20 lat Porsche 911 GT3

Debiut pierwszego Porsche 911 GT3 w marcu 1999 roku, podczas salonu samochodowego w Genewie, zapoczątkował nową epokę dla wymagających kierowców samochodów sportowych. Wariant GT3 jak żadne inne Porsche 911 ucieleśnia szczególne cechy Porsche Motorsport. Opracowany przez dwukrotnego rajdowego mistrza świata Waltera Röhrla, inżyniera wyścigowego Rolanda Kussmaula oraz specjalistów Porsche Motorsport z Weissach, Porsche 911 GT3 przeniosło torową zwinność na publiczne drogi. Od tamtej pory ten drogowy sportowiec z każdym pokoleniem stawał się jeszcze szybszy, precyzyjniejszy i bardziej dynamiczny – a za sprawą wolnossącego silnika, manualnej skrzyni biegów i napędu na tylne koła do dziś pozostaje najpopularniejszym Porsche 911 wśród purystów.


Debiut pierwszego Porsche 911 GT3 w 1999 roku, podczas salonu samochodowego w Genewie

Porsche 911 GT3

Wyścigowe wersje Porsche 911 GT3 pisały i piszą historię motorsportu. Prócz niezliczonych klasowych zwycięstw wielokrotnie triumfowały w „generalce” znaczących wyścigów wytrzymałościowych, włącznie z 24-godzinnymi maratonami na torach Spa-Francorchamps, Daytona, a także na Nürburgringu, w którym GT3 zwyciężyło siedem razy z rzędu, począwszy od 2000 roku. Doświadczenie i innowacje pochodzące ze świata sportu motorowego są od zawsze uwzględniane przy projektowaniu kolejnych drogowych wersji Porsche 911 GT3 – to część recepty na sukces tego modelu. Nic dziwnego, że około 80 procent spośród wszystkich kiedykolwiek wyprodukowanych egzemplarzy jest regularnie użytkowanych na torze.