Trzecia generacja modelu Swift Sport charakteryzuje się niższą, szerszą sylwetką, bardziej agresywną stylizacją i lepszym stosunkiem momentu obrotowego do masy, co umacnia pozycję Swifta Sport w klasie dynamicznych hot hatchy. Pierwszy Swift Sport zadebiutował w 2005 roku. Trzecia generacja tego modelu, zaprojektowana jako prawdziwy hot hatch, będzie dostępna w salonach dealerów od lipca b.r. Cenę ustalono na poziomie 79 900 zł.
„Mamy świadomość tego, że nasi klienci cenią sobie dynamiczne wrażenia z jazdy ponad wszystko inne”, mówi główny inżynier Swift Sport, Masao Kobori, „stworzyliśmy zatem nowego Swifta Sport lżejszym, szybszym i bardziej stymulującym pod każdym względem.”
Dzięki silnikowi 1.4 BOOSTERJET o momencie obrotowym wynoszącym 230 Nm i całkowitej masie własnej o 80 kg mniejszej od poprzednika, lżejszy i szybszy Swift Sport ewoluował w prawdziwie atrakcyjnego hot hatcha, który sprawia, że przyjemność ze sportowej jazdy staje się dostępną rzeczywistością.
Silnik benzynowy 1.4 BOOSTERJET zapewnia wysoką moc przy niskim zużyciu paliwa. Nowa turbosprężarka pomaga silnikowi wytwarzać imponujący moment obrotowy, począwszy od niskiego zakresu obrotów, a niewielka pojemność i bezpośredni wtrysk paliwa optymalizują apetyt na paliwo.
Układ bezpośredniego wtrysku paliwa wykorzystuje siedmiootworowe dysze wtryskiwaczy, umożliwiające uzyskanie zwiększonego ciśnienia paliwa i silnie zatomizowany wtrysk, co skutkuje wyższą mocą silnika i czystszym spalaniem.
Układ turbosprężarki jest wyposażony w system zaworu upustowego, który domyślnie jest ustawiony w pozycji zamkniętej, aby zapewnić doskonałą reakcję podczas normalnej jazdy. Zawór otwiera się, aby zminimalizować zużycie paliwa podczas długiej jazdy ze stałymi prędkościami.
Stosunek momentu obrotowego do masy nowego Swifta Sport wynosi w przybliżeniu 4,2 kg/Nm, co czyni go jednym z najbardziej konkurencyjnych modeli klasy hot hatch na rynku.
Inne funkcje silnika 1.4 BOOSTERJET:
Dane techniczne silnika:
Aby uzyskać krótki skok i szybką zmianę przełożeń, dokonano modyfikacji w tej samej, 6-biegowej, manualnej skrzyni, jaka była stosowana w poprzednim modelu Swift Sport. Siła niezbędna do zmiany przełożenia została dostrojona, aby poprawić płynność wyboru biegu i poprawić odczucia kierowcy. Dokonano także dalszych udoskonaleń technicznych w celu zwiększenia bezpośredniego wyczucia i sztywności konstrukcji.
Nowy Swift Sport opiera się na platformie „HEARTECT” nowej generacji, która zapewnia lepszą, bazową sprawność pojazdu dzięki lekkości i wysokiej sztywności konstrukcji.
Kompleksowy przegląd struktury podwozia i układu podzespołów zaowocował zastąpieniem segmentowanej ramy poprzedniej platformy ramą jednolitą, która zwiększa sztywność konstrukcji. Nowa rama charakteryzuje się płynną, wyprofilowaną formą, która skutecznie rozprasza energię, zwiększając bezpieczeństwo na wypadek kolizji. Sztywność całej konstrukcji została dodatkowo podniesiona dzięki zwiększeniu spoin punktowych, poprawiając tym samym precyzję jazdy i kontrolę w zakresie reakcji na ruch kierownicy.
Oprócz platformy „HEARTECT” i lekkiego, amortyzującego korpusu „TECT”, szczegółowa optymalizacja części wewnętrznych, siedzeń i innych komponentów pojazdu, doprowadziła do uzyskania całkowitej masy własnej wynoszącej zaledwie 975 kg.
Będąc flagowym modelem sportowym Suzuki, nowy Swift Sport wykorzystuje zaawansowane właściwości jezdne, znane z poprzednich modeli tej serii. Na jego potrzeby, sprawdzone rozwiązania zostały udoskonalone, zapewniającym większą stabilność jazdy, zoptymalizowaną sztywność i lepszą dynamikę.
Wzorem swoich poprzedników, nowy Swift Sport wykorzystuje przednie amortyzatory Monroe, które cieszą się uznaniem ze względu na wysoką wydajność. Aby poprawić stabilność nadwozia, przekrój drążków stabilizujących został zwiększony, a do mocowania stabilizatora dodano gniazdo teflonowe. Piasta koła i łożyska kół zostały wykonane jako pojedynczy zespół, a szerokość między łożyskami została rozszerzona, wspólnie powodując 15-procentową redukcję stopnia pochylenia nadwozia, podczas pokonywania zakrętów. Te udoskonalenia zapewniają dodatkową sztywność konstrukcji bez nadmiernego zwiększania twardości sprężyn lub przedniego stabilizatora, przy zachowaniu elastycznego ruchu w styku opony z podłożem.
