkości (Active Speed Limiter), wszystkie oferowane w wersji standardowej w całej gamie dostępnej na ternie Europy. Dodatkowe funkcje bezpieczeństwa obejmują Asystent parkowania równoległego/prostopadłego (ParkSense Parallel/Perpendicular Park Assist) i tempomat adaptacyjny (Adaptive Cruise Control-Plus ze Stop & Go), standard w wersji Limited i Overland na rynkach europejskich.

Asystent parkowania równoległego/prostopadłego pozostaje główną atrakcją nowego Jeepa Cherokee. Dzięki ultradźwiękowym czujnikom parkowania umieszczonym na zderzaku, system ocenia ilość miejsca do zaparkowania i prowadzi kierowcę podczas manewru parkowania. System automatycznie kontroluje kąt skrętu kierownicy, a kierowca kontroluje hamulec i pedał przyspieszenia. Automatyczne parkowanie równoległe jest możliwe po obu stronach samochodu. Podczas parkowania prostopadłego pojazd cofa się na wolne miejsce.

Tempomat adaptacyjny (Adaptive Cruise Control-Plus) ze Stop & Go służy do całkowitego zatrzymania samochodu w określonych warunkach i bez ingerencji kierowcy. Radary i kamera określają lokalizację pojazdów jadących przed Jeepem Cherokee. Czujniki gwarantują również, że między tymi pojazdami zostanie zachowany odstęp określony przez kierowcę. Jeżeli bezpieczny odstęp zostanie nagle skrócony, układ ESC może natychmiast uruchomić hamulce pojazdu, aby zatrzymać pojazd, nawet, jeśli kierowca nie naciśnie na pedał hamulca. Aby wznowić jazdę, kierowca musi tylko nacisnąć przycisk na kierownicy lub nacisnąć pedał przyspieszenia.

System ostrzegania przed najechaniem na poprzedzający pojazd z systemem hamowania awaryjnego przed pieszymi uruchamia się w przypadku zmiany odległości pomiędzy pojazdami, kiedy tempomat adaptacyjny jest wyłączony. W sytuacji wykrycia przez czujniki radarowe zbyt szybkiego zbliżania się do przeszkody lub pieszego, system przygotowuje układ hamulcowy do awaryjnego hamowania. Jeśli system ostrzegania przed najechaniem na poprzedzający pojazd uzna, że nadal istnieje zagrożenie kolizją to:

ostrzega kierowcę za pomocą sygnałów dźwiękowych i wizualnych, wykonuje „szarpnięcie hamulca”, by ostrzec kierowcę, przez następne 1,5 sekundy ograniczonego hamowania daje kierowcy dodatkowy czas na reakcję, włącza się Brake Assist (ABA) (zaawansowany asystent hamowania), jeśli kierowca nie hamuje odpowiednio szybko.

Asystent pasa ruchu z funkcja utrzymania pojazdu na pasie ruchu (LaneSense i Lane Departure Warning-Plus) wykorzystuje czujnik optyczny kamery, aby ustalić położenie Jeepa Cherokee na drodze. W przypadku niezamierzonego zjechania z pasa ruchu bez włączenia kierunkowskazu, sygnałowi świetlnemu towarzyszy impuls wysyłany przez elektryczne wspomaganie kierownicy (EPS). Jeśli kierowca szybko nie zareaguje, system wysyła kolejny alarm świetlny.

Gama nowego Jeepa Cherokee

W Polsce gama nowego Cherokee przewiduje dwa poziomy wyposażenia – Limited i Overland.

Jeep Cherokee oferuje w standardzie jeszcze więcej funkcji i udoskonaloną stylistykę, która obejmuje światła przednie LED, skórzaną kierownicę z wbudowanymi przyciskami do obsługi radia oraz pełną gamę systemów bezpieczeństwa, by stawić czoła najbardziej wymagającym miejskim przygodom, jak: system ostrzegania przed najechaniem na poprzedzający pojazd (Active Forward Collision Warning-Plus), asystent pasa ruchu (LaneSense Lane Departure Warning-Plus), aktywny system wspomagania hamowania awaryjnego (Advanced Brake Assist) oraz system monitorowania martwego pola (Blind Spot Monitoring) z systemem wykrywania obiektów na drodze cofania (Rear Cross Path detection). Ponadto, Jeep Cherokee jest teraz bardziej funkcjonalny i stylowy, dzięki oprawom lusterek i klamkom drzwi w kolorze nadwozia, błyszczącej listwie szyb, srebrnym relingom dachowym, automatycznej, dwustrefowej klimatyzacji, systemowi Keyless Entry-N-GoTM, tylnym czujnikom parkowania z kamerą cofania

