Jeszcze więcej mocy i jeszcze więcej radości z jazdy: to dla Audi Sport GmbH prawdziwe znaczenie słowa “performance”. Nowe Audi R8 V10 performance RWD, dostępne w wersji Coupe lub Spyder z mocą większą o kolejne 30 KM, to sportowe uzupełnienie modelu R8 V10 performance quattro. Ten sportowy samochód z napędem na tylne koła, z silnikiem o mocy 419 kW (570 KM) umieszczonym centralnie i z nowymi rozwiązaniami technicznymi, takimi jak kubełkowe fotele, dynamiczny układ kierowniczy, stabilizatory CFK i ceramiczne hamulce tarczowe, jest ucieleśnieniem radości z jazdy.
Audi R8 V10 performance RWD (Rear Wheel Drive) to nowa, sportowa odsłona seryjnie produkowanych samochodów sportowych Audi z napędem na tylną oś.
„Audi R8 V10 RWD od samego początku wzbudzało zainteresowanie klientów swoim napędem na tylne koła zaczerpniętym z samochodu wyścigowego R8 LMS oraz swoją nieposkromioną dynamiką. Teraz model ten ma o 30 KM i 10 niutonometrów więcej, przenosząc wrażenia z jazdy na zupełnie nowy poziom” – mówi Sebastian Grams, dyrektor zarządzający Audi Sport GmbH.
Bazowe wersje obu modeli: R8 V10 quattro i R8 V10 RWD w wariantach Coupé i Spyder, zostaną teraz zastąpione przez nowe wersje performance. Dzięki temu, gama modelowa R8 jeszcze mocniej zaznacza swoje miejsce w absolutnej czołówce tego typu pojazdów.
Ten sportowy samochód z silnikiem montowanym centralnie, od 0 do 100 km/h przyspiesza w 3,7 sekundy (3,8 sekundy dla wersji Spyder) i osiąga prędkość maksymalną 329 km/h (327 km/h wersja Spyder). Perłą w koronie nowego R8 jest słynny, wolnossący, 5,2-litrowy silnik V10 FSI o niezrównanym brzmieniu, błyskawicznych reakcjach i niesamowitej żywiołowości. W R8 V10 performance RWD ma on moc 419 kW (570 KM).