Audi A6: Wielka kosmetyka 2008-08-12
Audi odświeża całą gamę swojego A6 – od najbardziej popularnych wersji sedana i kombi, po S6 i wersję Allroad.

Zmiany zewnętrzne są delikatne, ale dobrze widoczne. Choć z przodu atrapa chłodnicy pozostała niezmieniona, to znajdujące się w zderzaku boczne wloty powietrza zostały powiększone i obniżone. Z tyłu od razu można zauważyć nowe światła zespolone z diodami LED, których część jest unoszona razem z pokrywą bagażnika, oraz dyfuzor w dolnej części zderzaka. Inne są także przetłoczenia boków nadwozia – są głębsze i poprowadzone wyżej.

Wewnątrz zastosowano bardziej kontrastowe zestawienia elementów z aluminium i ciemnych tworzyw. W odmianie S6 i droższych wersjach A6 jest z kolei więcej chromowanych listew. Zmianie uległy również zagłówki na tylnej kanapie. Mają one profil litery L i zachodzą na oparcie, więc nie zasłaniają tak bardzo widoku do tyłu. Jako opcja w A6 będzie dostępna dwumiejscowa tylna kanapa.

Istotną modyfikacją w Audi A6 jest zastosowanie oszczędniejszych silników. Średnio mają one zużywać o 12 proc. paliwa mniej. Wśród benzynowych bez zmian pozostały silniki 2.0 TFSI i 4.2 FSI. Pozostałe benzynowe to dwie jednostki 2,8 V6 FSI o mocy 190 i 220 KM. Są one wyposażone w system Audi Valvelift, który reguluje skok zaworów dolotowych i w ten sposób zapewnia optymalne zużycie paliwa w większości sytuacji. Oszczędności w porównaniu ze starszą jednostką 2,8 FSI o mocy 210 KM to ok. 0,5 litra benzyny na 100 km.

Jednak najbardziej interesującym wśród nowych silników jest doładowana kompresorem benzynowa jednostka 3.0 TFSI o mocy 290 KM. Silnik współpracuje z automatyczną skrzynią Tiptronic i napędem na cztery koła. Pod względem osiągów ten 6-cylindrowy silnik zbliżył się do odmiany 8-cylindrowej 4.2 FSI. Ale na każde 100 km zużywa przy tym o ponad litr paliwa mniej.

Wśród silników wysokoprężnych zniknęły pompowtryskiwacze i wszystkie mają już układ common-rail z wtryskami piezo. Jednostka 2,7 TDI ma moc 190 KM, a 3.0 TDI 240 KM. Najmniejszy diesel – 2,0 TDI – który miał dotąd 140 KM mocy, będzie dostępny w dwóch wersjach – o mocy 136 KM i 170 KM. Słabsza odmiana otrzyma oznaczenie TDIe – jako najbardziej oszczędna i ekologiczna. Średnie spalanie kształtuje się w tej odmianie A6 na poziomie 5,3 l/100 km.

Zmiany, choć w nieco innym zakresie, objęły także wersje S6 i Allroad. Wstawiono do ich oferty nowe silniki 3.0 TFSI i oba 6-cylindrowe TDI. Tylko 435-konny benzynowy V10 z Audi S6 pozostał bez zmian. W tej najbardziej dynamicznej odmianie Audi A6 skoncentrowano się na optycznych detalach z przodu i z tyłu, a także na dopieszczeniu wnętrza.

Zmodyfikowana gama Audi A6 trafi do salonów w październiku 2008 r. Ceny mają pozostać na obecnym poziomie.
Żródło: Kulczyk Tradex galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe