Zarówno kierowca, jak i pasażerowie prototypu Audi e-tron, doświadczają nowego wymiaru otoczenia. Oprócz swej ogromnej przestrzeni wewnątrz oraz elegancko zredukowanej stylistyki, pierwszy elektryczny samochód spod znaku czterech pierścieni oferuje wysoki poziom spokoju. Z drugiej jednak strony, jest idealną sceną na której zademonstrować można wszystkie zalety systemu muzycznego Bang & Olufsen 3D Premium Sound System. Duży SUV dostarcza też mnóstwa nowych doświadczeń związanych z nową, cyfrową koncepcją obsługi i cyfrowymi wyświetlaczami. To również pierwszy produkowany seryjnie pojazd, w którym montowane są wirtualne lusterka zewnętrzne.
Cztery pierścienie po raz pierwszy w historii przedstawiają wnętrze prototypu Audi e-tron na deskach Duńskiego Teatru Królewskiego w Kopenhadze. Światła sceny, na której na co dzień, na oczach 650 osobowej widowni występują profesjonalni aktorzy, tym razem skierowane zostały na pierwszego, w pełni elektrycznego, dużego SUV’a Audi. Ciągle w unikalnym kamuflażu, ale z lekkością baletnicy, z inteligencją zawodowego aktora i z ekspresją operowego śpiewaka, Audi e-tron demonstruje publiczności swe wszechstronne wnętrze. Elektryczny SUV oferuje doznania muzyczne najwyższej próby – rozpieszczające kierowcę i pasażerów brzmieniem niczym w sali koncertowej, a jednak płynące z opcjonalnego systemu muzycznego Bang & Olufsen Premium Sound System emitującego trójwymiarowe dźwięki. System ten odtwarza muzykę dokładnie w taki sposób, w jaki została nagrana – bez żadnych dodatkowych efektów, a to wszystko dzięki znajdującym się na pokładzie samochodu szesnastu głośnikom i wzmacniaczowi o mocy nawet 705 watów.
Scena we wnętrzu Audi e-tron otoczona jest sporym łukiem, tzw. wraparound. Łuk ten biegnie od prawych do lewych drzwi, otacza spory panel przyrządów, podkreślając przy tym horyzontalny układ wszystkich wewnętrznych linii stylistycznych. W jego przebiegu umieszczono zadaszenie nad standardowo montowanym kokpitem Audi virtual cockpit, którego wyświetlacz wygląda jakby swobodnie zawisł w przestrzeni, a także dodatkowe wyświetlacze opcjonalnych, wirtualnych lusterek zewnętrznych. Lusterka te, które w prototypie Audi e-tron mają swą światową premierę w pojeździe produkowanym seryjnie, przenoszą digitalizację samochodu na zupełnie nowy poziom.
Wirtualne lusterka zewnętrzne to nie tylko powiew nowoczesnej techniki, ale również wiele korzyści związanych z komfortem i z bezpieczeństwem podróży. Na płaskich wspornikach lusterek umieszczono małe kamery. Obraz z nich płynący jest cyfrowo przetwarzany, a następnie wyświetlany na 7-calowych ekranach OLED o wysokim kontraście. Funkcja dotykowa pozwala kierowcy na wprowadzanie różnych ich ustawień. Detale obrazu można przesuwać, tak by uzyskać właściwe pole widzenia, można je również powiększać i pomniejszać. W systemie MMI kierowca może wybrać jeden z trzech widoków odpowiadających różnym sytuacjom drogowym – ustawienie autostradowe, ustawienie do skręcania i ustawienie do parkowania.
Innym rzucającym się w oczy elementem wnętrza jest konsola tunelu środkowego opierająca się na jego bokach. Oparcie ramienia kierowcy, z którym zintegrowano dźwignię zmiany biegów wygląda tak, jakby unosiło się nad konsolą. Lekkość i wydajność zlewają się tu w jedno. Cała przestrzeń wydaje się skupiać na kierowcy.
W każdej z linii wyposażenia, prototyp Audi e-tron prezentuje precyzyjnie dobrane i skoordynowane wybory materiałów, kolorów czy dodatków. Bez znaczenia, czy dotyczy to wysokiej jakości skóry Valcona, czy nadającego sportowy wygląd ciemnego, szczotkowanego aluminium, ten elektryczny SUV spełnia najwyższe standardy jakościowe jeśli chodzi o wykonanie i dobór materiałów. Przeszycia na siedzeniach oddają motyw obwodów elektrycznych. Wyraźnie wyróżniają się opcjonalne szwy i lamówka w kolorze pomarańczowym, czerpiące inspirację z systemów wysokiego napięcia. Dostępny na życzenie pakiet oświetleniowy Ambiente subtelnie oświetla powierzchnie i precyzyjnie podświetla podstawowe linie we wnętrzu. Logo e-tron na tablicy rozdzielczej również jest podświetlone.
