Innowacyjny Ford Puma z miękką hybrydą pod maską

W gamie napędów nowego Forda Puma pojawi się zaawansowany, oszczędny układ miękkiej hybrydy. Model oferuje też klientom największą w swojej klasie funkcjonalność i przyciągające spojrzenia nadwozie kompaktowego crossovera. Dynamiczne osiągi oraz obniżone zapotrzebowanie na paliwo to zasługa 48‑woltowego hybrydowego układu napędowego EcoBoost, w którym elektryczny moment napędowy dyskretnie wspiera osiągi trzycylindrowej, benzynowej jednostki spalinowej 1.0‑EcoBoost o niskim współczynniku tarcia wewnętrznego, generując moc maksymalną 155 KM.

Ford Puma

Puma to nowy rozdział w języku projektowym marki Ford, z niezwykle charyzmatyczną stylizacją, której znakami rozpoznawczymi są wysoko umieszczone przednie reflektory oraz muskularne linie nadwozia. Inspirowane modelami segmentu SUV proporcje zapewniają wyższą pozycję kierowcy, co zwiększa pewność za kierownicą i umożliwia uzyskanie największej w klasie pojemności bagażnika – 456 litrów.

Wśród zaawansowanych systemów, wspierających kierowcę i zapewniających bezstresową jazdę oraz prostszą obsługę samochodu wymienić warto:
•   Adaptacyjny tempomat (ACC) z systemem wyłączania silnika na postoju (Stop & Go), system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości (SSR) i system utrzymania pojazdu na środku pasa ruchu (LCA), które ułatwiają jazdę autostradową oraz poruszanie się w korku,
•   Nowy system wczesnego ostrzegania, który informuje kierowcę o niebezpieczeństwie na drodze przed pojazdem zanim znajdzie się ono w zasięgu wzroku lub polu działania czujników samochodu.

Ponadto Ford Puma to pierwszy model w tym segmencie, który oferuje system bezdotykowej obsługi pokrywy bagażnika oraz funkcję masażu lędźwiowego odcinka kręgosłupa – obydwa rozwiązania dostępne bez dopłat w luksusowej wersji Titanium X. Wersja ST-Line, inspirowana linią modeli Ford Performance, pojawi się w salonach ze sportowymi dodatkami nadwozia, opcjonalnymi czarnymi 19-calowymi felgami z aluminium, ze sportowym zawieszeniem i spłaszczoną u dołu kierownicą. Nowy wariant ST-Line V znacznie podnosi komfort, dzięki skórzanym fotelom Windsor, dostępnym w standardzie i wysokiej klasy systemowi audio B&O.

– Nasi klienci jasno zadeklarowali, że potrzebują kompaktowego auta o wyrazistej stylistyce, które powinno oferować rozwiązania przydatne w codziennym życiu i eksploatacji. W rezultacie powstał nowy Ford Puma – charyzmatyczny, funkcjonalny i oferujących liczne technologie, od foteli z funkcją masażu, po hybrydowy układ napędowy – przekonuje Stuart Rowley, prezes Ford of Europe.

Zaawansowane technologie napędowe

W zeszłym roku roku Ford poinformował, że każdy model, poczynając od nowego Focusa, otrzyma wersję z napędem wykorzystującym silnik elektryczny. Ford Puma jest jednym z 14 zelektryfikowanych pojazdów, które Ford zamierza wprowadzić na rynek do końca obecnego roku.

Nabywcy Pumy będą jednymi z pierwszych, którzy skorzystają z wyrafinowanej architektury miękkiej hybrydy, służącej redukcji zużycia paliwa, która jednocześnie wzmocni radość z jazdy, podnosząc osiągi i przyspieszając reakcje samochodu.