Kolekcja Renault Classic – Spider

Renault Spider to samochód sportowy, który stawiał na mocne wrażenia z jazdy. Już podczas prezentacji na salonie w Genewie w 1995 roku Spider wywołał zaskoczenie i zadziwienie. Opracowany przez Renault Sport samochód nawiązywał do gamy Alpine i jej bezkompromisowych modeli.

RENAULT SPORT SPIDER

Wysmukła, lecz muskularna sylwetka nadwozia oraz płynne i mocno zarysowane linie świadczyły o mocy, a jednocześnie elegancji. Umieszczony centralnie z tyłu silnik oraz lekki, aluminiowy szkielet podwozia gwarantowały przyjemność jazdy na drodze, a na torze zapewniała ją wersja Spider Trophy. Zgodnie z tradycją roadsterów Spider stawiał na proste i niezbędne wyposażenie: kubełkowe fotele, klatka bezpieczeństwa, brak wspomagania kierownicy, ABS-u czy ogrzewania nawiązywały do świata sportów samochodowych. Wyróżniał się też niezwykłą sprawnością: miał osiągi Alpine A610 przy wadze piórkowej modelu Twingo. Samochód zapewniał silne wrażenia podczas przyspieszania, hamowania i wyjątkowe poczucie trzymania się drogi bez konieczności dysponowania budżetem na auto wyczynowe.

Renault Spider „Saute-vent” ” (bez przedniej szyby)
• Rok produkcji: 1995
• Silnik: 4-cylindrowy, rzędowy 1 998 cm3, 150 KM przy 6 000 obr./min
• Przeniesienie napędu: na koła tylne ― skrzynia 5-biegowa + bieg wsteczny
• Hamulce: tarczowe na czterech kołach
• Wymiary: dł.: 3,81 m, szer.: 1,83 m, masa: 930 kg
• Prędkość maksymalna: 210 km/h