BMW M3 Touring od AC Schnitzer już dostępne!

Ponad 30 lat zajęło BMW, aby po raz pierwszy wprowadzić na rynek wersję Touring klasycznego samochodu sportowego jakim jest niewątpliwie M3.

Chociaż kombi zawsze jest zwykle częściej klasyfikowane jako samochód rodzinny, zespół projektowy AC Schnitzer uznał tę pozorną sprzeczność za idealne wyzwanie, aby zoptymalizować właśnie wersję kombi. Wyzwanie, polegające na tym, aby jeszcze bardziej zoptymalizować BMW M3 Touring i poprawić jego sportowy charakter, mimo że auto jest już bardzo dobrze przygotowane w produkcji seryjnej.

     

BMW M3 Touring od AC Schnitzer

Kombi czy nie, 6. seria G80/G81 to najmocniejsza generacja M3 w historii

Dotyczy to również wersji AC Schnitzer. Nigdy wcześniej nie było większej mocy i dynamiki jazdy w BMW Serii 3, a już na pewno nie w wersji kombi. Tę dodatkową moc i sportowy charakter można poczuć w zaprezentowanym M3 Touring w każdej sytuacji: zarówno na torze wyścigowym, jak i podczas codziennej jazdy po drogach publicznych.

Modyfikacja oferowana przez AC Schnitzer zapewnia zwiększenie mocy silnika w dwóch wersjach. W pierwszej (Step I) moc zostaje zwiększona z 375 kW/510 KM i 650 Nm do 434 kW/590 KM/750 Nm. Dla kogo to wciąż jest za mało, AC Schnitzer oferuje jeszcze upgrade do Step II, który zwiększa moc BMW M3 Touring do 449 kW/610 KM/750 Nm.

W tej drugiej wersji dostarczany jest podwójny sportowy tłumik AC Schnitzer z podwójnymi karbonowymi końcówkami wydechu “Sport” po każdej stronie. Taki układ wydechowy jest również dostępny jako dodatek do modernizacji w wersji Step I oraz jako indywidualna przeróbka. Taki wydech zapewnia to, co przyprawia o szybsze bicie serca każdego fana tuningu: mocny, sportowy dźwięk z ulepszonego układu wydechowego przy jednoczesnej poprawie przepływu spalin.

     

Modyfikacje mogą obejmować również zawieszenie

Możemy otrzymać M3 Touring z zestawem sprężyn AC Schnitzer obniżającym auto o 15 – 20 mm na przedniej osi (na tylnej osi pozostają standardowe sprężyny) lub z regulowanym zawieszeniem AC Schnitzer RS (coilover), które sprawi, że każdy kierowca tak zmodyfikowanego BMW M3 zda sobie sprawę podczas pokonywania zakrętów, że prawdziwe wyczucie dynamiki jazdy pochodzi tylko z Aachen.

“Lepiej szybko niż ciężko” – to filozofia stojąca za tuningiem zawieszenia AC Schnitzer i czuć ją w każdej sytuacji. Prowadzenie z zawieszeniem regulowanym RS jest w zasadzie takie samo jak w wersji standardowej: ważne są dobre reakcje na zmianę obciążenia i delikatna podsterowność na granicach, jednak dzięki zawieszeniu RS możliwe są znacznie wyższe prędkości w zakrętach, przy absolutnie komfortowym prowadzeniu takiego auta na co dzień.