BMW i8 Coupe i BMW i8 Roadster zbliżają się do końca produkcji

Ostatnia prosta na drodze do „Galerii Sław” samochodów sportowych BMW: sześć lat po wprowadzeniu na rynek BMW i8 kończy swój cykl życia. W kwietniu 2020 r. zakończy się produkcja BMW i8 Coupe i BMW i8 Roadster, ale sportowe samochody hybrydowe plug-in już od dawna uznawane są za kamienie milowe w historii firmy.

BMW i8 rozpoczęło swój światowy sukces jako unikalna symbioza futurystycznej stylistyki i przyszłościowej technologii. Pierwszy model hybrydowy plug-in BMW Group był prekursorem dynamicznej, a zarazem ekologicznej radości z jazdy i stał się synonimem fascynacji jazdą ze zelektryfikowanym napędem. Stworzył podwaliny dla szerokiej gamy obecnie oferowanych przez BMW Group modeli hybrydowych typu plug-in. BMW i8 jest jednocześnie najpopularniejszym na świecie sportowym samochodem z napędem hybrydowym. Z wynikiem ponad 20 tys. sztuk sprzedanych od 2014 roku osiągnęło wyższą sprzedaż niż wszyscy konkurenci w tym segmencie razem wzięci.

Już BMW Vision EfficientDynamics było kuszącą perspektywą indywidualnej mobilności w przyszłości. Model studyjny przedstawiony na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych (IAA) we Frankfurcie nad Menem w 2009 r. stanowił zapowiedź połączenia typowej dla marki radości z jazdy i inspirującej stylistyki ze wzorcowym zrównoważonym rozwojem. Model studyjny sportowego samochodu w konfiguracji 2+2 z drzwiami skrzydłowymi, nową interpretacją typowego języka stylistycznego BMW w pełni nastawioną na estetykę i wydajność, hybrydowym systemem plug-in i napędem na wszystkie koła spotkał się z doskonałym przyjęciem. Zapowiedź przeniesienia głównych cech jego stylistyki i technologii do samochodów seryjnych nowej marki BMW i, a tym samym rozpoczęcia nowej ery radości z jazdy, szybko wywołała entuzjastyczne reakcje.

Sygnał startowy dla spójnej strategii elektryfikacji

BMW i8 miało swoją światową premierę razem z BMW i3 na targach IAA w 2013 roku. Podwójny debiut był sygnałem startowym dla wdrożenia kompleksowej strategii elektryfikacji, dzięki której BMW Group już na wczesnym etapie konsekwentnie wyznaczyła kurs na program modelowy nastawiony na zrównoważoną radość z jazdy. Obecnie firma jest jednym z wiodących na świecie dostawców samochodów ze zelektryfikowanym napędem. Oprócz w pełni elektrycznych BMW i3, BMW i3s i MINI Cooper SE modele hybrydowe plug-in dostępne są we wszystkich istotnych segmentach, począwszy od klasy samochodów kompaktowych i klasy średniej, poprzez BMW X po samochody sportowe i luksusowe limuzyny. Do roku 2023 BMW Group planuje rozszerzyć swoją ofertę do 25 zelektryfikowanych modeli, z czego ponad połowa będzie w pełni elektryczna.