Aktualizacja Porsche Taycan: większy zasięg, rozbudowana łączność

We wrześniu Porsche Taycan i Taycan Cross Turismo „wjeżdżają” w nowy rok modelowy – i rozpoczynają go z szeroko zakrojonymi zmianami. Rozwój techniczny sprawia, że elektryczne samochody sportowe będą oferować większy codzienny zasięg. Kolejne znaczące udoskonalenia obejmują kompleksową integrację Android Auto z systemem Porsche Communication Management (PCM), a także – po raz pierwszy w Porsche Taycan – dostępność Asystenta zdalnego parkowania.

Porsche Taycan 2021

Ten nowy, oferowany na życzenie system wspomagający pozwala kontrolować proces parkowania samochodu za pomocą smartfona – kierowca nie musi siedzieć za kierownicą. Z kolei nowe opcje lakieru indywidualnego oraz z próbki oferują nabywcom niezwykłe, spersonalizowane wybory kolorystyczne. Porsche Taycan można teraz pomalować na przykład na krzykliwy fioletoworóżowy odcień Rubystar z lat 90. lub na jaskrawą zieleń Acid Green.


Ciągły rozwój techniczny naszych pojazdów to część DNA Porsche. Najnowsza generacja modelu Taycan imponuje intuicyjną łącznością ze smartfonami, która teraz obejmuje Android Auto” – powiedział Kevin Giek, który od kwietnia pełni funkcję wiceprezesa ds. linii modelowej Taycan. „Nasza całkowicie elektryczna gama Porsche Taycan rośnie i kwitnie. Nowy Cross Turismo, który dołączył do oferty wiosną, cieszy się wśród naszych klientów niezwykłą popularnością. Dowodzą tego świetne wyniki sprzedaży”.

Udoskonalenia techniczne: większy zasięg w praktyce

Taycan na nowy rok modelowy nie będzie osobno homologowany, więc nie przyniesie żadnych nowych wartości zasięgu WLTP. W codziennym użytkowaniu rzeczywisty zasięg najnowszych wersji będzie jednak większy niż dotąd. Aby uzyskać ten wzrost, wdrożono szereg udoskonaleń technicznych. W wariantach z napędem na wszystkie koła, w trybach Normal i Range, przedni silnik elektryczny jest prawie całkowicie odłączony i pozbawiony zasilania w zakresie częściowego obciążenia. Ponadto napęd nie jest przenoszony na żadną z osi, gdy samochód toczy się lub stoi. Ta „elektryczna” funkcja wolnego koła ogranicza straty wynikające z oporu. Silniki są ponownie włączane w ciągu milisekund dopiero wtedy, gdy kierowca będzie potrzebować wyższej mocy lub zmieni tryb jazdy.