Golf po raz szósty 2008-08-05
Niby nowy, a jednak stary. Kolejna generacja Golfa nie zmienia formatu.

Szósta generacja Golfa z zewnątrz różni się od poprzednika szczegółami. Jest ich jednak na tyle dużo, że można mówić o nowym modelu. Auto ma bardziej kanciaste Linie, ale wciąż jest bardzo dobrze rozpoznawalne. Z boku zachowano identyczny tylny słupek, który zawsze w Golfach był najszerszy. Podobnie szeroka jest maska silnika, pozostawiono też ten sam układ świateł, choć klosze zarówno z przodu, jak i z tyłu nie są już tak zaokrąglone.

Również wnętrze ma znajomy układ, mimo że zaprojektowano je od nowa. W nowej generacji Golfa wyższy jest środkowy panel, a wskaźniki deski rozdzielczej wkomponowano w tuby na podobieństwo Passata CC. Takie samo pozostało umiejscowienie kratek nawiewu, tylko że w szóstej generacji Golfa są one otoczone chromowanymi ramkami. Z kolei przyciski sterowania szybami w przednich drzwiach przesunięto bardziej do przodu.

O ile więc wygląd jest znajomy, to więcej różnic powinno być w technice. W nowym modelu najwięcej uwagi poświęcono redukcji hałasu. Auto jest lepiej wygłuszone m.in. za sprawą specjalnej folii przyklejonej do przedniej szyby. Temu samemu celowi służy nowy sposób uszczelnienia drzwi i bocznych okien. Lepiej także odizolowano hałasy z silnika i zastosowano cichsze opony.

W Golfie VI po raz pierwszy znajdzie się silnik z wtryskiem common-rail, który także wytwarza mniej hałasu. Wśród jednostek wysokoprężnych nie będzie już silnika 1.9 TDI, który zostanie zastąpiony przez 110-konną odmianę 2.0 TDI. Poza tym w gamie jednostek będą jeszcze turbodiesle o mocach 90, 140 i 170 KM. Silniki benzynowe to 1,4 o mocy 80 KM oraz 1.4 TSI o mocy 122 lub 160 KM. Mocniejsze jednostki pojawią się później.

W wyposażeniu opcjonalnym nowinką w tej klasie będzie radar mierzący odstęp od poprzedzającego auta oraz adaptywna regulacja zawieszenia DCC. Golf VI będzie mógł być również wyposażony w znanego z Tourana asystenta parkowania. Nowy model będzie miał też dostępnych siedem a nie sześć poduszek – nową będzie poduszka kolanowa. W polskich warunkach przydadzą się też automatycznie włączane światła dzienne.

Europejski debiut nowego Golfa będzie miał miejsce we wrześniu – wtedy też poznamy bliższe informacje o specyfikacjach i szczegółowe dane techniczne. Sprzedaż w całej Europie rozpocznie się w październiku br.
Żródło: VW galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe