Nowa Toyota GR Yaris 2020

Toyota GR Yaris zaprezentowana na Tokyo Auto Salon 2020 to drugi globalny model GR Toyoty po GR Suprze. Samochód ma trzycylindrowy, turbodoładowany silnik o mocy 261 KM, wyjątkowy napęd na cztery koła GR-FOUR, lekką konstrukcję nadwozia, która gwarantuje korzystny stosunek mocy do masy i specjalnie zaprojektowane zawieszenie, by dać kierowcy niesamowitą radość z jazdy. Auto zostanie wprowadzone na rynek w drugiej połowie 2020 roku i będzie stanowiło bazę dla kolejnej wersji rajdowego Yarisa WRC.

        

Toyota GR Yaris

• GR Yaris wywodzi się z rajdowej rywalizacji i był rozwijany we współpracy z Tommi Mäkinen Racing;
• Drugi globalny model z linii GR i homologacyjna baza dla kolejnej wersji Yarisa WRC;
• Nowy trzycylindrowy, turbodoładowany silnik 1,6 generuje 261 KM (192 kW) mocy;
• Unikalny projekt lekkiego i aerodynamicznego nadwozia; stosunek mocy do masy 4,9 kg/KM;
• Nowy, lekki napęd na wszystkie koła GR-FOUR zapewnia najlepsze prowadzenie.


„Jednym z ważnych zobowiązań TOYOTA GAZOO Racing jest wykorzystanie motorsportu do udoskonalenia swojego know-how i rozwijania umiejętności pracowników, by móc produkować sportowe samochody najwyższej klasy. Nowa GR Supra została stworzona na bazie doświadczeń z wyścigów, zaś do opracowania GR Yarisa wykorzystaliśmy wiedzę i umiejętności zdobyte podczas startów w rajdach – a na to czekało wielu naszych fanów” – powiedział Shigeki Tomoyama, prezydent GAZOO Racing, podczas prezentacji GR Yarisa na Salonie Samochodowym w Tokio.

GR Yaris to prawdziwie sportowy samochód, zrodzony z mistrzowskich doświadczeń Toyoty w WRC. Technologia i design z motorsportu zostały przeniesione do samochodu drogowego zgodnie z filozofią TOYOTA GAZOO Racing, by tworzyć coraz lepsze samochody, które dają niesamowitą radość z jazdy.

GR Yaris to całkowicie odrębny projekt od Yarisa i czerpie pełnymi garściami z doświadczeń i wiedzy inżynierów TOYOTA GAZOO Racing oraz Tommi Mäkinen Racing, partnera Toyoty w WRC. Samochód posłuży też za homologacyjną bazę dla kolejnego Yarisa WRC, ale ma już teraz wszystkie cechy, by jego właściciele mogli odnosić sukcesy w lokalnych rajdach.

Każdy aspekt samochodu został dopracowany pod kątem osiągów: całkiem nowa platforma i silnik, nowe zawieszenie, lekka konstrukcja oraz stylistyka, a także nowy stały napęd na cztery koła GR-FOUR. Z wysoką mocą i niską masą auto ma wszystko, by odnieść sukces w sportowej rywalizacji, a jako super hot hatch dostarczyć niesamowitych osiągów na drodze.

Samochód zostanie wprowadzony na rynek w drugiej połowie 2020 roku i będzie drugim globalnym modelem GR Toyoty po GR Suprze.