Alfa Romeo prezentuje serię specjalną Giulia i Stelvio “ESTREMA” w Hinwil, w siedzibie zespołu Alfa Romeo F1 Team. Pierwsza globalna seria specjalna “ESTREMA” będąca ucieleśnieniem najwyższych osiągnięć w zakresie rozwiązań technicznych i dynamiki, stylu i sportowego charakteru oferuje elementy wyposażenia, które plasują ją na szczycie gamy.
Jej oficjalny debiut miał miejsce w siedzibie Alfa Romeo F1 Team w szwajcarskim Hinwil, gdzie z dala od świateł reflektorów, Alfa Romeo i Sauber nieprzerwanie prowadzą współpracę opierającą się na wymianie know-how w nieustannym poszukiwaniu jak najlepszych osiągów oraz innowacyjnych zrównoważonych technologii – kluczowych obszarów dla nowej ery marki.
Debiut Giulii i Stelvio MY22 “ESTREMA” to kolejny krok w sportowym DNA marki. „ESTREMA”, pierwsza seria specjalna sprzedawana na całym świecie, to doskonałe połączenie wyrafinowanych rozwiązań technicznych i unikalnej przyjemności z jazdy.
Nowa strategia gamy Alfy Romeo opiera się teraz na prostocie: główne wersje wyposażenia – Super i Ti – mają jasno określone specyfikacje zaspakajające potrzeby najbardziej wymagających klientów oraz dwie wersje z czarnymi i ciemnymi elementami wykończenia – Sprint i Veloce – podkreślające sportowy charakter marki. “ESTREMA” pozycjonuje się na szczycie gamy, stanowiąc ukłon w stronę super sportowej wersji Quadrifoglio.
Model jest przeznaczony dla klientów – określanych często mianem “purystów motoryzacji” – cały czas poszukujących emocji związanych z jazdą i tworzy z nimi idealną „symbiozę”. To klient koneser, który mniejszą wagę przywiązuje do muskularnej sylwetki pojazdu, ale zwraca uwagę na rozwiązania techniczne zapewniające równowagę i wyjątkową dynamikę jazdy. Nowe aktywne zawieszenie jest oferowane w standardzie: dzięki możliwości dostosowania się do warunków i stylu jazdy, zwiększa komfort podróżowania, bez uszczerbku dla przyjemności jazdy oferowanej przez sportowy samochód.
System sterowania „Alfa Active Suspension” kontroluje zawieszenie i amortyzatory, stale współpracując z CDC (Chassis Domain Control) i DNA, kalibrując swoje działania w zależności od wybranego trybu.
W standardzie również, w modelu „ESTREMA” występuje mechaniczny samoblokujący mechanizm różnicowy, który gwarantuje wysoką stabilność i kontrolę w każdych warunkach przyczepności, a także rozdziela moment obrotowy i napęd również podczas wychodzenia z zakrętów oraz przy dużych prędkościach i przyspieszeniach.