Ford z szeroką gamą usportowionych modeli ST

Ford od lat kojarzy się z niezwykle zróżnicowaną ofertą samochodów, zarówno osobowych jak i dostawczych. Marka słynie z wielu rodzajów samochodów – dzielnych i mocnych pick-upów, przestronnych rodzinnych SUV-ów, pojemnych i oszczędnych pojazdów dostawczych, a także aut sportowych dostarczających niezapomnianych wrażeń podczas jazdy. W ostatnim czasie Ford jest jedynym z liderów przemian na rynku motoryzacyjnym związanych z oferowaniem niezwykle atrakcyjnych pojazdów zelektryfikowanych i całkowicie elektrycznych.

Emocje gwarantowane przez Ford Performance

Opierając się na dziedzictwie marki i wykorzystując swoje unikalne doświadczenia związane z dziesięcioleciami spędzonymi na torach i odcinkach specjalnych na całym świecie, Ford od lat oferuje fanom sportowych emocji usportowione wersje swoich najpopularniejszych modeli. I co ciekawe to właśnie te najpopularniejsze modele – a więc Fiesta, Puma i Focus – były na przestrzeni ostatnich lat bazą do powstania niezwykle konkurencyjnych samochodów rajdowych najwyższej klasy WRC, które wygrywały wiele rajdów.

Marka od lat święci ogromne sukcesy w sportach motorowych. Dostarczała silniki dla bolidów Formuły 1, wygrywała legendarne 24-godzinne wyścigi Le Mans, a przede wszystkim odnosiła i odnosi triumfy w Rajdowych Mistrzostwach Świata WRC. W tym roku Sebastien Loeb wygrał legendarny Rajd Monte Carlo za kierownicą debiutującego w najwyższej klasie Forda Pumy w specyfikacji Rally1.
Niezależnie jednak od tego, czy to samochód rajdowy w specyfikacji WRC czy usportowiona wersja, wszystkie auta łączy jedno – niezapomniane wrażenia i radość z jazdy. Gama modeli ST od lat kojarzy się z generowaniem większej dozy emocji podczas codziennej jazdy i w tym aspekcie nic się nie zmienia. Obecnie w Polsce dostępne są trzy modele przygotowane przez Ford Performance i oznaczone logo ST – Fiesta, Puma i Focus. Czym się charakteryzują i dla kogo są stworzone?

Ford Fiesta ST

Fiesta ST jest najmniejszym z przedstawicieli rodziny ST, co nie oznacza, że brakuje jej zadziorności – wręcz przeciwnie. Odpowiada za nią bowiem 1,5-litrowy silnik Ford EcoBoost o mocy 200 KM, który w konfiguracji z 6-stopniową manualną skrzynią biegów potrafi rozpędzić samochód od 0 do 100 km/h w 6,5 sekundy, zaś prędkość maksymalna wynosi 230 km/h.

Fiesta ST zdecydowanie wyróżnia się na tle innych wersji tego modelu. Przede wszystkim jako jedyną można ją skonfigurować ze specjalnym zielonym lakierem Mean Green, którego dopełnieniem są liczne oznaczenia ST oraz Ford Performance. Ford dla tej wersji przygotował także unikalne, 18-calowe obręcze kół, dodające sportowego charakteru.

O usposobieniu samochodu najlepiej świadczą jednak tryby jazdy. Poza tym normalnym przygotowano tryby Sport oraz Track, przeznaczony specjalnie na tor wyścigowy. Precyzyjnie dostrajają one pracę silnika w zależności od warunków i potrzeb, dostosowując także czułość pedału hamulca czy układu kierowniczego.