Dzięki dużemu rozstawowi osi – 2928 mm – Audi e-tron oferuje mnóstwo miejsca dla pasażerów i ich bagaży. Długość wnętrza, miejsce nad głową zarówno z przodu, jak i z tyłu oraz miejsce na nogi w drugim rzędzie siedzeń, plasują to auto w absolutnej czołówce segmentu dużych SUV’ów. Zupełnie płaska powierzchnia podłogi z tyłu – zamiast tunelu środkowego, jaki znajdziemy w konwencjonalnych modelach – sprawia, że miejsca jest jeszcze więcej.
Ze swym świetnym połączeniem elektrycznego napędu z komfortowym, wysmakowanym wnętrzem, prototyp Audi e-tron nadaje mobilności nowego sensu. Zwłaszcza podczas jazdy po mieście, samochód ten promieniuje niemal doskonałym poczuciem spokoju. Jedyne dźwięki jakie emituje, to odgłos toczących się opon i delikatne brzęczenie elektrycznych silników. Komfort akustyczny to przecież jeden z wyróżników wszystkich modeli Audi. Prototyp Audi e-tron jeszcze bardziej podnosi jego poziom, zapewniając w ten sposób najwyższy komfort podczas nawet najdłuższej podróży. Karoseria pojazdu jest dźwiękoszczelna, a łączenia we wszystkich strefach zostały dodatkowo uszczelnione, tak by nie transmitować niepożądanych dźwięków. Odgłosy wiatru, które przy prędkości ok. 85 km/h zazwyczaj zaczynają dominować wśród dobiegających do wnętrza dźwięków, w tym wypadku są prawie niesłyszalne. Pasażerowie mogą ze sobą normalnie rozmawiać, nawet przy dużych prędkościach.
Dodatkowe informacje dotyczące prototypu Audi e-tron znaleźć można na stronie www.e-tron.audi.
Wybierz pojazd i rodzaj finansowania
Strona internetowa AutoEFL wykorzystuje pliki cookie, które mogą być wykorzystywane przez firmy badawcze i reklamowe w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z serwisu.
Więcej informacji o plikach cookies.
Techniczne Pliki Cookies są wykorzystywane do prawidłowego działania portalu i bezpiecznej komunikacji zwrotnej z klientami. Ich użycie jest niezbędne do funkcjonowania serwisu autoefl.pl.
Nazwa | Wygaśnięcie | Opis |
Google Maps | 7 dni | Używamy Google Maps API, aby wyświetlać interaktywną mapę lokalizacji partnerów AutoEFL. Przy korzystaniu z Google Maps informacje na temat korzystania przez Ciebie z tej witryny internetowej (w tym na temat Twojego adresu IP) może być przekazana do serwerów Google w Stanach Zjednoczonych i tam może być przechowywana przez Google. |
Google Analytics | 24 miesiące | Używamy popularnego narzędzia analitycznego dostarczonego przez Google, aby wspierał nas w generowaniu statystyk serwisu, celem sprawdzenia poprawności wyświetalania stron oraz poprawy wygody użytkowników. Wyłączyliśmy tutaj funkcjonalność dotyczącą profilowania użytkowników oraz zbierania list marketingowych w celach remarketingowych. |
Analityczne Pliki Cookies pozwalają zbierać informacje o interakcjach oraz zachowaniach użytkowników w naszym serwisie.
Nazwa | Wygaśnięcie | Opis |
HotJar | 30 dni | Używamy narzędzia Hotjar do analizy zachowania użytkowników naszej stronie, celem jej optymalizacji pod kątem doświadczeń naszych użytkowników. |
Reklamowe Pliki Cookies służą do dostosowania reklam oraz treści wyświetlanych użytkownikowi na naszej stronie lub stronach naszych partnerów reklamowych.
Nazwa | Wygaśnięcie | Opis |
SALESmanago | 120 dni | SALESmanago to narzędzie służące do automatyzacji marketingu internetowego, która dostarcza rozwiązania wspierające nasze działania marketingowe w sieci internetowej. |
Google Ads | 540 dni | Korzystamy z Google Ads do gromadzenia informacji o aktywności użytkownika na autoefl.pl oraz w serwisach zewnętrznych, prezentujących nasze reklamy. |
Google Analytics | 730 dni | Google Analytics używamy do profilowania użytkowników oraz tworzenia list marketingowych wykorzystywanych później w działaniach remarketingowych. Wykorzystywane jest to głównie do lepszego kierowania reklam i dokładniejszego mierzenia skuteczności kampanii reklamowych. |
Społecznościowe Reklamowe Pliki Cookies służą dopasowaniu przekazu marketingowego w serwisach społecznościowych (social media).
Nazwa | Wygaśnięcie | Opis |
540 dni | Serwis autoefl.pl wykorzystuje plik cookie Facebooka, celem wyświetlenia reklam na Facebooku lub w sieci reklamowej Facebooka. Reklamy są wyświetlane tym użytkownikom, którzy wcześniej odwiedzili nasz serwis. | |
540 dni | Serwis wykorzystuje plik cookie Twitter, celem wyświetlenia reklam na Twitter lub w sieci reklamowej Twitter. Reklamy są wyświetlane tym użytkownikom, którzy wcześniej odwiedzili nasz Serwis. |