Audi SQ7 i Audi SQ8 z silnikiem V8 TFSI

Audi przedstawia modele SQ7 I SQ8 z nowymi silnikami TFSI. Marka z czterema pierścieniami w logo odpowiada w ten sposób na światowe trendy montowania sportowych jednostek benzynowych o wysokiej wydajności w samochodach segmentu SUV.


Audi SQ7 i SQ8

W Audi SQ7 i SQ8 znaleźć można szereg zaawansowanych technicznie podzespołów zawieszenia, a także nowe funkcje connectivity i systemy wsparcia kierowcy.

Nowe wersje silnikowe na europejskim rynku pojawią się jesienią 2020.


Ogromna moc: 4.0 TFSI

Dzięki ogromnej mocy benzynowego silnika 4.0 TFSI – 373 kW (507 KM) i dzięki momentowi obrotowemu rzędu 770 Nm, Audi SQ7 i SQ8 rozpędzają się niczym najwyższej mocy samochody sportowe. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje im zaledwie 4,1 sekundy, a od 80 do 120 km/h – 3,8 sekundy. Prędkość maksymalna ograniczona jest elektronicznie do 250 km/h. W zależności od wybranego wyposażenia, SQ7 spala od 12,0 do 12,1 litrów benzyny na 100 km, co odpowiada emisji od 276 do 278 gram CO2 na kilometr*. SQ8 spala tyle samo benzyny na 100 km lecz jego emisja CO2 jest nieco niższa: 275 – 276 g/km*.

Jednostka napędowa V8 biturbo jest bardzo zaawansowana technicznie. System odłączanych na życzenie cylindrów „cylinder on demand” (COD) czasowo dezaktywuje cztery z ośmiu cylindrów podczas spokojnej jazdy, co wpływa na redukcję spalania. Dwie turbosprężarki typu twin-scroll redukują ciśnienie zwrotne i optymalizują wymianę gazów, co znacznie poprawia wypełnianie komór spalania. Turbosprężarki umieszone są pomiędzy rzędami cylindrów, w ich 90-stopniowym rozchyleniu. Takie ułożenie skutkuje krótkimi ścieżkami gazów oraz spontanicznymi reakcjami, nawet przy niskiej prędkości obrotowej. Dźwięk ośmiocylindrowego motoru jest modulowany przy pomocy specjalnych klap w układzie wydechowym. Aktywne mocowania silnika minimalizują przenoszenie drgań na karoserię samochodu, generując za pomocą cewek oscylacyjnych zmienne fazowo kontrimpulsy. Są one nakładane na drgania silnika i w znacznym stopniu je eliminują.