SUV coupe z rodziny pojazdów e-tron: Audi e-tron Sportback

Przedstawiając drugi model z linii produktów e-tron, Audi konsekwentnie trzyma się swojego strategicznego kierunku. Audi e-tron Sportback to dynamiczny SUV coupe oferujący do 300 kW mocy i zasięg do 448 kilometrów* na jednym ładowaniu akumulatora. Jego cyfrowe, matrycowe reflektory diodowe Matrix LED to nowość, która po raz pierwszy dostępna będzie w pojeździe produkowanym masowo. Światła są podzielone na malutkie piksele, którymi można sterować z wyjątkową precyzją. Ułatwia to bezpieczne oświetlenie pasa ruchu na wąskich odcinkach drogi i pokazuje umiejscowienie pojazdu na pasie. Audi e-tron Sportback wejdzie na rynek europejski wiosną 2020 r.

Audi e-tron Sportback

Elegancki, wydajny, pełen ekspresji: wygląd zewnętrzny

Audi e-tron Sportback łączy moc przestronnego SUV-a z elegancją czterodrzwiowego coupé i progresywnym charakterem samochodu elektrycznego. Ma 4901 mm długości, 1935 mm szerokości i 1616 mm wysokości. Dach płasko rozpościera się nad muskularną karoserią, ostro opadając ku tyłowi — w stylu typowym dla coupé — i przechodząc w mocno pochylone słupki D. Dolna krawędź trzeciego okna bocznego unosi się ku tyłowi — to z kolei cecha charakterystyczna dla pojazdów typu Sportback.

Dzięki ośmiokątnej osłonie chłodnicy Singleframe, mocnym przetłoczeniom nad kołami i wyglądającej niczym wyrzeźbiona części tylnej, Audi e-tron Sportback doskonale wpisuje się w stylistykę marki. Detale sygnalizują światu zewnętrznemu, że ten SUV coupé jest pojazdem całkowicie elektrycznym. Szeroka i masywna osłona chłodnicy Singleframe z pionowymi żebrami ma jasnoszary, platynowy kolor, co jest cechą charakterystyczną dla modeli e-tron. Cztery poziome segmenty w dolnych partiach matrycowych reflektorów diodowych Matrix LED, tworzą charakterystyczną dla modeli e-tron sygnaturę świateł do jazdy dziennej. Sygnatura ta pojawia się w wielu miejscach modelu i jest interpretowana w trzech wymiarach, na przykład, na przykuwających uwagę bocznych progach. Czarne aplikacje dekoracyjne przyciągają wzrok do miejsca, w którym znajduje się akumulator – centrum energetyczne Audi e-tron Sportback. Projektanci zmienili też stylistykę przy szerokim dyfuzorze, podkreślając brak rur wydechowych. Pasmo świetlne łączy ze sobą tylne światła diodowe.

Łącznie dla tego SUV-a coupé z napędem czysto elektrycznym jest do wyboru 13 kolorów nadwozia, w tym nowy kolor niebieski Plasma metalik, przewidziany wyłącznie dla modelu e-tron Sportback.