Koncepcyjny Dodge Charger Daytona SRT zapowiada elektryczną przyszłość marki

Marka Dodge wykonała wielki krok naprzód na swojej drodze do zelektryfikowanej przyszłości, prezentując Dodge’a Charger Daytona SRT, samochód koncepcyjny, który zmienia wyobrażenie o tym, jakie może być auto w pełni elektryczne (BEV). Koncepcyjny Dodge Charger Daytona SRT jest zapowiedzią elektrycznej przyszłości marki poprzez model, który jeździ jak Dodge, wygląda jak Dodge i zachowuje się jak Dodge.

     

Dodge Charger Daytona SRT

Dwudrzwiowa, koncepcyjna wersja elektrycznego Dodge’a Chargera Daytona SRT została zaprezentowana w M1 Concourse w Pontiac w stanie Michigan, w trzecim dniu trzydniowego cyklu imprez z serii Dodge Speed Week, w trakcie których zaprezentowano i zapowiedziano nowe modele Dodge’a wyróżniające się niezwykłymi osiągami.

Koncept Dodge Charger Daytona SRT stanowi zaprzeczenie nudnego wzorca BEV, zastępując go samochodem zelektryfikowanym, niespotykanym do tej pory na drogach. Dzięki nowemu układowi napędowemu koncepcyjny model Dodge Charger Daytona SRT zapewnia osiągi lepsze od tych oferowanych w słynnym silniku SRT Hellcat marki Dodge, którym towarzyszy, po raz pierwszy w samochodzie elektrycznym, ryk silnika.

Nowoczesna stylizacja nadwozia tego wyjątkowego modelu koncepcyjnego zawiera subtelne elementy z bogatego dziedzictwa Dodge’a, przekraczając jednocześnie dotychczasowe parametry aerodynamiki. Design wnętrza łączy ze sobą poszczególne elementy, tworząc kokpit skoncentrowany na kierowcy i oferujący wciągające doświadczenie dzięki dźwiękom, wyświetlaczom i oświetleniu, które zmienia się zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz po naciśnięciu odpowiedniego przycisku.

Najważniejszym elementem samochodu koncepcyjnego Dodge Charger Daytona SRT są trzy nowe oczekujące na patent rozwiązania, które zmieniają reguły gry i na nowo określą zasady segmentu BEV:

  • R-Wing: Unikalna aerodynamiczna konstrukcja, która łączy samochód koncepcyjny z jego kultowym imiennikiem Dodge’m Daytona
  • Komorowy wydech Fratzonic: Pierwszy na rynku samochodów BEV „wydech” wydający dźwięk o natężeniu do 126 decybeli, co czyni go tak głośnym jak Dodge z silnikiem Hellcat
  • eRupt: Wielostopniowa przekładnia przypominająca tradycyjną skrzynię elektromechaniczną typową dla Dodge’a

   „Podstawą opracowania samochodu koncepcyjnego Dodge Charger Daytona SRT były osiągi” – powiedział Tim Kuniskis, dyrektor generalny marki Dodge należącej do Grupy Stellantis. „Samochody Dodge to muscle cars wyróżniające się wyglądem i osiągami, a teraz marka przenosi ten wzorzec do segmentu BEV, dzięki modelowi koncepcyjnemu wyposażonemu w liczne rozwiązania oczekujące na patent, innowacje i funkcje w zakresie osiągów, które ucieleśniają zelektryfikowane muscle cars przyszłości. Samochód koncepcyjny Charger Daytona SRT nie tylko doskonale prezentuje się na motoryzacyjnym show, ale jest także niezwykle szybki na kultowym dystansie ¼ mili. A jeśli chodzi o cykl życia produktu stanowi absolutną rewolucję na drodze rozwoju samochodów elektrycznych. Charger Daytona nie tylko określa kierunek, w którym marka Dodge zmierza, ale także definiuje na nowo amerykański muscle car”.

   „Dzień wcześniej przedstawiliśmy pierwszy zelektryfikowany model marki, nowego Dodge’a Hornet MY2023. Zaprezentowany dzisiaj koncepcyjny model Dodge Charger Daytona SRT jest zapowiedzią nowej ery naszych muscle cars. Mówiąc, że będzie to elektryzujące lato dla Dodge’a, właśnie to mieliśmy na myśli.”