Dziś światowe premiery Mitsubishi!

Firma Mitsubishi Motors Corporation zaprezentowała dziś w czasie Tokyo Motor Show 2019 dwa koncepty: MI-Tech Concept – niewielkiego SUV-a, wyposażonego w napęd elektryczny oraz Super Height K-Wagon Concept reprezentującego segment Kei-cars.

Takao Kato, dyrektor generalny MMC oraz Ashwani Gupta, dyrektor operacyjny MMC, zaprezentowali oba pojazdy na konferencji prasowej, jednocześnie wyjaśniając strategię elektryfikacji koncernu MMC.


„Koncentrujemy się na elektryfikacji, a w szczególności na rozwijaniu technologii hybrydowych pojazdów typu plug-in (PHEV)” – powiedział Kato. „Będziemy pracować nad rozszerzeniem naszej oferty zelektryfikowanych pojazdów, wprowadzając nowe modele i technologie w ramach w Sojuszu Renault-Nissan-Mitsubishi. Chcemy, aby w przyszłości firma MMC nadal pozostała liderem w kategorii pojazdów PHEV”.

Gupta dodał, że MMC planuje do 2022 roku wprowadzić jedną z własnych technologii napędów elektrycznych w nowym SUV-ie średniej wielkości i kompaktowym modelu tego segmentu, a także w samochodzie segmentu Kei. Super Height K-Wagon Concept, stanowi dla MMC wizualizację kolejnej generacji pojazdów segmentu Kei i ma zostać wprowadzony do sprzedaży w Japonii końca obecnego roku podatkowego.

Mitsubishi MI-Tech Concept

Mitsubishi MI-Tech Concept zostało zaprojektowane jako „niewielki SUV, wyposażony w napęd elektryczny typu plug-in. Będzie zapewniać niezrównaną przyjemność z jazdy i pewność prowadzenia w każdym terenie i warunkach pogodowych”. Jest ucieleśnieniem przewodniego hasła MMC „Drive Your Ambition”, korzysta z konstrukcji opartej na lekkim, kompaktowym nadwoziu, z układem napędowym typu PHEV, wykorzystującym czterosilnikowy elektryczny system 4WD oraz zaawansowane systemy wspomagające kierowcę i dbające o bezpieczeństwo bierne i czynne.


Mitsubishi MI-Tech Concept

Dynamiczny projekt typu buggy

Zgodnie z koncepcją „zachęcania kierowcy do przygody”, MI-Tech Concept ma być dynamicznym pojazdem typu buggy, który ucieleśnia ducha Mitsubishi. Dynamika, charakterystyczna dla pojazdu elektrycznego, wyraża się w jasnoniebieskim lakierze nadwozia i elementach w kolorze miedzi na osłonie silnika, nadkolach oraz we wnętrzu pojazdu.

W przedniej partii samochodu zastosowano najnowszą wersję koncepcji wzorniczej “Dynamic Shield” (dynamicznej tarczy). Z jednej strony wykorzystuje ona satynowany kolor na środku kratki wlotowej powierza, a z drugiej poprzez elementy w kolorze miedzi, podkreśla wyrazisty charakter pojazdu elektrycznego. Reflektory w kształcie litery „T” mają jeszcze bardziej podkreślać rzucające się w oczy linie nadwozia. W dolnej części przedniego zderzaka umieszczono po obu stronach aluminiową osłonę ochronną, centralną część pozostawiając dla kraty wlotu powietrza.