Kia Rio w nowej odsłonie dostępna od sierpnia

Na liście wyposażenia Rio po faceliftingu pojawiły się nie tylko reflektory wykonane w technologii LED zintegrowane ze światłami do jazdy dziennej, ale również wiele systemów asystujących znanych z samochodów wyższych klas. Należą do nich, między innymi, asystent pasa ruchu, system automatycznego hamowania z funkcją wykrywania pojazdu i pieszego na jezdni, system monitorowania martwego pola, asystent ruszania na wzniesieniu, system automatycznego przełączania świateł mijania na drogowe i odwrotnie oraz system monitorowania zmęczenia kierowcy.

Samochody dodatkowo będą mogły być wyposażone w system automatycznego hamowania z funkcją wykrywania rowerzysty, system zapobiegania kolizji z pojazdem, który znajduje się w martwym polu, przednie czujniki parkowania, system rozpoznawania znaków drogowych, asystenta utrzymania samochodu na środku pasa ruchu, aktywny tempomat i system automatycznego hamowania w przypadku ryzyka kolizji podczas cofania. Najważniejszą nowością Rio po faceliftingu, która kryje się pod maską, jest pierwszy w autach marki Kia układ hybrydowy z instalacją o napięciu 48V z benzynową jednostką napędową, współpracującą z mechaniczną skrzynią biegów wyposażoną w sprzęgło sterowane elektrycznie („clutch-by-wire”).


KIA Rio – cztery wersje wyposażenia

Oferta Rio po faceliftingu obejmuje 3 standardowe wersje wyposażenie – M, L i GT Line – oraz wersję limitowaną Business Line. Ta ostatnia bazuje na Rio w wersji L, której cena wynosi od 60 990 zł i dodatkowo jest wyposażona w elementy o łącznej wartości 8 500 zł. Promocyjną cenę pakietu Business Line ustalono na 5 000 zł. Na pokładzie Kia Rio z tym pakietem znajdują się takie elementy wyposażenia jak m.in. reflektory i tylne lampy w technologii LED, podgrzewane – kierownica oraz przednie fotele, 16-calowe obręcze kół z lekkich stopów, system otwierania i uruchamiania samochodu bez użycia kluczyka, przyciemniane szyby tylne oraz regulacja wysokości fotela pasażera.