G-Power G8M Hurricane RR to 900 KM w niepozornym BMW M8 Gran Coupe


Od prawie czterech dekad marka G-POWER dostarcza niezmiennie doskonałe ulepszenia osiągów, które katapultują potężne topowe modele i samochody sportowe niemieckich producentów premium w nieznane sfery mocy.

     

G-Power G8M Hurricane RR

Tradycyjnie ulubionym tematem były pojazdy BMW M, ale teraz pracują z większą różnorodnością samochodów. I choć rezultaty są często estetycznie ekstrawertyczne, nie zawsze musi tak być: prezentowany tym razem G-Power G8M Hurricane RR jest tego doskonałym przykładem.

Głównym czynnikiem stojącym za tym raczej skromnym wyglądem jest brak oklejenia w kolorze GP Orange, który w innych przypadkach był typowy dla pojazdów Hurricane RR. Zamiast tego, G8M ma ciemny odcień fioletu, który tylko nieznacznie kontrastuje z osłoną silnika Venturi RR, również zawartą w pakiecie, która ma błyszczące, w pełni karbonowe wykończenie. Alternatywnie, karbonowa osłona, która również optymalizuje zarządzanie termiczne w przestrzeni silnika jest również dostępna w lakierowanej wersji Venturi RS.
Kute obręcze Hurricane RS w kolorze Jet Black z diamentowym szlifem V1 również płynnie wpisują się w estetykę pojazdu, a ich fronty są polerowane jedynie na krawędziach i w zewnętrznych rejonach szprych. Obręcze mają wymiary 9×21″ i 10,5×21″ i są wyposażone w pasujące opony 285/30 R21 i 295/30 R21. Najbardziej uderzającym elementem kosmetycznym jest prawdopodobnie duże, stałe tylne skrzydło Dynamic wykonane z włókna węglowego.

     

Brutalna siła żywiołu G8M Hurricane RR

W świetle powściągliwego wyglądu brutalna siła żywiołu G8M Hurricane RR na drodze jest tym bardziej zaskakująca dla niewtajemniczonego obserwatora. 4,4-litrowe S63 twin-turbo V8 generuje po modernizacji G-Power nie mniej niż 900 KM i 1.050 Nm momentu obrotowego. Ponadto elektronicznie podniesiono limit prędkości maksymalnej do 330 km/h, uwzględniając homologację opon.

Ten wzrost mocy o prawie 50% jest wynikiem szeroko zakrojonych prac związanych z przebudową silnika: G-Power zainstalował kute tłoki i korbowody, a także dwie opracowane we własnym zakresie chłodnice powietrza doładowującego oraz kompleksowo zoptymalizował turbosprężarkę OEM, stosując m.in. większe obudowy, a także frezowane CNC koła kompresora i turbiny.