Audi SQ7 TDI z nowej linii modelowej

Audi SQ7 TDI z silnikiem wysokoprężnym V8 o mocy 435 KM, jest najlepsze w tej produkowanej od wiosny 2016 r. linii modelowej. Duży SUV ma teraz nową, jeszcze bardziej imponującą stylistykę. We wnętrzu wyposażono go w sportowe fotele, system MMI navigation plus, obsługę dotykową oraz w Audi virtual cockpit z dodatkowym widokiem „performance”. Jednostka napędowa 4.0 TDI z elektrycznie napędzaną sprężarką zapewnia dynamiczne przyspieszenie.

Audi SQ7 TDI : biturbo V8 z elektrycznie napędzaną sprężarką

Nowe Audi SQ7 TDI (zużycie paliwa w trybie jazdy mieszanej w l/100 km*: 7,6 – 7,4; emisja CO2 w trybie jazdy mieszanej w g/km*: 200 – 194) imponuje ogromną mocą silnika. 4.0 TDI – jednostka napędowa V8 z dwoma turbosprężarkami – generuje moc 320 kW (435 KM) i zapewnia moment obrotowy rzędu 900 Nm w zakresie od 1250 do 3250 obr./min. Ten duży SUV od 0 do 100 km/h przyspiesza w 4,8 sekundy, a jego ograniczona elektronicznie prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. W zależności od wyposażenia, SQ7 TDI zużywa od 7,6 do 7,4 litra paliwa na każde 100 kilometrów, co odpowiada emisji od 200 do 194 gramów CO2 na kilometr.

48-woltowy subsystem elektryczny zapewnia energię dla elektrycznie napędzanej sprężarki (EPC) wspomagającej dwie turbosprężarki w momencie, gdy kierowca energiczniej wciśnie pedał gazu (większe obciążenie), a dostępna energia spalin jest wciąż niska. W takim przypadku sprężarka zapewnia dodatkowy dopływ powietrza, które jest ważnym czynnikiem spalania. Dzięki temu, olbrzymi moment obrotowy jest dostępny praktycznie na zawołanie, zwłaszcza podczas ruszania i podczas przyspieszania przy niskiej prędkości obrotowej silnika.

Elektrycznie napędzana sprężarka zamontowana jest na ścieżce zasysanego powietrza. Kompaktowy silnik elektryczny w 250 milisekund przyspiesza wirnik sprężarki do 70 000 obr./min. Dwa wzmacniacze umieszczone w układzie wydechowym modulują brzmienie ośmiocylindrowego silnika.

Dynamiczne prowadzenie: stabilizacja przechyłu, układ czterech kół skrętnych, sportowy mechanizm różnicowy

Wydajna, ośmiostopniowa automatyczna skrzynia biegów tiptronic i stały napęd na cztery koła quattro przekazują olbrzymią moc silnika 4.0 TDI na jezdnię. Standardowe sportowe zawieszenie pneumatyczne i progresywny układ kierowniczy – którego przełożenie staje się coraz bardziej bezpośrednie wraz ze wzrostem kąta skrętu – wpływają na doskonałe i dynamiczne prowadzenie pojazdu. Układ czterech kół skrętnych sprawia, że manewrowanie tym dużym SUV-em jest jeszcze łatwiejsze: przy niskich prędkościach koła tylne skręcają nawet o 5 stopni w kierunku przeciwnym do kierunku skrętu kół przednich, co zwiększa zwrotność pojazdu. Natomiast przy prędkościach wysokich, np. na autostradzie, koła te skręcają lekko w tym samym kierunku co koła przednie, zwiększając stabilność.