Dodge Charger Daytona SRT Concept ujawnia drogę do elektryfikacji

Podczas targów SEMA w Las Vegas Dodge przedstawił entuzjastom wydajności wskazówki dotyczące przyszłych produktów w okresie poprzedzającym premierę pierwszego na świecie zelektryfikowanego muscle cara. W ramach ekspozycji marki Dodge zaprezentowany został Dodge Charger Daytona SRT Concept.

     

Dodge Charger Daytona SRT Concept

Odbywające się w dniach 1-4 listopada 2022 roku, targi Specialty Equipment Market Association (SEMA) w Las Vegas, są największym na świecie wydarzeniem w branży motoryzacyjnej. Oprócz wspomnianego Chargera Daytona SRT Concept, na stoisku Dodge’a można było zobaczyć również napędzany akumulatorem elektrycznym samochód typu Banshee, a także sześć samochodów specjalnych Dodge Charger i Challenger z 2023 r. z serii “Last Call” oraz pełną gamę nowych 6- i 8-cylindrowych silników skrzyniowych Direct Connection.

   “SEMA Show to jedno z wielkich zgromadzeń kultury wyczynowej, a Dodge nie zamierza unikać tego wydarzenia, ponieważ opracowujemy kolejną generację muscle cara – takiego, który tak się składa, że jest w pełni elektryczny” – powiedział Tim Kuniskis, dyrektor generalny marki Dodge – Stellantis. “Technologia idzie do przodu, a tunerzy i specjaliści poruszają się razem z nią. Demonstrujemy, jak oldschoolowy hot-rodding będzie się rozwijał w zelektryfikowanej przyszłości muscle-car.”

Dodge Charger Daytona SRT Concept, pierwotnie pokazany podczas Dodge Speed Week w ramach przygotowań do największego na świecie święta kultury motoryzacyjnej – Woodward Dream Cruise w Michigan, zajął centralne miejsce na skoncentrowanej na osiągach marki Dodge ekspozycji podczas SEMA Show.

Zaprezentowano ulepszenia mocy i osiągów BEV

Najważniejszym punktem wizyty Dodge’a Chargera Daytona SRT Concept na targach SEMA jest zapowiedź dziewięciu możliwych wariantów układu napędowego dla tego całkowicie elektrycznego samochodu. Na targach SEMA zaprezentowano trzy różne poziomy mocy akumulatorów elektrycznych, a także dwa poziomy ulepszeń Dodge Direct Connection dla każdego poziomu mocy.

Dodge przedstawia stopniowe podejście do swoich zelektryfikowanych osiągów, z 400-woltowymi poziomami mocy 340 kilowatów (456 KM) i 440 kilowatów (590 KM) oraz niezapowiedzianym jeszcze, fabrycznie dostarczonym, 800-woltowym pakietem napędowym SRT Banshee.

Poziomy mocy 400 V

340 kilowatów (kW) – wersja podstawowa (455 KM)

  • eStage 1 – 370 kW (495 KM)
  • eStage 2 – 400 kW (535 KM)

440 kilowatów (kW) – wersja podstawowa (590 KM)

  • eStage 1 – 470 kW (630 KM)
  • eStage 2 – 500 kW (670 KM)

Ulepszenia osiągów Direct Connection Stage 1 i Stage 2 wykorzystują “kryształowy” klucz, który podłącza się do deski rozdzielczej. Podstawowa moc i poziomy ulepszeń Direct Connection dla 800-woltowego Banshee zostaną ogłoszone w przyszłości.