Tourneo Custom to minibus, który został lepiej wyposażony od Transita Custom. Linia mniejszej wersji Transita weszła na rynek w 2012 roku. Od tego czasy przeszła różne modyfikacje oraz wersje wyposażenia. Do testu otrzymałem Forda Tourneo Custom z dwulitrowym silnikiem wysokoprężnym. Co ciekawsze, nie była to najwyższa wersja wyposażenia z wszystkich dostępnych. Sprawdzę zatem, jaki jest ten minibus w rozsądnej konfiguracji.
Minibusy i pochodne dostawczaków nigdy nie były robione z polotem, w końcu nie takie ich zadanie. Tutaj bardziej prostokątna bryła ma zapewniać maksimum funkcjonalności. Jeżeli jednak bliżej przyjrzymy się Fordowi, to mimo tradycyjnego kształtu samochód ma swój własny charakter. Masywny grill oraz duże, ciekawie zaprojektowane światła xenonowe zmniejszają wizualnie przód, a przetłoczenia, które zaczynają się na przednich światłach kontynuowane są przez cała linię boczną.