Najnowszy samochód SsangYonga typu SUT (sportowo-użytkowy pickup) Musso został pokazany podczas Salonu Motoryzacyjnego w Genewie. Wchodzący na szybko rozwijający się i wysoce konkurencyjny segment rynku samochodów typu SUT/pick-up nowy Musso jest niezwykle wszechstronnym samochodem wielofunkcyjnym, reprezentującym tradycyjne wartości SsangYonga – kompleksowe wyposażenie i konkurencyjną cenę.
Jako wiodący i jedyny koreański producent samochodów typu SUV z napędem 4×4, SsangYong z pełnym przekonaniem przeprowadza odświeżenie całej swojej oferty produktowej. Całkiem niedawno firma ukończyła kompletowanie oferty modeli SUV, wprowadzając na rynek zupełnie nowy flagowy model, Rexton.
Obecnie, zaledwie kilka miesięcy później, SsangYong prezentuje nowego SUT-a, który zastąpi model Actyon Sports (znanego również jako Musso i Korando Sports na innych rynkach). Nowy model na wszystkich rynkach międzynarodowych nazywać się będzie Musso – słowo to oznacza w języku koreańskim nosorożca – a swój potężny, mocny i silny wizerunek dziedziczy po SUV-ie o tej samej nazwie, który firma produkowała od lat 1990-ych.
Ponieważ Musso oparty jest na tej samej architekturze co nowy Rexton, w samochodzie zastosowano tę samą konstrukcję opartą na ramie, która gwarantuje wyjątkową wytrzymałość, doskonałe osiągi w terenie oraz bezpieczeństwo jazdy. Zaprojektowany, aby przewozić pasażerów w komforcie, a ładunki – bezpiecznie, Musso łączy pięciomiejscowy styl nadwozia ze skrzynią ładunkową o pojemności 1011 litra. Ta kombinacja ciężarówki sportowo-użytkowej i samochodu osobowego oznacza, że Musso został tak zaprojektowany, by oferować jednocześnie styl, wydajność i komfort kierowcy oraz rodzinie lub współpracownikom, jak również dużą wszechstronność ładunkową.
Musso napędzany jest tym samym silnikiem e-XDi220, jaki znajduje się w Rextonie. Zapewnia on maksymalną moc w wysokości 181 KM przy 4000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 1400 do 2800 obr./min. Jest dostępny z 6-biegową manualną lub 6-biegową automatyczną skrzynią biegów Aisin, czym zapewnia wyjątkową wydajność i wytrzymałość przekładni.
Wyposażenie samochodu jest niezwykle wszechstronne i obejmuje takie funkcje bezpieczeństwa, jak asystent zmiany pasa jazdy, sygnalizacja poprzecznego ruchu z tyłu oraz wykrywania martwego pola. Także wnętrze Musso jest zaskakująco dobrze wyposażone w porównaniu z innymi SUT-ami i pick-upami, zapewnia mnóstwo przestrzeni dla ramion i nóg, a siedzenia obszyte są skórą Nappa gwarantującą luksus i komfort. Musso posiada również najnowocześniejszy system informacyjno-rozrywkowy, który zawiera 9,2-calowy ekran HD, Apple CarPlay, Android Auto i łączność Bluetooth.
Po europejskim debiucie podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie Musso w maju trafi do sprzedaży w Europie i na całym świecie.
Zewnętrzna stylistyka Musso nadaje pojazdowi śmiałą i muskularną postawę i jest inspirowana „dostojnym ruchem natury”, jednym z elementów języka projektowania SsangYong, Nature-born 3 Motion (potrójny ruch zrodzony w naturze).
Odważna, chromowana linia w poprzek kratki chłodnicy i krzywizna maski zapewniają krzepki wygląd i wrażenie siły. Kratka inspirowana skrzydłami ptaka – obecnie charakterystyczny element wszystkich nowych modeli SsangYonga – rozciąga się aż do reflektorów, a dynamiczne linie charakterystyczne z boku i szczególnie z tyłu dodają samochodowi poczucia mocy i przestronności.
Reflektory HID/halogenowe z zintegrowanymi światłami pozycjonującymi LED i kierunkowskazami zapewniają bardziej wyrafinowany wygląd.
Drzwi zostały zaprojektowane tak, aby ukryć progi wzdłuż dolnej części nadwozia, dzięki czemu pasażerowie wsiadając i wysiadając z samochodu nie brudzą butów, a duże, 20-calowe koła dodatkowo zwiększają rozmiar pojazdu.
Wyjątkowo użyteczna skrzynia ładunkowa liczy 1,011 litrów i jest wystarczająco duża, by pomieścić europalety. Jest również wyposażona w gniazda zasilające 12 V / 120 W oraz haki obrotowe, które pomagają umocować ładunek, taki jak narzędzia, czy sprzęt.
Samochód sprzedawany będzie w ośmiu wariantach kolorystycznych: jedwabiście biała perła, biały, srebrny, kosmiczno-czarny, marmurowa szarość, indyjska czerwień, atlantycki błękit i bordowy brąz.
