Manhart TR 800 czyli topowe Porsche 992 o mocy 833 KM

Porsche 911 Turbo to bez wątpienia jeden z najbardziej legendarnych i najbardziej znanych modeli samochodów sportowych, jakie ma do zaoferowania rynek. Nawet w podstawowej wersji nie pozostawia on wiele do życzenia.

     

Porsche 911 Turbo S wg MANHART Performance

Jednak najmocniejszy, napędzany na wszystkie koła wariant dotychczasowej serii 992 można oczywiście doskonale dopracować i w ten sposób uczynić go jeszcze bardziej pożądanym i fascynującym. Udowodnili to teraz w imponujący sposób specjaliści MANHART Performance z Wuppertalu. Ich najnowsze dzieło nosi nazwę TR 800, bazuje na modelu 911 Turbo S i prezentuje się z obszernymi technicznymi i wizualnymi udoskonaleniami.

Jak to zwykle bywa w przypadku MANHART, absolutnym centrum modyfikacji jest oczywiście podniesienie wydajności, któremu popularne coupe zawdzięcza również swoją nową nazwę: 3,8-litrowy sześciocylindrowy silnik typu boxer otrzymał zestaw turbo performance z modernizacją turbosprężarki i intercoolera.

W połączeniu z remappingiem MANHART ECU daje to imponujący wynik 833 KM mocy i 965 Nm momentu obrotowego, co oznacza wzrost o 183 KM i 165 Nm w stosunku do serii. Nowością na pokładzie jest również regulowany układ wydechowy ze stali nierdzewnej oraz sportowe rury wydechowe z katalizatorami 200 CELL. Te ostatnie nie mają jednak homologacji TÜV i dlatego są przeznaczone wyłącznie na eksport.

Aby dopasować się do zwiększonej mocy silnika turbo, ośmiobiegowa przekładnia dwusprzęgłowa (PDK) również otrzymała aktualizację MANHART. Układ hamulcowy pozostał natomiast w stanie standardowym. Na życzenie możliwe są jednak indywidualne modernizacje.

     

Również po stronie podwozia MANHART przeprowadził optymalizację, która obejmuje sprężyny obniżające firmy H&R. Poprawiają one nie tylko jakość, ale również komfort jazdy. Nie tylko poprawiają dynamikę prowadzenia, ale obniżają jednocześnie nadwozie o około 30 milimetrów, co wpływa korzystnie również na wygląd. To jeden z powodów, dla których kute obręcze MANHART Concave One z wykończeniem w kolorze satynowej czerni i pomarańczową linią wykończenia dopasowaną do nadwozia, są doskonale osadzone w obudowach kół. Ich wymiary to 9,5×21 cali offset 35 i 12×22 cali offset 65, a odpowiadające im opony mają wymiary 255/30ZR21 i 335/25ZR22.