Alfa Romeo Giulia to samochód osobowy o sportowej charakterystyce zaliczany do aut segmentu D (klasa średnia). Następca Alfy 159 po raz pierwszy zaprezentowany został w 105 rocznicę powstania włoskiej marki w dniu 24 czerwca 2015 roku. Prezentacja miała miejsce w Arese niedaleko Mediolanu. W połowie 2020 roku samochód odświeżono. Przeprowadzony face lifting obejmował między innymi poprawę stylizacji reflektorów i kraty wlotu powietrza, aluminiowych tarcz kół, zmianę układu wydechowego oraz elementów wykończenia wnętrza.
Prezentowane auto łączy w sobie ponadczasowy i wyjątkowy styl marki z najnowszymi rozwiązaniami w dziedzinie bezpieczeństwa i systemów informacyjnych oraz multimedialnych, zapewniając przy tym wyjątkowe wrażenia z jazdy. Podstawę do konstrukcji stanowi tylnonapędowa płyta podłogowa Giorgio, którą znajdziemy też w modelach marki Maserati. Usportowiona limuzyna, jaką jest testowany model charakteryzuje się sporą dozą dynamiki jak i znakomitym prowadzeniem. Gama oferowanych jednostek napędowych obejmuje: trzy silniki benzynowe – 2.0 GME Turbo 200 KM, 2.0 GME Turbo 280 KM, 2.9 GME Turbo 510 KM oraz dwa wysokoprężne – 2.2 JTDM Turbo 190 KM i 2.2 JTDM Turbo 210 KM. Napęd przenoszony może być na tylną oś lub na wszystkie koła (AWD). W cenniku znajdziemy aż 8 zakresów kompletacji wyposażenia standardowego: Business, Giulia, Super, Sprint, Ti, Veloce, Veloce Ti oraz Quadrifoglio. Wśród konkurencji prezentowanego auta na rynku znajdziemy takie samochody jak: Audi A4, BMW serii 3, Lexus IS, Mercedes-Benz klasy C czy też Volvo S60. Rywale są znakomici, lecz Alfa Romeo Giulia wcale nie stoi na straconej pozycji, przemawiają za nią wygląd oraz znakomite właściwości jezdne.
Nadwozie Giulii charakteryzują typowe cechy włoskiego designu, w którym dominują prostota, znakomite wyczucie proporcji i dbałość o jakość wykończenia. Konstruktorom udało się uzyskać optymalny rozkład masy pojazdu 50/50. Zawdzięczają to między innymi szerokiemu zastosowaniu ultralekkich materiałów w postaci aluminium czy też włókna węglowego. Efekt ten jest też wynikiem znakomitych proporcji auta oraz wyjątkowo długiemu rozstawowi osi 2820mm, krótkim zwisom, długą pokrywą komory silnika jak i nieco cofniętej kabinie w kierunku tylnej osi. Patrząc na profil auta nie sposób nie zwrócić uwagi na jego dynamiczny i sportowy wygląd. Delikatne i subtelne poprowadzone linie sylwetki wraz z takimi detalami jak czarne listwy okalające szyby boczne, przyciemniane szyby, duże aluminiowe tarcze kół, przez których otwory dostrzec możemy duże, lakierowane na czerwono zaciski hamulcowe, podkreślają charakter modelu.