Tylne zawieszenie zostało specjalnie zaprojektowane, aby zapewnić doskonałą stabilność nawet przy dużych prędkościach. Wahacze wleczone zostały zaprojektowane i opracowane wyłącznie dla nowego Swifta Sport, aby zminimalizować ich odkształcanie podczas pokonywania zakrętów. Sztywność drążków nowego modelu została zwiększona 1,4-krotnie w porównaniu do poprzednika, a sztywność kąta pochylenia jest wyższa prawie trzykrotnie. Sztywność skrętna belki skrętnej została dostosowana w celu zapewnienia optymalnej stabilności wychylenia nadwozia. Podobnie jak w przypadku swojego poprzednika, nowy Swift Sport wykorzystuje tylne amortyzatory Monroe ze zmienioną konstrukcją zaworów i zoptymalizowaną charakterystyką siły tłumienia, co poprawia prowadzenie i kontrolę na drodze.
Przedni pas Swifta Sporta został zaprojektowany w unikatowym dla modelu stylu. Przedni grill i zderzak wysuwają się ku przodowi wyraźniej niż w standardowym Swifcie, budując uczucie napięcia i dynamiki. Muskularne barki, czarne słupki A i pionowo ustawione lampy przednie oraz tylne, wprowadzone już w pozostałej części nowej gamy modeli Swift, nadają wersji Sport jeszcze więcej witalności. W połączeniu z czarnym, aerodynamicznym pakietem, obejmującym przód, boki i tył oraz spoilerem na dachu, udało się zrównoważyć wymogi konstrukcyjne z estetyką sportową.
Inne szczegóły konstrukcyjne nowego Swifta Sport:
Rozstaw osi jest o 20 mm dłuższy niż w poprzednim modelu Swift Sport, a rozstaw kół jest o 40 mm szerszy zarówno z przodu, jak i z tyłu, co pomaga zwiększyć stabilność w jeździe po prostej. Zgodnie z projektem skupiającym się na wydajności i emocjonalnym charakterze, nadwozie zostało obniżone o 15 mm i poszerzone o 40 mm, tworząc bardziej przysadzistą, atletyczną postawę.
Nowy Swift Sport tworzy wciągające, interaktywne sportowe środowisko jazdy, poczynając od czerwonych akcentów wewnętrznych i kokpitu zorientowanego na kierowcę, który natychmiast porusza jego wyobraźnię. Główne wskaźniki w kontrastujących kolorach oraz nowe wskaźniki poziomu doładowania i temperatury oleju, poprawiają sportowe odczucia z jazdy. Precyzyjnie wykonane, wysokiej jakości tekstury i materiały są użyte w całej kabinie, w tym w przednich, półkubełkowych siedzeniach Swifta Sport, które zapewniają kierowcy i pasażerowi wspólną przyjemność z jazdy.
Każdy obszar interakcji kierowcy jest dostrojony pod kątem funkcji sportowych i przyjemności. Kierownica w kształcie litery D z tłoczoną skórą zapewnia pewny chwyt, a ozdobiono ją satynowym wykończeniem, akcentami z lakieru fortepianowego i czerwonym haftem. Chromowane wykończenie gałki zmiany biegów i pedały ze stopów lekkich podkreślają sportowe wrażenia z jazdy.
Nowy Swift Sport wyposażony jest także w moduł wyświetlacza obsługującego technologię Bluetooth® z wyświetlaczem Audio Link* z siedmiocalowym ekranem dotykowym i nawigacją z mapami 3D, zapisanymi na karcie SD.
Postępy w zakresie osiągów i stylu jazdy nowego Suzuki Swift Sport zostały dopasowane do istotnych funkcji bezpieczeństwa, w tym zaawansowanych systemów detekcji obszaru przed samochodem, Dual Sensor Brake Support, ostrzegania przed wyjechaniem z pasa ruchu i innych kluczowych technologii.
Nowy Swift Sport wyposażony jest w system wykrywania ruchu, który wykorzystuje zespół kamery jednookularowej i czujnika laserowego. System oferuje doskonałą funkcjonalność dzięki połączeniu kamery jednookularowej, która doskonale sprawdza się w wykrywaniu obiektów na średnie i duże odległości i rozpoznaje takie elementy ruchu drogowego jak piesi i znaki poziome, a uzupełnia ją czujnik laserowy, który doskonale sprawdza się podczas wykrywania obiektów na krótkich dystansach i w warunkach słabego oświetlenia oraz nocą.
Podczas ruchu nowy Swift Sport korzysta z dwóch czujników – kamery jednookularowej i czujnika laserowego – w celu ustalenia, czy istnieje ryzyko kolizji z pojazdem lub pieszym. Po wykryciu potencjalnej kolizji, samochód albo ostrzega kierowcę, wspomaga hamowanie, albo samodzielnie uruchamia układ hamulcowy, w zależności od sytuacji.
