15 lipca 1941 r. firma Willys-Overland Co. podpisała kontrakt z Departamentem Wojny USA na rozpoczęcie produkcji pierwszego wojskowego pojazdu Jeep. 80 lat później marka Jeep odnosi sukcesy na całym świecie, dzięki gamie produktów, która wciąż rozszerza się na nowe segmenty i wykorzystaniu technologii pojazdów elektrycznych 4xe, stanowiącej kolejny etap w 80-letniej historii marki, lidera napędu 4×4, a także oddanej, globalnej społeczności Klientów.
„Świętujemy naszą 80. rocznicę, cały czas pnąc się w górę i dążąc do przodu” – powiedział Christian Meunier, dyrektor generalny marki Jeep. „Rozszerzamy naszą ofertę o nowe segmenty, wprowadzając 3-rzędowego Jeepa Grand Cherokee L, a jednocześnie umacniamy swoją pozycję na rynku SUV-ów klasy Premium, wprowadzając całkowicie nowe modele Wagoneer i Grand Wagoneer. Następnym etapem w naszej globalnej ofercie produktów będzie wprowadzenie całkowicie nowego Jeepa Grand Cherokee, który po raz pierwszy będzie wyposażony w technologię hybrydową plug-in 4xe. Jesteśmy w pełni zaangażowani w urzeczywistnienie wizji zelektryfikowanej przyszłości”.
Dla uczczenia swojej rocznicy i uhonorowani wizji zerowej emisji, marka Jeep zamieściła dziś na swoim kanale YouTube jubileuszową wersję filmu 80th Anniversary Jeep Life Electrified, który miał swoją premierę podczas Stellantis EV day 2021. Film ukazuje unikalny charakter elektryfikacji marki Jeep poprzez historię miłosną pewnej pary. W filmie przeplatają się samochody marki Jeep, technologie przyszłości i globalna społeczność Jeepa, które stanowią swego rodzaju obietnicę na świetlaną przyszłość. W filmie pojawia się nowa piosenka „Give me the Future”, wykonywana przez zespół Bastille.
„Zależy nam, aby Jeep stał się najbardziej ekologiczną i ekscytującą marką SUV-ów. Elektryfikacja gamy Jeepa umożliwi osobom dojeżdżającym do pracy poruszanie się, wykorzystując wyłącznie energię elektryczną, zapewniając wydajną i komfortową jazdę oraz oferując jeszcze większe możliwości terenowe podczas prawie bezgłośnej jazdy” – powiedział Meunier.
Ta wizja zerowej emisji spalin to kolejny kamień milowy w 80-letniej historii marki, którą nadal definiuje poczucie wspólnoty, wolności jazdy z otwartą przestrzenią nad głową, pionierskiego ducha i przełomowe innowacje 4X4.