Wnętrze nowego Musso zostało całkowicie przeprojektowane i oferuje wyrafinowanie oraz nowoczesną atmosferę samochodu osobowego, ale z poczuciem krzepkości, które współgra z wyglądem zewnętrznym, typowym dla pojazdu użytkowego.
Niezwykle dobrze wyposażony jak na pickupa, Musso ma miękkie skórzane siedzenia pokryte skórą Nappa, które można dostosować do trzech różnych poziomów twardości dla optymalnego komfortu kierowcy i pasażera. Ponadto siedzenia z przodu i z tyłu są ogrzewane, z opcją wentylowanych foteli przednich, dzięki czemu długie podróże stają się przyjemniejsze niezależnie od panującej na zewnątrz temperatury.
Zestaw wskaźników o podwyższonej klarowności z 7-calowym ekranem LCD zapewnia dobrą widoczność i przekazuje kierowcy wszelkie niezbędne informacje. Istnieje możliwość spersonalizowania trybu wyświetlania i efektów wizualnych.
Drugi rząd siedzeń jest przeznaczony dla trzech pasażerów. Duża ilość miejsca na nogi i łokcie gwarantuje wygodne podróżowanie.
W skład układu napędowego nowego Musso wchodzi 2,2-litrowy silnik wysokoprężny turbo produkowany przez SsangYonga, który może pochwalić się 181 KM mocy maksymalnej i 400 Nm momentu obrotowego. Bardzo wydajny, cichy i sprawdzony już silnik e-XDi220 zapewnia progresywne przyspieszenie już od momentu ruszenia i wysoki moment obrotowy na niskich obrotach, co jest typowe dla jednostek napędowych SsangYonga.
Do wyboru dostępna jest albo 6-biegowa ręczna, albo 6-biegowa automatyczna skrzynia biegów Aisin, znana z płynności działania i trwałości.
Rozwiązania zastosowane w napędzie na 4 koła oparte zostały na wieloletnich doświadczeniach SsangYonga w tej dziedzinie. Dla osiągnięcia lepszej wydajności i oszczędności paliwowej w samochodzie zainstalowano dołączany napęd 4×4, w którym napędzane na stałe są koła tylne, zaś przednie zostają w razie potrzeby elektronicznie “dołączone”. Przekazywana im moc dostosowywana jest do warunków terenowych oraz drogowych.
Nowy Musso jest również wyposażony w blokadę mechanizmu różnicowego, zapewniającą lepszą trakcję na stromych i śliskich pochyłościach oraz zwiększoną zdolność holowania.
Poziom redukcji NVH (hałas, wibracje i uciążliwości) nowego Musso jest znacznie lepszy w porównaniu do modelu, który zastępuje, dzięki ośmiu punktom mocowania i poliestrowym (PET) okładzinom wewnątrz błotników, zaś zmniejszenie hałasu od podłoża zwiększa komfort podróży. Wnęka silnika ma również lepsze uszczelnienie poprawiające tłumienie dźwięku, blokowanie kurzu oraz wodoszczelność, zaś zamontowanie większych gumowych uchwytów silnika pomaga zmniejszyć hałas i wibracje silnika.
Dzięki zastosowaniu czterowarstwowego uszczelnienia zmniejszony został hałas powodowany przez wiatr, a aerodynamicznie zaprojektowane wycieraczki zapobiegają hałasowi spowodowanemu opływaniem szyby przez powietrze.
Na skutek zastosowania najnowszych technologii i funkcji nowy SsangYong Musso zapewnia najlepsze w swojej klasie bezpieczeństwo i oferuje nawet sześć poduszek powietrznych.
Dzięki konstrukcji ramy typu quad wykonanej ze stali ultra wytrzymałej o współczynniku sprężystości 1,5 GPa na rozciąganie samochód charakteryzuje się większą sztywnością niż konkurencyjne modele. 79,2% konstrukcji zostało wykonane ze stali stali o bardzo wysokiej wytrzymałości, co nie tylko zapewnia znacznie większą wytrzymałość, ale także zmniejsza wagę pojazdu.
Musso stosuje również elementy pochłaniające uderzenia w kierownicy i kolumnie kierownicy, aby zminimalizować obrażenia od zderzenia czołowego. Struktura i materiały zastosowane w przedniej części nadwozia zostały zaprojektowane w celu poprawy bezpieczeństwa pieszych.
Samochód oferuje wiele innych systemów bezpieczeństwa, takich jak asystent zmiany pasa jazdy, sygnalizacja poprzecznego ruchu z tyłu i wykrywanie martwego pola, które zmniejszają ryzyko wypadku dzięki dzięki zaawansowanemu systemowi ostrzeżeń.
Zaawansowany system audio-informacyjny obejmuje radio DAB, Apple CarPlay i Android Auto z funkcją dublowania urządzeń. Wszystkie funkcje, w tym nawigacja wyświetlane są na ekranie 8,0-calowym lub w rozdzielczości HD na szerokim ekranie o przekątnej 9,2 cala (zależnie od modelu); dostępna jest też nawigacja TomTom.
Zestaw wskaźników o podwyższonej klarowności z 7-calowym ekranem LCD zapewnia dobrą widoczność i wspiera kierowcę, zapewniając mu przydatne informacje, takie jak dane z komputera pokładowego, czy szczegółowe komunikaty z systemu nawigacji satelitarnej. Użytkownik ma do wyboru trzy różne wyświetlacze cyfrowe.
Inne funkcje obejmują automatyczne zamykanie drzwi – blokowanie zamków, kiedy kluczyk oddala się od pojazdu, łatwy dostęp – automatyczną regulację pozycji fotela kierowcy po otwarciu drzwi, dwustrefową w pełni zautomatyzowaną klimatyzację z filtrami drobnosiatkowymi oraz gniazdo zasilania 12V / 120W w strefie ładunkowej.
Z przodu i z tyłu samochodu zamontowane zostały kamery, a najnowszy zestaw elektronicznych urządzeń bezpieczeństwa obejmuje monitorowanie przestrzeni 360° wokół pojazdu.
WYPOSAŻENIE MECHANICZNE
UKŁAD KIEROWNICZY
KOŁA I OPONY
FOTELE
WYPOSAŻENIE I WYGLĄD ZEWNĘTRZNY
WYPOSAŻENIE I WYGLĄD WEWNĘTRZNY
WYGODA
BEZPIECZEŃSTWO
KLIMATYZACJA
* Powyższe wyposażenie oparte jest na specyfikacji europejskiej.
Strona internetowa AutoEFL wykorzystuje pliki cookie, które mogą być wykorzystywane przez firmy badawcze i reklamowe w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z serwisu.
Więcej informacji o plikach cookies.
Techniczne Pliki Cookies są wykorzystywane do prawidłowego działania portalu i bezpiecznej komunikacji zwrotnej z klientami. Ich użycie jest niezbędne do funkcjonowania serwisu autoefl.pl.
Nazwa | Wygaśnięcie | Opis |
Google Maps | 7 dni | Używamy Google Maps API, aby wyświetlać interaktywną mapę lokalizacji partnerów AutoEFL. Przy korzystaniu z Google Maps informacje na temat korzystania przez Ciebie z tej witryny internetowej (w tym na temat Twojego adresu IP) może być przekazana do serwerów Google w Stanach Zjednoczonych i tam może być przechowywana przez Google. |
Google Analytics | 24 miesiące | Używamy popularnego narzędzia analitycznego dostarczonego przez Google, aby wspierał nas w generowaniu statystyk serwisu, celem sprawdzenia poprawności wyświetalania stron oraz poprawy wygody użytkowników. Wyłączyliśmy tutaj funkcjonalność dotyczącą profilowania użytkowników oraz zbierania list marketingowych w celach remarketingowych. |
Analityczne Pliki Cookies pozwalają zbierać informacje o interakcjach oraz zachowaniach użytkowników w naszym serwisie.
Nazwa | Wygaśnięcie | Opis |
HotJar | 30 dni | Używamy narzędzia Hotjar do analizy zachowania użytkowników naszej stronie, celem jej optymalizacji pod kątem doświadczeń naszych użytkowników. |
Reklamowe Pliki Cookies służą do dostosowania reklam oraz treści wyświetlanych użytkownikowi na naszej stronie lub stronach naszych partnerów reklamowych.
Nazwa | Wygaśnięcie | Opis |
SALESmanago | 120 dni | SALESmanago to narzędzie służące do automatyzacji marketingu internetowego, która dostarcza rozwiązania wspierające nasze działania marketingowe w sieci internetowej. |
Google Ads | 540 dni | Korzystamy z Google Ads do gromadzenia informacji o aktywności użytkownika na autoefl.pl oraz w serwisach zewnętrznych, prezentujących nasze reklamy. |
Google Analytics | 730 dni | Google Analytics używamy do profilowania użytkowników oraz tworzenia list marketingowych wykorzystywanych później w działaniach remarketingowych. Wykorzystywane jest to głównie do lepszego kierowania reklam i dokładniejszego mierzenia skuteczności kampanii reklamowych. |
Społecznościowe Reklamowe Pliki Cookies służą dopasowaniu przekazu marketingowego w serwisach społecznościowych (social media).
Nazwa | Wygaśnięcie | Opis |
540 dni | Serwis autoefl.pl wykorzystuje plik cookie Facebooka, celem wyświetlenia reklam na Facebooku lub w sieci reklamowej Facebooka. Reklamy są wyświetlane tym użytkownikom, którzy wcześniej odwiedzili nasz serwis. | |
540 dni | Serwis wykorzystuje plik cookie Twitter, celem wyświetlenia reklam na Twitter lub w sieci reklamowej Twitter. Reklamy są wyświetlane tym użytkownikom, którzy wcześniej odwiedzili nasz Serwis. |