System ostrzegania przed opuszczeniem pasa ruchu. Przy prędkości 60 km/h lub większej, funkcja ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu ma na celu przewidywanie drogi pojazdu i ostrzeganie kierowcy o takim fakcie, np. drganiami koła kierownicy.
Nowy Swift Sport wykorzystuje też pierwszy w historii marki system zapobiegania zjeżdżaniu z pasa. Przy prędkościach od 60 do 160 km/h linia rozdzielająca jest rozpoznawana za pomocą kamery jednookularowej. Gdy czujniki wykryją, że prawdopodobne jest wyjechanie z pasa, system automatycznie pomaga kierowcy w powrocie pojazdu z powrotem na odpowiednią drogę, kontrolując tor jazdy za pośrednictwem elektrycznego układu kierowniczego ze wspomaganiem.
Przy prędkości 60 km/h lub większej funkcja ostrzegania o zygzakowaniu oblicza wzorzec jazdy i emituje sygnał dźwiękowy oraz ostrzeżenia, jeśli pojazd „zygzakuje” np. z powodu senności kierowcy.
Przy prędkości 40 km/h lub większej, asystent świateł drogowych jest zaprojektowany tak, aby automatycznie przełączać reflektory między „długimi” a „krótkimi”, wykrywając obecność innych pojazdów i oświetlenia na drodze.
System adaptacyjnego tempomatu wykorzystuje radar fal milimetrowych do pomiaru odległości od poprzedzającego pojazdu i automatycznie utrzymuje odległość między pojazdami, zgodnie z ustawieniem wybranym z trzech poziomów (krótki, średni i długi). W razie braku pojazdu poprzedzającego, system automatycznie powraca do zadanej prędkości (od 40 km/h do 160 km/h) ustawionej przez kierowcę.
Pozostałe technologie bezpieczeństwa:
Strona internetowa AutoEFL wykorzystuje pliki cookie, które mogą być wykorzystywane przez firmy badawcze i reklamowe w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z serwisu.
Więcej informacji o plikach cookies.
Techniczne Pliki Cookies są wykorzystywane do prawidłowego działania portalu i bezpiecznej komunikacji zwrotnej z klientami. Ich użycie jest niezbędne do funkcjonowania serwisu autoefl.pl.
Nazwa | Wygaśnięcie | Opis |
Google Maps | 7 dni | Używamy Google Maps API, aby wyświetlać interaktywną mapę lokalizacji partnerów AutoEFL. Przy korzystaniu z Google Maps informacje na temat korzystania przez Ciebie z tej witryny internetowej (w tym na temat Twojego adresu IP) może być przekazana do serwerów Google w Stanach Zjednoczonych i tam może być przechowywana przez Google. |
Google Analytics | 24 miesiące | Używamy popularnego narzędzia analitycznego dostarczonego przez Google, aby wspierał nas w generowaniu statystyk serwisu, celem sprawdzenia poprawności wyświetalania stron oraz poprawy wygody użytkowników. Wyłączyliśmy tutaj funkcjonalność dotyczącą profilowania użytkowników oraz zbierania list marketingowych w celach remarketingowych. |
Analityczne Pliki Cookies pozwalają zbierać informacje o interakcjach oraz zachowaniach użytkowników w naszym serwisie.
Nazwa | Wygaśnięcie | Opis |
HotJar | 30 dni | Używamy narzędzia Hotjar do analizy zachowania użytkowników naszej stronie, celem jej optymalizacji pod kątem doświadczeń naszych użytkowników. |
Reklamowe Pliki Cookies służą do dostosowania reklam oraz treści wyświetlanych użytkownikowi na naszej stronie lub stronach naszych partnerów reklamowych.
Nazwa | Wygaśnięcie | Opis |
SALESmanago | 120 dni | SALESmanago to narzędzie służące do automatyzacji marketingu internetowego, która dostarcza rozwiązania wspierające nasze działania marketingowe w sieci internetowej. |
Google Ads | 540 dni | Korzystamy z Google Ads do gromadzenia informacji o aktywności użytkownika na autoefl.pl oraz w serwisach zewnętrznych, prezentujących nasze reklamy. |
Google Analytics | 730 dni | Google Analytics używamy do profilowania użytkowników oraz tworzenia list marketingowych wykorzystywanych później w działaniach remarketingowych. Wykorzystywane jest to głównie do lepszego kierowania reklam i dokładniejszego mierzenia skuteczności kampanii reklamowych. |
Społecznościowe Reklamowe Pliki Cookies służą dopasowaniu przekazu marketingowego w serwisach społecznościowych (social media).
Nazwa | Wygaśnięcie | Opis |
540 dni | Serwis autoefl.pl wykorzystuje plik cookie Facebooka, celem wyświetlenia reklam na Facebooku lub w sieci reklamowej Facebooka. Reklamy są wyświetlane tym użytkownikom, którzy wcześniej odwiedzili nasz serwis. | |
540 dni | Serwis wykorzystuje plik cookie Twitter, celem wyświetlenia reklam na Twitter lub w sieci reklamowej Twitter. Reklamy są wyświetlane tym użytkownikom, którzy wcześniej odwiedzili nasz Serwis. |