Hybrydowy SEAT Tarraco FR PHEV

SEAT zwiększa wydajność modelu Tarraco, wprowadzając po raz pierwszy do sportowej wersji wyposażenia FR hybrydową technologię napędową typu plug-in. Półelektryczna, sportowa wersja Tarraco udowadnia zaangażowanie hiszpańskiego producenta w elektryfikację marki. Do początku 2021 roku SEAT i CUPRA przedstawią 6 kolejnych modeli wykorzystujących napęd elektryczny.

Do globalnego sukcesu SEAT-a, który w ciągu pierwszych siedmiu miesięcy 2019 roku sprzedał rekordową liczbę 369 500 pojazdów, w znacznym stopniu przyczyniła się popularność modelu Tarraco. Ceniony SUV w tym roku doczekał się wersji FR łączącej sportowe wykończenie i technologię hybrydową typu plug-in.


– Wyposażenie Tarraco w napęd typu plug-in Hybrid doskonale ilustruje nasze dążenie do bardziej zrównoważonej mobilności, przy jednoczesnym utrzymaniu wysokiej dynamiki i przyjemności z jazdy charakterystycznych dla samochodów SEAT. Tarraco będzie w segmencie SUV-ów jednym z niewielu modeli z hybrydowym układem napędowym typu plug-in – powiedział Luca de Meo, Prezes SEAT.

Hybrydowy plug-in: czysta wydajność

Zaprojektowany i opracowany w zakładach SEAT-a w Martorell SEAT Tarraco powstaje w niemieckim Wolfsburgu, w sercu Grupy Volkswagen. Dzięki wprowadzeniu hybrydowego napędu plug-in SEAT Tarraco zyska dodatkową wydajność, stając się bardziej zrównoważoną alternatywą dla spalinowych SUV-ów.

Układ napędowy, który składa się z 1,4-litrowego silnika benzynowego TSI o mocy 110 kW, silnika elektrycznego o mocy 85 kW i zestawu akumulatorów litowo-jonowych o mocy 13 kWh, zapewnia kierowcom możliwość adaptacji do różnych trybów jazdy. Hybrydowy układ napędowy pozwala użytkownikom jeździć w trybie czysto elektrycznym przez ponad 50 km*, zmniejszając emisję spalin do zera, albo połączyć efektywność silnika benzynowego z silnikiem elektrycznym. Wprowadzona technologia umożliwi SEAT-owi poprawienie wydajności przy utrzymaniu tego samego poziomu dynamizmu i komfortu jazdy. Całkowita moc wyjściowa systemu Tarraco wynosi 245 KM (180 kW)/400 Nm, co przekłada się na maksymalną prędkość wynoszącą 217 km/h*. Silnik pozwala mu rozpędzić się do 100 km/h w zaledwie 7,4 sekundy*. Oficjalny cykl testów WLTP wykazał, że emisja CO2 utrzyma się poniżej 50 g/km*.

Wykończenie FR: sportowy charakter

Wprowadzenie wykończenia FR do Tarraco to nowy poziom sportowego charakteru w segmencie. Wygląd zewnętrzny pojazdu uległ widocznym modyfikacjom: poszerzono nadkola, usportowiono tylny spojler, a także zastosowano charakterystyczne dla wersji FR 19-calowe felgi aluminiowe, które mogą zostać wymienione na wersję 20-calową. Sportowego charakteru dodaje linia tylnych świateł poprowadzona przez całą szerokość samochodu. Specjalnie dla hybrydowego modelu wprowadzono nowy kolor nadwozia – Fura Grey.