Corolla Cross nowym hitem na polskim rynku

Ponad 600 zamówień w 3 tygodnie. Zainteresowanie polskich klientów Corollą Cross wskazuje, że nowy model może stać się kolejnym bestsellerem marki.

Corolla Cross to zupełnie nowy model, który właśnie wchodzi na europejski rynek. Kompaktowy SUV łączy atuty Corolli – najpopularniejszego samochodu w historii motoryzacji, oraz RAV4 – pioniera segmentu SUV-ów z samonośnym nadwoziem. Zainteresowanie polskich klientów Corollą Cross wskazuje, że nowy model może stać się kolejnym bestsellerem marki. W ciągu pierwszych trzech tygodni przedsprzedaży salony Toyoty zebrały ponad 600 zamówień.

Corolla Cross dołącza do gamy pięciu SUV-ów i crossoverów Toyoty reprezentujących wszystkie segmenty – od najmniejszego Aygo X po 7-osobowego Highlandera. Nowy model należy do najbardziej poszukiwanego na europejskim rynku segmentu rodzinnych kompaktowych SUV-ów, wnosząc do niego technologię hybrydową najnowszej, piątej generacji, inteligentny napęd na cztery koła AWD-i, świetne właściwości jezdne typowe dla architektury TNGA i wyjątkowo rozbudowany zestaw systemów bezpieczeństwa czynnego trzeciej generacji.

Samochód trafi do pierwszych klientów jesienią 2022 roku, a obecnie przyjmowane są zamówienia w ramach przedsprzedaży. Corolla Cross daje możliwość wyboru trzech wersji wyposażenia i trzech dodatkowych pakietów.

Duża popularność napędu na cztery koła AWD-i

Ponad 45% zamówień na Corollę Cross dotyczy samochodów z napędem na cztery koła. Nowy model to pierwsza Corolla, w której jest dostępny inteligentny napęd AWD-i, sprawdzony w innych SUV-ach Toyoty.

Bazą dla AWD-i jest pełny napęd hybrydowy, który zapewnia samochodom marki wyjątkową oszczędność i płynną, dynamiczną jazdę. W Corolli Cross zastosowano układ hybrydowy piątej generacji z silnikiem 2,0 l o łącznej mocy 197 KM, o osiem procent większej w porównaniu z układem czwartej generacji. Za dobre osiągi w trybie EV odpowiada silnik elektryczny o mocy 113 KM i 206 Nm momentu obrotowego. Dodatkowy elektryczny silnik montowany przy tylnej osi o mocy 41 KM jest dołączany automatycznie, zwiększając przyczepność i dając większe poczucie bezpieczeństwa na miękkich lub śliskich nawierzchniach. Auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,1 sekundy. Nowy, bardziej wydajny układ napędowy z większą baterią i nowym oprogramowaniem umożliwia pokonywanie jeszcze większych dystansów w bezemisyjnym trybie elektrycznym.