Jaguar XJC by Carlex Design

Carlex Jewel – taką nazwą sygnowane będą kolejne projekty Carlex Design, których główną cechą będzie odniesienie do klasyki motoryzacji. Motywem przewodnim będą oczywiście unikatowe wnętrza, do tego klasyczne kolory w stylu retro i najlepsze, ręcznie patynowane skóry. Zero plastiku we wnętrzu. Tylko skóra, drewno i metal; czasem kamienie szlachetne – w Carlex Jewel zatrudnieni zostali najlepsi fachowcy wyselekcjonowani po piętnastu latach trudnych projektów, przy których zdobywali unikatowe umiejętności. Modele Carlex Jewel będą produkowane w liczbie kilku sztuk w skali roku. Pierwszym z nich jest Carlex XJC, bazujący na nadwoziu kultowego modelu Coupé Jaguara. Rozpoczęliśmy właśnie budowę trzech pierwszych sztuk i w pierwszym roku zamierzamy udostępnić do sprzedaży tylko dwa samochody.

        

       
   

JAGUAR XJC BY CARLEX DESIGN

Jaguar to nocny drapieżnik. Cichy, piękny i zabójczo skuteczny. Samotnik, który nie pogardzi skórą krokodyla i najsilniejszy kot na półkuli zachodniej. Jakie auto marki ze statuetką tego wspaniałego kota na masce najlepiej oddaje charakter wyjątkowego drapieżnika? Bez wątpienia ikona marki stworzona przez Williama Lyonsa – Jaguar XJ, następca wspaniałego 240/340.

Ogromnym wyzwaniem było poprawić doskonale wyglądającego poprzednika, jego elegancję i prestiż. Jednak w 1968 roku zaprezentowano następcę, który z niewielkimi zmianami wyglądu przetrwał, zachowując swój charakter przez niemal ćwierć wieku – w niezmienionej formie 11 lat jako Mk I i Mk II, a po przypudrowaniu przez Pininfarinę – kolejne 13 lat. Ta sama piękna, smukła sylwetka, która nigdy się nie nudzi. Wisienką na torcie tego pięknego modelu jest XJC, czyli XJ Coupé. Produkowany wyłącznie jako Mk II od 1975 do 1978 roku w liczbie niespełna 10500 sztuk jest czarną panterą wśród Jaguarów. Powstawał tylko w rodzimym Coventry z bratem bliźniakiem Daimlerem. Elegancki, szybki i wyjątkowy – był wizytówką marki i obiektem pożądania kierowców, którzy chcieli rozkoszować się jazdą nie z tylnej kanapy, a zza kierownicy.