Corolla Cross poszerza gamę Toyoty w segmencie C

Wraz z nową Toyotą Corollą Cross po raz pierwszy do rodziny Corolli, najlepiej sprzedającego się samochodu na świecie, dołącza wariant z segmentu SUV, który oferuje przestrzeń i praktyczność, a także atrakcyjny design. Nowy model nie tylko uzupełnia gamę Corolli, w której są już odmiany hatchback, TS kombi oraz sedan, ale sprawia też, że oferta Toyoty w segmencie SUV jest najszersza na europejskim rynku.

        

Nowa Toyota Corolla Cross

Samochód powstał w architekturze TNGA Toyoty. Za bazę posłużyła najnowsza odmiana platformy GA-C, co miało wpływ na stylistykę auta, jego wnętrze, zastosowane technologie, a także właściwości jezdne.

Stylistyka i wnętrze

Wyraziste i masywne nadwozie nowego SUV-a Toyoty zostało stworzone z myślą o europejskim rynku. Corolla Cross ma 4 460 mm długości, 1 825 mm szerokości, 1 620 mm wysokości, a rozstaw osi wynosi 2 640 mm. Wymiarami plasuje się pomiędzy modelami Toyota C-HR oraz RAV4, czyli w samym sercu segmentu C-SUV, oferując wygodę, praktyczność i wszechstronność, które są tak ważne dla rodzin z dziećmi.

Każdy z pasażerów ma doskonałą widoczność, a przestrzeń nad głową i na nogi jest wystarczająco obszerna. Tylne drzwi otwierają się szeroko, a opcjonalny panoramiczny dach zapewnia poczucie przestrzeni i dodatkowe doświetlenie kabiny. Dostęp do bagażnika jest wygodny za sprawą niskiego progu załadunkowego i wysoko otwieranej klapy bagażnika, dzięki czemu umieszczenie sporych przedmiotów jak wózki czy rowery nie będzie problemem.

        

Piąta generacja napędu hybrydowego

Corolla Cross jest pierwszym globalnym modelem Toyoty, w którym zastosowano napęd hybrydowy piątej generacji.

Nowa generacja niewymagającego ładowania układu hybrydowego Toyoty w wersji z napędem na przód lub z inteligentnym napędem na cztery koła (AWD-i) korzysta z atutów poprzednika, ale ma większy moment obrotowy, większą moc silnika elektrycznego. Napęd ten jest bardziej wydajny i przyjemniejszy w prowadzeniu niż jego poprzednik.