Ford Ranger Raptor to samochód, którego nie trzeba nikomu przedstawiać. Wyczynowy pickup przygotowany został przez Ford Performance – sportowy dział Forda. To super wydajna, potężna rajdowa terenówka, którą możesz kupić w salonie. Oto 10 rzeczy, które warto o nim wiedzieć.
Opracowany przez Ford Performance nowy Ranger Raptor jest jeszcze bardziej zaawansowany technologicznie. Łączy w sobie surową moc z wysoką wytrzymałością oraz niebywałymi możliwościami w terenie. Jest znacznie szybszy i naszpikowany nowymi funkcjami, a na dodatek wygląda wręcz niesamowicie.
Nowy Ford Ranger Raptor to prawdziwie terenowa rajdówka, którą możesz kupić w salonie. Samochód zdołał już udowodnić swoją wyczynową wartość w Rajdzie Baja 1000 – imprezie sportowej uznawanej za najtrudniejszy rajd terenowy na świecie. Wartym zapamiętania jest fakt, że nowy Ranger Raptor startował w kategorii SCORE – stworzonej dla cywilnych pickupów. Oznacza to, że jego silnik, skrzynia biegów i układ napędowy były seryjne!
Rajd Baja 1000 był pierwszym sprawdzianem Rangera Raptora nowej generacji. Zespół ukończył rajd w czasie 26 godzin, 21 minut i 39 sekund, zajmując pierwsze miejsce wśród pojazdów seryjnych. Samochód przejechał ten najtrudniejszy na świecie rajd bez żadnych nieplanowanych postojów, nawet bez przebitej opony. Po zakończeniu zawodów zespół wrócił nim na kołach do Kalifornii.
1. Nowy Ford Ranger Raptor ma mnóstwo mocy
Ford Ranger Raptor wyposażony jest w 3-litrowy silnik EcoBoost V6 z podwójnym turbodoładowaniem. Ford Performance wykrzesał z niego aż 292 KM i 491 Nm momentu obrotowego.
Blok silnika wykonano z żeliwa wermikularnego, które jest o około 75 procent wytrzymalsze i do 75 procent sztywniejsze, niż żeliwo stosowane w tradycyjnych odlewach. Ford Performance zadbał o to, by silnik natychmiast reagował na zmiany położenia przepustnicy, a zapożyczony z samochodów wyścigowych system podtrzymania turbo, podobny do tego, który po raz pierwszy zastosowano w samochodach Ford GT i Focus ST – umożliwia pozbawioną „turbo-dziury” reakcję na gaz i natychmiastowy przyrost mocy.
2. Nowy, zaawansowany układ stałego napędu na cztery koła
Nowy Ranger Raptor otrzymał zaawansowany system stałego napędu na cztery koła z 10-stopniową automatyczną skrzynię biegów. Układ ma blokowane mechanizmy różnicowe z przodu i z tyłu – element absolutnie niezbędny dla entuzjastów jazdy w trudnym terenie. Ponadto, dla każdego z biegów silnik ma zaprogramowany indywidualny profil doładowania, co również wpływa na podniesienie osiągów.