Odmłodzone Audi RS 5 Coupe i Audi RS 5 Sportback

Audi RS 5 Coupe oraz Audi RS 5 Sportback przeszły odmładzający lifting. Nowe detale czynią teraz ich zewnętrzną stylistykę bardziej progresywną. Jeśli chodzi o obsługę, obie wersje modelu wyposażone zostały w system z dużym, centralnie umieszczonym ekranem dotykowym MMI touch. Silnik V6 biturbo ma moc 331 kW (450 KM) i wytwarza maksymalny moment obrotowy na poziomie 600 Nm.


“Lifting RS 5 Coupé i RS 5 Sportback oznacza pomyślne zakończenie 25. rocznicy stworzenia linii RS i odnowienie naszej gamy modelowej” – mówi Oliver Hoffmann, dyrektor zarządzający Audi Sport GmbH. “Dzięki standardowemu, stałemu napędowi na cztery koła quattro, samochody te zajmują szczególną pozycję w swoim segmencie”.

   

Udoskonalona stylistyka zewnętrzna Audi RS5

Wyrafinowana stylistyka zewnętrzna obu wersji modelu RS 5 jest rozpoznawalna na pierwszy rzut oka. Osłona chłodnicy Singleframe stała się teraz szersza i bardziej płaska. Dzięki takiemu wyglądowi, nawiązuje ona do stylistyki „większych braci” – RS 6 i RS 7. Otwory wentylacyjne nad grillem Singleframe przywodzą na myśl klasyczne Audi Sport quattro z 1984 roku. Nadkola, szersze teraz o 40 milimetrów, nadają RS 5 imponującego wyglądu. Opcjonalne, diodowe reflektory matrycowe z laserowym światłem Audi posiadają przyciemnione ramki, które wyraźnie odróżniają dwie wersje RS od podstawowego modelu A5. Duże, mocno wyprofilowane wloty powietrza po bokach otrzymały nowy, pięciokątny wygląd.

Przeprojektowane zostały również strefy progów oraz wkładka dyfuzora w tyle pojazdu. Pakiety stylistyczne w kolorach błyszczącej czerni, matowego aluminium i karbonu, nadają przodowi samochodu i strefom progów zindywidualizowanego wyglądu. Cztery pierścienie i logo RS na życzenie również mogą być czarne. Do palety kolorów dodano dwie nowe barwy: niebieską Turbo i czerwoną Tango. Wersja Coupé ma teraz karbonowy dach o strukturze włókna węglowego, obniżający masę pojazdu o prawie cztery kilogramy.

Niezły wygląd: wnętrze

Poziome linie i ciemne kolory zdominowały wnętrze odświeżonego Audi RS 5. Sportowe fotele RS standardowo pokryte są Alcantarą i skórą lub opcjonalnie w całości skórą Finenappa. Pakiet stylistyczny RS z czerwonymi lub szarymi akcentami jest również dostępny na życzenie. Niektóre elementy wnętrza: kierownica, dźwignia zmiany biegów czy oparcia kolan, pokryte są Alcantarą z czerwonymi lub szarymi, kontrastowymi przeszyciami.