Luksusowy styl Premium i dodatkowe udogodnienia łącza się w wersji wyposażenia Limited, która oferuje regulowane elektrycznie i podgrzewane przednie fotele ze skóry Nappa, 7″ kolorowy wyświetlacz TFT w zestawie wskaźników, nowe, 18″ lakierowane felgi aluminiowe, UconnectTM HD 8.4″ z ekranem o wysokiej rozdzielczości, kompatybilny z Apple CarPlay i Android AutoTM i najnowocześniejsze nagłośnienie. W standardzie znajduje się również system automatycznego otwierania i zamykania pokrywy bagażnika, tempomat adaptacyjny z funkcją Stop & Go i przednie czujniki parkowania.

Topowa wersja gamy Jeep Cherokee Overland oferuje jeszcze więcej luksusu podczas codziennych przygód i dodaje do standardowego wyposażenia wersji Limited 19-calowe, błyszczące felgi aluminiowe, listwy i progi w kolorze nadwozia i sterowany elektrycznie dach panoramiczny CommandViewTM.

W środku samochód oferuje miękkie, wentylowane fotele pokryte skórą Nappa, eleganckie wykończenia wnętrza, obszytą skórą deskę rozdzielczą, wykończoną drewnem, podgrzewaną kierownicę Zebrano i podgrzewaną kanapę fotele tylną.

Ponad 70 ekskluzywnych akcesoriów Mopar® zaprojektowanych dla rynków EMEA

Z okazji wejścia na rynek nowego Jeepa Cherokee, Mopar®, marka FCA zajmująca się produktami i usługami posprzedażnymi dla samochodów FCA, zaprojektowała kolekcję ponad 70 oryginalnych, ekskluzywnych akcesoriów doskonale dostosowanych do technicznych i stylistycznych cech nowego modelu. Nowe akcesoria umożliwiają pełniejszą indywidualizację wnętrza i nadwozia pojazdu, zapewniając wyjątkową przyjemność z jazdy dostosowaną do różnych stylów życia Klientów. Dwa wyjątkowe pakiety indywidualizacji podnoszą terenowe osiągi modelu i podkreślają jego wyjątkowy miejski styl.

Dzięki innowacyjnemu Mopar® Custom Shop niektóre akcesoria, jak na przykład progi ochronne, mogą być skonfigurowane w samochodzie w momencie zakupu i zainstalowane w fabryce z zachowaniem tych samych wysokich standardów jakości. Oznacza to, że pojazd jest dostarczany do Dealera zgodnie z wybraną specyfikacją i gotowy, aby wyruszyć na trasę.

Mopar® Connect: zdalne połączenie, lepsza ochrona

Nowy Jeep Cherokee może być również wyposażony w Mopar® Connect, innowacyjny zestaw połączonych usług, których celem jest zapewnienie bezpieczeństwa i zdalnej kontroli samochodu, który można skonfigurować w samochodzie, jako opcję w chwili zakupu lub później, już po zakupie. Mopar® Connect zintegrowany jest z systemem Uconnect LIVE i oferuje nowe funkcje, takie jak pomoc drogowa, w tym pomoc w razie wypadku lub pomoc w zlokalizowaniu samochodu po kradzieży. Ponadto, można też zdalnie sterować niektórymi funkcjami, takimi jak na przykład wysyłanie ostrzeżenia, gdy samochód przekracza określony limit prędkości lub opuszcza strefę wcześniej zdefiniowaną na mapach. Wreszcie Mopar® Connect umożliwia wyświetlenie położenia zaparkowanego samochodu oraz informacji na temat stanu pojazdu, czyli, m.in.: poziom paliwa lub stan akumulatora.

Żródło: motonews.pl

archiwum auto wiadomości

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe