G-Power G3M Bi-TURBO czyli BMW M3 G80 o mocy do 720 KM

Aktualny model BMW M3 z generacji G80 to bez wątpienia jedna z absolutnie czołowych gwiazd BMW M. Sportowy samochód klasy średniej może pochwalić się fabryczną mocą do 510 KM i ma niespotykane w swoim segmencie właściwości jezdne.

     

     

G-Power G3M Bi-TURBO

Od teraz to samo BMW M3 jest jeszcze bardziej brutalne dzięki optymalizacji dokonanej przez specjalistów z G-POWER Engineering. Od prawie 40 lat marka G-POWER jest synonimem pierwszoligowego tuningu tych bardziej potężnych samochodów oferowanych przez BMW, a szczytem dotychczasowej oferty modyfikacyjnej G-POWER dla BMW M3 jest właśnie wersja oznaczona jako G3M Bi-TURBO.

Technicznym sercem modernizacji jest oczywiście optymalizacja mapowania 3,0-litrowego rzędowego silnika sześciocylindrowego twin-turbo (S58B30T0), z trzema poziomami mocy do wyboru. W najwyższej konfiguracji optymalizacja oprogramowania GP-720 obejmuje m.in. zwiększenie prędkości maksymalnej do 320 km/h i przeprogramowanie odcięcia paliwa (OFC), co daje moc rzędu 720 KM (529 kW) i 850 Nm momentu obrotowego.

W skład modyfikacji wchodzi też układ wydechowy G-POWER DEEPTONE, adaptujący się do standardowego systemu sterowania klapami i oferujący różne ustawienia dźwięku. Zastosowane rozwiązanie zmniejsza ciśnienie wsteczne spalin i optymalizuje odprowadzenie strumienia spalin. Komponenty obejmują sportowe rury (downpipe) z wysokoprzepływowymi (200 CPSI) katalizatorami z wkładem metalowym, tłumik środkowy i tylny oraz dwie 100 mm i dwie 110 mm rury wydechowe z powłoką węglową.

W niższych poziomach mocy G3M Bi-TURBO generuje moc 670 KM (493 kW) z momentem obrotowym 800 Nm lub 620 KM (456 kW) i 750 Nm. W przypadku tego ostatniego wariantu efekt osiągnięto dzięki oprogramowaniu optymalizującemu w wersji GP-620 i tylnemu tłumikowi DEEPTONE, natomiast w wariancie środkowym zastosowano oprogramowanie oznaczone jako GP-670 i układ wydechowy DEEPTONE, składający się w tym przypadku z tłumika środkowego i tylnego.