Renault Ondelios: To nie tylko show 2008-09-12
To studium z pewnością zainteresuje zwolenników science-fiction albo miłośników nowoczesnej sztuki wzorniczej.

Concept car Renault to bardzo nowatorskie spojrzenie na pojazd klasy luksusowej. Jednak trudno się spodziewać, by po wpadce z Avantimem i umiarkowanym sukcesie Vel Satisa francuski koncern zdecydował się na tak odważne stylistycznie auto. Na pewno jednak szczegóły wyglądu Ondeliosa zostaną przeniesione do nowej limuzyny Renault.

Ondelios to auto dla amatorów długodystansowych podróży, zwracających uwagę na komfort i wyrafinowanie, pojazd ucieleśnia wizję cross-overa wysokiej klasy, którą można określić jako przyjemność komfortowej podróży autem przyjaznym dla środowiska. Tyle słowa, a patrząc na zdjęcia tego prototypu widać bardzo aerodynamiczną sylwetkę(współczynnik Cx = 0,29), agresywnie uformowany przód z wielką „paszczą” wlotu powietrza i oryginalnie unoszone do góry drzwi obejmujące cały bok kabiny.

Auto nie jest przesadnie duże – mierzy 4,80 m długości i 1,60 m wysokości – czyli w sam raz na europejskie uwarunkowania. W studium zastosowano ciekawe roziwązania tj. światła z diod elektroluminescencyjnych, opuszczany próg pod drzwiami czy opuszczana tylna szyba. Sylwetka Ondeliona podkreślona jest przez duże koła na 17-calowych obręczach działających jak turbiny chłodzące hamulce.

Od strony technicznej Renault Ondelios jest jak najbardziej zgodny z obecnymi trendami. Niektóre elementy jego konstrukcji są wykonane z włókien naturalnych na bazie lnu – i w pełni odnawialne. Nadwozie jest wykonane z włókien węglowych, a szyby z poliwęglanów, co obniżyło masę pojazdu. Auto jest mniej uciążliwe ekologicznie dzięki napędowi hybrydowemu złożonemu z silnika wysokoprężnego 2.0 dCi o mocy 205 KM oraz dwóch silników elektrycznych umieszczonych z przodu i z tyłu. Silniki elektryczne wspierają spalinowy podczas przyspieszania i pozwalają odzyskać energię w czasie hamowania i doładowanie akumulatorów.

Interesującym pomysłem jest wykorzystanie silnika elektrycznego przy tylnej osi do napędzania kół w przypadku wykrycia przez czujniki ESP utraty przyczepności, dzięki czemu Ondelios zachowuje się jak samochód z napędem na 4 koła. Średnie spalanie Ondeliosa to 4,5 l/100 km, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mu tylko 7,8 sekundy.
Żródło: Renault galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe