Opel jest liderem branży motoryzacyjnej we wdrażaniu przyszłej europejskiej normy emisji spalin Euro 6d-TEMP, która uwzględnia emisję w warunkach rzeczywistych (RDE), mierzoną na drogach publicznych. Chociaż nowe rygorystyczne limity dla wszystkich nowo rejestrowanych samochodów wchodzą w życie dopiero od września 2019 roku, czyli za ponad 15 miesięcy, większość wersji poszczególnych modeli Opla już dziś jest zgodna z Euro 6d‑TEMP. Jednostki benzynowe i przystosowane do spalania LPG spełniające normę Euro 6d‑TEMP będą dostępne w całej gamie modelowej — czyli w Oplach ADAM, KARL i Corsa, Astra, Cascada i Insignia oraz Mokka X, Crossland X, Grandland X i Zafira – oraz spełniające wymagania nowej normy silniki Diesla montowane w tych modelach. Nowe diesle 1.6 przeznaczone do Insignii stanowią kolejny etap wdrażania zgodności z normą Euro 6d‑TEMP w firmie Opel.
Oprócz wprowadzania nowych silników, takich jak mocny, oszczędny i przyjazny dla klimatu diesel 1.5 o mocy 96 kW/130 KM w Grandlandzie X (zużycie paliwa[1]: 4,7–4,7 l/100 km w cyklu miejskim, 3,9–3,8 l/100 km poza miastem, 4,2–4,1 l/100 km w cyklu mieszanym; emisja CO2: 110–108 g/km), Opel modernizuje też dotychczasowe jednostki, aby dzięki najnowocześniejszej technologii zoptymalizować oczyszczanie spalin zgodnie z wymaganiami Euro 6d‑TEMP. Zatem diesel 1.6 w Insignii jest teraz wyposażony w układ selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) (zużycie paliwa[1] w Insignii Grand Sport z silnikiem 1.6 D o mocy 81 kW/110 KM: 5,2 l/100 km w cyklu miejskim, 3,9 l/100 km poza miastem, 4,4 l/100 km w cyklu mieszanym; emisja CO2: 116 g/km; Sports Tourer: 5,4 l/100 km w cyklu miejskim, 4,2 l/100 km poza miastem, 4,6 l/100 km w cyklu mieszanym; emisja CO2: 121 g/km; zużycie paliwa[1] w Insignii Grand Sport z silnikiem 1.6 D o mocy 100 kW/136 KM: 7,0–5,8 l/100 km w cyklu miejskim, 4,6–4,2 l/100 km poza miastem, 5,5–4,8 l/100 km w cyklu mieszanym; emisja CO2: 144–126 g/km; Sports Tourer: 7,0–6,0 l/100 km w cyklu miejskim, 4,7–4,5 l/100 km poza miastem, 5,5–5,0 l/100 km w cyklu mieszanym; emisja CO2: 146–132 g/km). Mimo umiarkowanego zużycia paliwa Insignia 1.6 D charakteryzuje się znakomitymi osiągami. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w około 10,5 sekundy i rozwija prędkość maksymalną do 212 km/h.
W procesie selektywnej redukcji katalitycznej płyn AdBlue wtryskiwany jest do spalin. Roztwór rozkłada się do amoniaku, który pozostaje na podłożu katalizatora. Tlenki azotu (NOx) dostające się do katalizatora ze spalinami są następnie wybiórczo redukowane do azotu i pary wodnej. Samochody zgodne z Euro 6d‑TEMP, takie jak Insignia, nie będą zatem podlegały planowanym zakazom wjazdu pojazdów z silnikami Diesla do centrów miast.
Zaangażowanie firmy Opel we wdrażanie zgodności z normą Euro 6d‑TEMP wpisuje się w strategię marki, która chce być liderem redukcji emisji spalin w samochodach. Kolejnym etapem w realizacji tego celu będzie wprowadzenie czterech zelektryfikowanych modeli do 2020 roku, w tym nowej generacji Corsy, która będzie dostępna także jako samochód w pełni elektryczny. Do 2024 roku Opel zamierza osiągnąć pełną elektryfikację w segmencie samochodów osobowych. Wszystkie modele tej marki będą oferowane w wersjach z hybrydowym lub akumulatorowym napędem elektrycznym — obok wersji z silnikami spalinowymi.
Wybierz pojazd i rodzaj finansowania
Strona internetowa AutoEFL wykorzystuje pliki cookie, które mogą być wykorzystywane przez firmy badawcze i reklamowe w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z serwisu.
Więcej informacji o plikach cookies.
Techniczne Pliki Cookies są wykorzystywane do prawidłowego działania portalu i bezpiecznej komunikacji zwrotnej z klientami. Ich użycie jest niezbędne do funkcjonowania serwisu autoefl.pl.
Nazwa | Wygaśnięcie | Opis |
Google Maps | 7 dni | Używamy Google Maps API, aby wyświetlać interaktywną mapę lokalizacji partnerów AutoEFL. Przy korzystaniu z Google Maps informacje na temat korzystania przez Ciebie z tej witryny internetowej (w tym na temat Twojego adresu IP) może być przekazana do serwerów Google w Stanach Zjednoczonych i tam może być przechowywana przez Google. |
Google Analytics | 24 miesiące | Używamy popularnego narzędzia analitycznego dostarczonego przez Google, aby wspierał nas w generowaniu statystyk serwisu, celem sprawdzenia poprawności wyświetalania stron oraz poprawy wygody użytkowników. Wyłączyliśmy tutaj funkcjonalność dotyczącą profilowania użytkowników oraz zbierania list marketingowych w celach remarketingowych. |
Analityczne Pliki Cookies pozwalają zbierać informacje o interakcjach oraz zachowaniach użytkowników w naszym serwisie.
Nazwa | Wygaśnięcie | Opis |
HotJar | 30 dni | Używamy narzędzia Hotjar do analizy zachowania użytkowników naszej stronie, celem jej optymalizacji pod kątem doświadczeń naszych użytkowników. |
Reklamowe Pliki Cookies służą do dostosowania reklam oraz treści wyświetlanych użytkownikowi na naszej stronie lub stronach naszych partnerów reklamowych.
Nazwa | Wygaśnięcie | Opis |
SALESmanago | 120 dni | SALESmanago to narzędzie służące do automatyzacji marketingu internetowego, która dostarcza rozwiązania wspierające nasze działania marketingowe w sieci internetowej. |
Google Ads | 540 dni | Korzystamy z Google Ads do gromadzenia informacji o aktywności użytkownika na autoefl.pl oraz w serwisach zewnętrznych, prezentujących nasze reklamy. |
Google Analytics | 730 dni | Google Analytics używamy do profilowania użytkowników oraz tworzenia list marketingowych wykorzystywanych później w działaniach remarketingowych. Wykorzystywane jest to głównie do lepszego kierowania reklam i dokładniejszego mierzenia skuteczności kampanii reklamowych. |
Społecznościowe Reklamowe Pliki Cookies służą dopasowaniu przekazu marketingowego w serwisach społecznościowych (social media).
Nazwa | Wygaśnięcie | Opis |
540 dni | Serwis autoefl.pl wykorzystuje plik cookie Facebooka, celem wyświetlenia reklam na Facebooku lub w sieci reklamowej Facebooka. Reklamy są wyświetlane tym użytkownikom, którzy wcześniej odwiedzili nasz serwis. | |
540 dni | Serwis wykorzystuje plik cookie Twitter, celem wyświetlenia reklam na Twitter lub w sieci reklamowej Twitter. Reklamy są wyświetlane tym użytkownikom, którzy wcześniej odwiedzili nasz Serwis. |