Citroen OLI – śmiała wizja, która zapewni przyszłość marce

Prognozy dotyczące przystępnej cenowo mobilności oraz sukces modelu Ami stały się impulsem dla marki Citroen, aby wynieść niekonwencjonalne podejście na wyższy poziom i zaprojektować koncepcyjny model: Citroen oli.

     

Citroen oli [all-ë]

Nowatorski model Ami potwierdził, że marka Citroen ma odwagę, by iść pod prąd i realizować złożone przez siebie zobowiązanie, aby zapewnić prosty i w pełni elektryczny środek transportu dla wszystkich. Był to także bodziec do rozwoju modelu oli, rewolucyjnego i innowacyjnego „laboratorium na czterech kółkach”, zaprojektowanego, by rozwijać rozwiązania z zakresu mobilności z myślą o rodzinach, przełamywać panujące w branży trendy na ciężkie, skomplikowane i drogie samochody elektryczne.

   „Nazwa projektu «oli» nawiązuje do modelu Ami, bo jest nie tylko kwintesencją wszystkich jego cech, ale także kolejnym dowodem na to, że marka Citroen jest w stanie zapewnić konkretną, W PEŁNI elektryczną mobilność dla WSZYSTKICH ludzi w nieszablonowy i odpowiedzialny sposób, który przynosi radość” – powiedział Vincent Cobée, dyrektor marki Citroen.

To także projekt, który wyznacza dalszy kierunek prac dla Citroena: śmiały, kompleksowy manifest pełen inteligentnych i w pełni wykonalnych pomysłów, które kładą nacisk na zmniejszenie masy i uproszczenie złożoności konstrukcji, by zmaksymalizować wydajność, zapewnić wszechstronność i dostępności. oli symbolizuje etap, na którym trend, by mieć „więcej” zostanie zastąpiony przez konstruktywne „wystarczająco”, czyli: „tyle, ile potrzebujesz lub jest konieczne”. [Słownik języka polskiego PWN]

Warto przy tym podkreślić, że wiele koncepcji i nowatorskich rozwiązań zastosowanych w koncepcyjnym modelu oli zostanie wykorzystanych w przyszłych elektrycznych samochodach marki Citroen.

Jeśli uznamy, że model Ami wyznaczał mały krok w kierunku realizacji tej strategii, to można też powiedzieć, że model oli sygnalizuje gwałtowny skok do przodu. Oli udowadnia, że jeśli zamiast ważącego 2500 kg „pałacu na czterech kółkach”, wyposażonego w mnóstwo ekranów i gadżetów, damy klientom elementy wyposażenia, których potrzebują i chcą je mieć, a dodatkowo wykorzystamy w nowatorski sposób materiały i zrównoważone procesy produkcji, będziemy w stanie zaspokoić społeczne zapotrzebowanie na niedrogie i pożądane przez konsumentów zeroemisyjne samochody, które wpisują się w różne style życia.